Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آلمان خواستار تشکیل منطقه امن بین‌المللی در سوریه در مرزهای با ترکیه با مشارکت مسکو و آنکارا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، گرت کرامپ-کارنبائر، وزیر دفاع آلمان خاطرنشان کرد که پیشنهاد این طرح را با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هماهنگ کرده و آن را طی نشست پیمان ناتو در سطح وزرای دفاع که قرار است روزهای ۲۴ و ۲۵ اکتبر در بروکسل برگزار شود به همپیمانان غربی مطرح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: در این طرح تشکیل منطقه امن تحت نظارت جامعه جهانی با مشارکت ترکیه و روسیه با هدف کاهش تنش قید شده است.

وزیر دفاع آلمان همچنین عنوان داشت که طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای کاهش تنش‌ها مفید خواهد بود.

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی برون مرزی علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) در شمال شرق سوریه آغاز کرده و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقادهای بین‌المللی گسترده‌ای روبرو شد.

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه‌نظامیان داعشی از زندان‌های تحت کنترل کردها در شمال سوریه فرار کرده و دوباره خودشان را سازماندهی کنند. اما آنکارا این نگرانی‌ها را "بی‌اساس" می‌داند.

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات "چشمه صلح" دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و کردها نیز از آنجا عقب‌نشینی کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا

(تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • ۵ پیشنهاد ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ