Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:20:39 GMT

سند ارتقای زنان و خانواده تا ۱۴۰۰ باید مدیریت شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۵۵۲۵

سند ارتقای زنان و خانواده تا ۱۴۰۰ باید مدیریت شود

ثریا شارقی روز دوشنبه در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران افزود: برای نخستین بار سند ارتقاء زنان و خانواده استان به طور ویژه در شورای برنامه ریزی استان مطرح و در دستور کار قرار گرفت،  در این طرح با توجه به برنامه ششم توسعه براساس چند اصل قانون برنامه ششم به مسائل زنان پرداخته شده و این سندکامل کننده اسناد دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اورژانس اجتماعی نیز با بیان اینکه توجه مدیران باید به اورژانس اجتماعی جلب شود، تصریح کرد: بیشترین تماس ها به اورژانس اجتماعی از شهرری، تهران و شمیرانات با توجه به جمعیت بالای این مناطق صورت گرفته است.

شارقی ادامه داد: بیشترین دلایل تماس با سامانه ۱۲۱ اورژانس اجتماعی در خصوص اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، کودکان کار و خیابانی و همسر آزاری بوده است.

وی با بیان اینکه براساس استاندارد بهزیستی، برای هر اورژانس اجتماعی به ١٢٠ نیرو نیاز است،  گفت: ساختار نیروی انسانی مطلوب نیست و با توجه به نوع مدرک و کاری که انجام می دهند حقوق آنها کافی نیست.  

شارقی گفت: با توجه به میزان تماس ها و نیاز استان در اطلاع رسانی باید نیروی انسانی، زیربنایی و تجهیزات این اورژانس ارتقا یابد.

همچنین مدیرکل زنان و خانواده استانداری تهران در خصوص انتصاب زنان در دستگاه های اداری خاطرنشان کرد: در بحث انتصاب زنان در دستگاه های دولتی طبق قانون ٣٠ درصد از نیروهای سازمان ها و ارگان های دولتی باید زنان باشند.

شارقی از استاندار خواست به اداراتی که در انتصاب زنان کوتاهی می کنند تذکر دهد گفت: بنده با مدیر کل سازمان و ارگان های دولتی در این خصوص مذاکره داشته ام  اما وضعیت مطلوب اتفاق نیافتاده است.

وی افزود: در استانداری تهران پنج مدیرکل یعنی ٢٨ درصد نیروها بانوان هستند و از ٣٢ دستگاه ١۵ دستگاه انتصابی در حوزه مدیریتی برای بانوان نداشته اند و در دانشگاه ها نیز به جز رئیس دانشگاه الزهرا که بانو است در دیگر دانشگاه از ظرفیت زنان استفاده نشده است.

شارقی گفت: وضعیت در دانشگاه ها بغرنج و حضور زنان ضعیف است در شهرداری تهران نیز انتصاب زنان ضعیف است باید بخشنامه ای تدوین شود تا هر مدیرکلی نیرو بانو جذب نکردند یک نیرو زن به جای وی منصوب شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران معاون رییس جمهوری مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ سومین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در سال جدید به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سازمان بهزیستی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجه‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجه‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار شد، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت اعلام و مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پویش‌ها، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر دختری و چند ویژه برنامه دیگر که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

انسیه خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواستند برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده است، نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده خبر داد و گفت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند