Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@11:47:37 GMT

کاهش ۲.۷ درصدی نرخ بیکاری در تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۴۴۸۰

کاهش ۲.۷ درصدی نرخ بیکاری در تهران

استاندار تهران با بیان اینکه ۸۰۰ هزار شغل در سال ۹۷ ایجاد کردیم، گفت: در استان تهران ۲.۷ درصد نرخ بیکاری را کاهش داده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران، اظهار داشت: موضوع اورژانس اجتماعی و اجرای آن یک اقدام علمی و تخصصی است و مداخله به‌هنگام و به موقع برای کسانی است که دچار آسیب شده‌اند و اکثر آن‌ها نیز زنان و کودکان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: زنان آسیب‌دیده زوجین متقاضی طلاق و همسر‌آزاری از موارد عمده‌ای است که با اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرند.

استاندار تهران گفت: لایحه خشونت علیه زنان نیز توسط قوه قضائیه به هیأت دولت ارسال شده است و اگر نقطه نظر مدیران استانی در این خصوص دارند می‌توانند اعلام کنند.

محسنی بندپی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی از بدو تأسیس تاکنون با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است که یک برهه‌ای فروکش کرده بود، ولی با دولت تدبیر و امید مجددا مشغول به کار شد.

وی درباره استخدام مددکاران اورژانس اجتماعی نیز گفت: آموزش و پرورش و وزارت بهداشت با توجه به کمبود نیرو‌هایی که داشتند نتوانستند مجوز استخدام بگیرند، ولی با توجه به اهمیت اورژانس اجتماعی مجوز مشغول به کار تعدادی به عنوان خرید خدمت در اورژانس اجتماعی گرفته شد.

استاندار تهران اظهار داشت: متاسفانه هیچ کدام از شهرستان‌های پیرامونی تهران اورژانس اجتماعی نداشته‌اند که باید در این خصوص اقدامات لازم صورت بگیرد و علاوه بر این موضوع خانه‌های امن و ساماندهی کودکان کار و خیابانی نیز باید اتفاق بیفتد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: البته ضریبی نیز برای افزایش حقوق افرادی که در اورژانس اجتماعی فعالیت می‌کنند در نظر گرفته شده است و همه آن‌ها نیز تحت پوشش بیمه هستند.

وی یادآور شد: امیدواریم اورژانس اجتماعی در استان تهران را بتوانیم ارتقا بدهیم و به صورت ۲۴ ساعته خدمات لازم در این حوزه را به نیازمندان ارائه کنیم.

استاندار تهران اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه نیز قرار شده در حوزه تأمین تجهیزات و امکانات اورژانس اجتماعی از جمله خودرو‌های سازمانی کمک کند و نیاز است که نقاط ضعف اورژانس اجتماعی برطرف و نقاط قوت آن تقویت شود.

محسنی بندپی در ادامه به شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهر تهران اشاره کرد و گفت: اگر توسعه را یک هدف مطلوب بدانیم که ابعاد مختلفی دارد، زمانی می‌توانیم به ابعاد توسعه دست پیدا کنیم که از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی افزود: مهم‌ترین نقش‌آفرینی به نیروی انسانی بازمی‌گردد و یکی از ابزار‌هایی که شرایط را می‌تواند هموار کند، تهیه سند است.

استاندار تهران یادآور شد: همیشه تفاهم‌نامه‌ها و اسناد در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند و کمتر اجرایی می‌شوند، در صورتی که باید از این اسناد و تفاهم‌نامه‌ها به نحوی استفاده شود که در زندگی مردم قابل لمس باشد و موجب افزایش مهارت شود.

محسنی بندپی اضافه کرد: ۳۷۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان تهران وجود دارد که میانگین سنی آن‌ها به اشتغال نزدیک است و ما مسؤولان در بعد سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری باید به آن‌ها کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تغییر چشمگیری در حوزه‌های مختلف در راستای بهبود وضعیت اقتصادی زنان سرپرست خانوار داشته‌ایم، ولی این راه باید ادامه پیدا کند و اقدامات ما شتاب بیشتری داشته باشد.

استاندار تهران تصریح کرد: ما در شرایط بد اقتصادی به رونق تولید و افزایش ظرفیت‌های داخلی بازگشته‌ایم و به شهرک‌های صنعتی بخشنامه کرده‌ایم که هر واحد صنعتی که بیش از ۳۰ نفر پرسنل دارد درِ استانداری برای حل مشکلات آن‌ها باز است و مسؤولان استان نیز موظف هستند نسبت به حل مشکلات آن‌ها اقدام کنند.

محسنی بندپی یادآور شد: متاسفانه دولت در اطلاع‌رسانی ضعف دارد؛ چراکه ما ۸۰۰ هزار شغل در سال ۹۷ ایجاد کردیم و در استان تهران ۲.۷ درصد نرخ بیکاری را کاهش داده‌ایم و در جلسه‌ای که با زنان کارآفرین داشتیم اعلام کردیم که ایده‌های نویی که دارند ارائه بدهند و ما هم تسهیل‌گری خواهیم کرد.

وی بیان داشت: به شناسنامه‌های فنی ساختمان‌های آموزش و پرورش نیاز داریم و این آمار‌ها اتخاذ تصمیم‌گیری را در زمینه‌های مختلف آسان‌تر می‌کند.

استاندار تهران اظهار داشت: اخیرا توجه ویژه‌ای به موضوع محیط زیست استان تهران شده است و جداسازی و تفکیک زباله‌ها را در دستگاه‌های دولتی رصد خواهیم کرد و شاخص‌های محیط زیستی مدنظر قرار می‌گیرند و نظارتی بر تفکیک زباله‌های بیمارستانی خواهیم داشت، همین طور شهرداری تهران نیز باید در تفکیک و دفن زباله اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نرخ بیکاری اشتغالزایی اشتغال بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری در کشور تک رقمی شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در هفته کار و کارگر، اظهار کرد: سخنرانی حضرت آقا درباره اهمیت کار و کارگر یک سخنرانی منشوری برای مسئولین مرتبط با کار و کارگر می‌باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهتمام مسرانه بر مسئولیت‌های دولت در قبال کارگران داشتند، بیان داشت: به مسئولین دستور دادند که به فکر پایداری کار کارگران باشند و امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد کنید.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مقام معظم رهبری توجه به آموزش‌های ایمنی کار دارند و فرمودند: قابل قبول نیست برخی از کارگران که برای امرارمعاش خانواده درخدمت تولید کشور هستند، صدمه جسمی و مالی ببینند.

وی با اشاره به جان باختن ۸۱۱ نفر ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: حضرت آقا به مسئولین کار و تعاون دستور دادند به فکر این موضوع باشند و کارگران آموزش ببینند.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه رفاه تصریح کرد: ۳ طرح حمایتی در حال اجرا می‌باشد که شامل یارانه متداول، کالابرگ فجرانه الکترونیکی و طرح یسنا که تقویت کننده امنیت غذایی مادران شیرده است.

وی افزود: تأمین امنیت غذایی برای کودکان ۹ تا ۵۹ ماهه که نزدیک ۱۳۰ هزار کودک بر مبنای تشخیص وزارت بهداشت توسط وزارت کار تقویت می‌شوند و به مادران ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان برای تغذیه و تقویت کودکان هزینه داده می‌شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت‌های وزارت در زمینه اقتصادی اشاره و اذعان داشت: در یک سال و نیم گذشته ۱۵۵ طرح اقتصادی در وزارت خانه با سرمایه گذاری ۷۷ هزار میلیارد تومان تکمیل شد.

وی ادامه داد: ۱۴۷ طرح جدید شروع شده که در سال آینده با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۵ همتی، وارد مدار تولید می‌شود.

محمدی درباره اینکه میزان پوشش بیمه‌ها افزایش یافته است گفت: در صندوق بازنشستگی کشاورزان، روستاییان، ۴۰ درصد پوشش بیمه‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی درباره صیانت از نیروی کار که دغدغه مقام معظم رهبری می‌باشد، افزود: ۱۴ درصد آسیب‌های ناشی از کار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و برای اولین بار بنگاه‌های دارای ۱۰ نفر یا کمتر تحت پوشش حفاظت و ایمنی کار قرار می‌گیرند.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تفاهم نامه منعقد شده تا ۴ میلیون نفر کارگر برای اولین بار در کشور مورد آموزش ایمنی، حفاظت و ایمنی بیولوژیکی کار قرار گیرند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در رسانه‌های معاند خاطر نشان کرد: وضعیت پایدار و رو به جلو می‌باشد، بیکاری در کشور تک رقمی شده؛ برای اولین بار میزان سرمایه گذاری افزایش یافته، نقدینگی مهار شده است.

محمدی گفت: به جوانان بگوید آنچه یک ملت را سر پا نگه می‌دارد امید است به آینده امیدوار باشیم.

کد خبر 6089132

دیگر خبرها

  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر