Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:18:31 GMT

تشکیل ۳۶۱ صندوق اعتباری خرد زنان عشایر در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۴۹۸۷

تشکیل ۳۶۱ صندوق اعتباری خرد زنان عشایر در کشور

لیلاسادات بلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: این صندوق ها علاوه بر کارکرد اقتصادی و اجتماعی بر مبنای مشارکت و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی زنان عشایر تشکیل شده است.

 وی انجام برنامه‌های مختلف تولید در حوزه فعالیت های مربوط به فراورده های دامی، صنایع دستی و دیگر تولیدات زنان عشایر را از مهم‌ترین برنامه‌های تشکیل این صندوق ها اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلالی با اشاره به آغاز فعالیت این صندوق ها از سال ۸۵ یادآور شد: تا سال ۹۵ افزون بر ۵۰ میلیارد ریال کمک های بلاعوض و تسهیلاتی با کارمزد ۴ درصد به این زنان اختصاص یافته بود.

وی افزود: برای سال جاری نیز حدود ۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار برای این صندوق‌ها مصوب شده که با توجه به طرح های مورد نظر به هر صندوق ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص می‌یابد تا بر اساس نوع تولید و تقاضا در بخش های مختلف به زنان متقاضی پرداخت شود.

مسئول امور زنان سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: در حال حاضر این تسهیلات پرداخت شده و یا در حال انجام است ولی برای چند سال آینده مطالعات لازم در راستای اشتغال پایدار برای زنان انجام می شود.

وی در خصوص بیمه زنان عشایر نیز گفت: مشکل خاصی در راستای بیمه نداریم و در صورتیکه خود زنان متقاضی باشند بدون محدودیت زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

بلالی به برند سازی تولیدات زنان عشایر نیز اشاره کرد و گفت: هم اینک طرحی در خصوص محصولات گواهی شده زنان عشایر در حال انجام است که براساس آن مسائل بهداشتی به صورت دقیق نظارت می شود تا زمینه یابی و زمینه سازی لازم برای محصولات تولیدی عشایر که اکثر آنها با تغذیه مردم سر و کار دارد صورت گیرد.

 وی ضمن یادآوری تولید ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر، گفت: هم اینک ۲۴ درصد گوشت دام سبک کشور و به همین میزان محصولات دامی توسط عشایر تولید می شود.

بلالی از اجرای طرح تسهیلگر زنان عشایر خبر داد و گفت: حدود ۳۶۱ نفر از زنان عشایر هم اینک به عنوان تسهیل گر در ۳۰ استان کشور فعالیت می کنند که این رقم در حال افزایش است.
مسئول امور زنان سازمان امور عشایر ایران خاطر نشان کرد: برنامه ریزی ها برای این که زنان عشایر مطالبات خود را از همه ارگانها دریافت کنند  توسط این تسهیلگران در حال انجام است.

اکنون بیش از پنج هزارخانوار عشایری با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر در قالب ۲ ایل و ‌ ۳۸طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با ۷۵۰ هزار راس دام در خراسان شمالی کوچروی می کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت زنان صندوق روستایی عشایری خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

 نرجس نیازمند،عضو شورای شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ۱۳ بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضا‌های بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

منبع:تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند