Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مشترک ارتش سعودی گفته است که «با افتخار در برابر تهدیداتی که منبع آن ایران و همپیمانان آن باشد، می‌ایستد و با آن مقابله می‌‌کند».

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد مشترک ارتش سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که عربستان سعودی در برابر آنچه به گفته او «تهدیدات ایران در منطقه» خوانده شده می‌ایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که نیروهای مسلح عربستان سعودی «با افتخار در برابر تهدیداتی که منبع آن ایران و همپیمانان آن باشد، می‌ایستد و با آن مقابله می‌‌کند».

الرویلی که این اظهارات را در یک کنفرانس امنیتی و دفاعی در ریاض عنوان می‌کرد، افزود: «این کنفرانس با هدف بررسی چالش‌ها، تهدیدات و مسایل امنیتی و دفاعی کشورهای منطقه که دارای 30 درصد از انرژی جهان هستند، برگزار شده است».

رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی تاکید کرد که «کنفرانس امروز برای رسیدن به مناسب‌ترین روش ایجاد توانایی‌های مشترک نظامی با هدف حمایت از تاسیسات مهم و حیاتی کشورهای شرکت کننده است».

الرویلی ایران را به دست داشتن در بحران‌های منطقه متهم کرد و مدعی شد که «از زمان انقلاب این کشور تاکنون، منطقه از تداوم بحران‌ها و مشکلات ایجاد شده توسط ایرانی که بر اساس اصل صدور انقلاب به دیگر کشورها و خروج از تعهدات و قوانین بین‌المللی فعالیت می‌کند، رنج می‌برد».

وی با اشاره به حمله پهپادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو و متهم کردن ایران به دست داشتن در آن، بر افزایش تلاش‌ها برای حمایت از این تاسیسات مهم و تضمین عدم تکرار چنین حمله‌ای تاکید کرد و خواستار شرکت همگان برای تقویت تجهیزات نظامی به منظور مقابله با تهدیدات ایرانی و متحدان آن در منطقه شد.

الرویلی در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا عصر روز دوشنبه در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شد. اسپر پیش از این اعلام کرده بود برای مطلع شدن از جدیدترین تحولات در خصوص عملیات‌های فعلی در منطقه راهی «خاورمیانه» خواهد شد و پس از آن برای شرکت در نشست وزارتی ناتو به بروکسل سفر خواهد کرد. وزیر دفاع آمریکا قبل از این سفر برای دیدار با «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان به کابل سفر کرده بود.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی نیز روز دوشنبه در اندیشکده انگلیسی «چتم هاوس» مدعی شد که «سلاح استفاده شده در حمله آرامکو، ایرانی است و پاسخ به آن روی میز است». عادل الجبیر گفت که «ما خواستار جنگ نیستیم، اما اجازه ادامه آن را نمی‌دهیم».

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی اظهارات مقامات آمریکایی علیه ایران را تکرار کرد و گفت که «این کشور باید رفتارهای عادی در منطقه داشته باشد».

ادعای مقامات سعودی درباره حمله آرامکو در حالی مطرح می‌شود که خود یمنی‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند؛‌ ادعایی که مسئولان ایرانی بارها را آن رد کرده‌اند.

ارتش یمن در تاریخ 23 شهریور/ ۱۴ سپتامبر اعلام کرد که یگان پهپادی (هواپیماهای بدون‌ سرنشین) با ۱۰ پهپاد تأسیسات نفتی عربستان در شرق این کشور را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: ایران همواره بر تمامیت ارضی و استقلال کشورهای خاورمیانه تاکید می‌کند بزرگ‌ترین مشکل مسابقات چوگان در بحث داوری است/ تیم ملی باید برای مسابقات مقدماتی جام‌جهانی آماده شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جهان عربستان سعودی کشورهای منطقه مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «واللا»، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) امروز با هدف بررسی یورش احتمالی به رفح، پنهانی به قاهره سفر کردند.

بر اساس این گزارش، مسوولان مصر در دیدار با این مقامات صهیونیست، از اینکه عملیات رژیم صهیونیستی در رفح به پناهنده شدن ده‌ها هزار فلسطینی به مصر منجر شود، ابراز نگرانی کردند و گفتند که این امر، امنیت مصر را به خطر می‌اندازد.

مقامات مصر همچنین گفتند که سناریوی ورود آوارگان فلسطینی به خاک مصر، باعث ایجاد نابسامانی در روابط قاهره و تل‌آویو خواهد شد و ممکن است توافق صلح دو طرف را در معرض خطر قرار دهد.

طبق این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی بر این باورند که هماهنگی نظامی و دیپلماتیک تنگاتنگ با مصر یکی از شروط اصلی اقدام نظامی این رژیم در رفح است به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی تصمیم دارد محور فیلادلفیا (محور صلاح‌الدین) در مرز نوار غزه و مصر را تحت سیطره خود درآورد.

تحولات میدانی در نوار غزه حکایت از آن دارد که با وجود مخالفت‌های بین‌المللی و تبعات انسانی عملیات نظامی در منطقه پرجمعیت رفح، رژیم صهیونیستی قصد دارد که این عملیات را انجام دهد.

تاکید مقامات آمریکایی بر ایجاد یک اسکله موقت برای دریافت کمک های بین‌المللی در مناطق نزدیک به جاده صلاح الدین نیز حکایت از هماهنگی تل آویو و واشنگتن برای بستن گذرگاه های موجود در شمال غزه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد