Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ کرملین دوشنبه شب بیانیه‌ای را در خصوص تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و فرانسه صادر کرد.

اخبار بین الملل- در بیانیه کرملین آمده که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در این تماس تلفنی خواستار پایان دادن حملات ترکیه علیه کُردها در شمال سوریه شدند.

در ادامه بیانیه آمده است: پوتین در این تماس تلفنی ماکرون را در جریان تلاش‌های روسیه برای ایجاد کانال‌های ارتباطی بین طرف‌های درگیر در شمال شرقی سوریه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرملین اعلام کرد که دو طرف روسی و فرانسوی بر اهمیت گفت‌وگوی سوری-سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی که قرار است از ماه جاری آغاز به کار کند، تاکید کرد.

رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز صبح روز دوشنبه درباره اوضاع سوریه به صورت تلفنی با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اوضاع سوریه و مسائل جاری دوجانبه گفت‌وگو کرده است.

از سوی دیگر، «یوری اوشاکوف» معاون رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مسکو گفت که «روسیه درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه، همواره با اسد در تماس است». اوشاکوف افزود: «نمایندگان ما از جمله الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین همیشه در زمینه‌های مختلف با رئیس‌جمهور سوریه در ارتباط هستند» .

چند روز پس از تشدید حملات ترکیه به شمال سوریه، آتش‌بس پنج روزه و توقف حملات ارتش ترکیه به کردهای شمال سوریه اعلام شد و این آتش‌بس فرداشب به پاپان می‌رسد. اگرچه آمریکا و ترکیه پنجشنبه‌شب بر سر برقراری آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه به توافق رسیدند، اما درگیری‌ها همچنان به‌صورت پراکنده ادامه دارد.

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرده‌اند. این عملیات پس از آن شروع شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه فرانسه روسیه فرانسه کرملین ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری

تعداد بازدید : 4 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 127 ولادیمیر پوتین، این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد. مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین در کرملین برگزار شد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پوتین برای بار پنجم برای رئیس جمهوری روسیه سوگند یاد کرد
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد