Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که در ازای خرید ارز، اقدام به تحویل کاغذ باطله به فروشندگان کرده بود، خبر داد.

سردار علیرضا لطفی دراین‌باره گفت: در تاریخ بیست و هشتم شهریورماه با دستور مقام قضایی پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و مالباخته که دارای مغازه‌ای در جزیره کیش بود، پس از حضور در دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس در اظهارت خود به کارآگاهان، گفت که در مغازه حضور داشته و مردی با شلوار کردی که مدعی بوده عراقی است به همراه یک زن برای خرید به مغازه‌اش آمده و پس از خرید و کمی گفت و گو با هم این مرد مدعی شده که در کار خرید و فروش ارز است و می تواند ارز را به قیمت بیشتر از قیمت واقعی بازار از شاکی خریداری کرده و در ازای آن پول نقد پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی نیز با ادامه گفت‌وگوها فریب این مرد را خورده و بنا شده تا در تهران هفت هزار دلار را به متهم با قیمت بالاتر از بازار بفروشد.

وی ادامه داد: در روز قرار، شاکی به همراه هفت هزار دلار معادل به محل قرار در اتوبان اشرفی اصفهانی رفته و مرد عراقی نیز به همراه سه نفر دیگر در محل حاضر شده و  دلارها را تحویل گرفته و در ازایش یک چمدان شیشه‌ای و چوبی که حاوی اسکناس ده هزار تومانی نو و بسته بندی شده بوده به وی تحویل داده‌اند، این افراد حتی برای اطمینان بیشتر شاکی چند بسته اسکناس را نیز به او نشان داده‌ و پس از اطمینان شاکی محل را ترک کرده‌اند.

تا اینکه پس از رفتن چهار نفر، شاکی اقدام به بررسی اسکانس‌ها کرده که متوجه شده زیر تمام آنها کاغذها و اوراق باطله قرار دارد و خبری از پول نیست.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به آغاز رسیدگی‌ها در این پرونده گفت: در پایش‌های اطلاعاتی متهم اصلی پرونده و همسرش به علاوه سه همدست دیگر وی شناسایی شدند و مشخص شد که کلیه متهمان اهل و ساکن شهرستان ارومیه هستند.

همچنین مشخص شد که این فرد با همدستی یکدیگر در چندین نوبت در شهر تهران و سایر استانها اقدام به کلاهبرداری به همین شیوه کرده‌اند که با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه اعزام و موفق شدند متهم اصلی پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کنند.

لطفی با اشاره به اینکه در این پرونده متهمان ۱۵ میلیارد ریال از مالباخته کلاهبرداری کرده‌اند، افزود: با دستور قضائی متهم پرونده برای کشف سایر جرائم مشابه و دستگیری همدستانش در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای

سیدجواد میردوستی با اشاره به دستگیری متهمان اصلی ربایش یسنا کودک کلاله‌ای، گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: ۳ متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها  تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله تصریح کرد: بعضی از افراد بازداشتی جزء افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جست‌وجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • جزئیات جدید از پرونده مفقودی «یسنا»
  • ۴متهم اصلی در پی مفقود شدن یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای