Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور کشورش آماده است تا در صورت لزوم از نیروی نظامی علیه ترکیه استفاده کند. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور آماده است تا در صورت لزوم با استفاده از نیروی نظامی علیه ترکیه وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو که با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفتگو می‌کرد، در خصوص احتمال استفاده از زور برای پایان دادن به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه به‌طور دائمی گفت: «ما صلح را به جنگ ترجیح می‌دهیم. اما در صورتی که اقدام شدید یا اقدام نظامی لازم باشد، باید بدانید که رئیس‌جمهور ترامپ کاملاً برای انجام چنین اقدامی آماده است.»

ارتش ترکیه از بعد از ظهر روز چهارشنبه 9 اکتبر (17 مهر) با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور عملیاتی به نام «چشمه صلح» را در مناطق شمال شرقی سوریه برای مقابله با نیروهای کُرد مستقر در این منطقه آغاز کرد.

اما یک هفته بعد هیئت آمریکایی به‌سرپرستی «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور این کشور و مذاکره‌کنندگان ترکیه‌ای که در رأس آنها شخص رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان حضور داشت، برای اجرای یک آتش‌بس موقت بین ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح کُرد در شمال شرقی سوریه به توافق رسیدند.

به موجب این توافق مقرر شد که ترکیه به مدت 120 ساعت عملیات نظامی خود در شمال شرقی سوریه را متوقف کند و طی این مدت نیروهای کُرد ضمن عقب‌نشینی از نوار مرزی بین ترکیه و سوریه (به عرض 30 کیلومتر) عقب‌نشینی کنند.

ترکیه قصد دارد با حمایت واشنگتن منطقه حائلی (موسوم به منطقه امن) را به عمق 30 کیلومتر را در خاک سوریه ایجاد کند تا هم ابتکار عمل را در مناطق مرزی خود در دست داشته باشد و هم تعداد زیادی از پناهندگان سوری ساکن ترکیه (که تعدادشان بیش از 3.5 میلیون نفر برآورد می‌شود) را در این منطقه حائل کند.

با توجه به اینکه خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه به فرمان دونالد ترامپ چراغ سبزی برای اقدام نظامی ترکیه علیه کُردهای متحد آمریکا قلمداد شده، محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا به دلیل اتخاذ چنین تصمیمی که اولین پیامد آن حمله نظامی ترکیه به نیروهای متحد آمریکا بوده است، به‌شدت از ترامپ انتقاد کرده‌اند.

دونالد ترامپ امیدوار است که آتش‌بس بین ترکیه و نیروهای کُرد متحد آمریکا در منطقه دائمی شود تا وی در فاصله یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری، از فشار منتقدانی که تصمیم وی برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه را برنمی‌تابند، رهایی یابد.

ترامپ: شانس زیادی برای موفقیت آتش‌بس بین ترکیه و کُردها وجود داردترامپ: طبق وعده انتخاباتی خود باید سربازان را به خانه بازگردانمرهبر اکثریت سنا: اقدام ترامپ در خارج کردن نظامیان از سوریه یک اشتباه بزرگ راهبردی استتحلیلگر صهیونیستی: عقب‌نشینی ترامپ از سوریه خیانتی برای کُردها و درسی برای اسرائیل است

انتهای پیام/.

 

 

R1535/P/S8,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" کردهای سوریه ترکیه دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا کردهای سوریه ترکیه دونالد ترامپ اخبار آمریکا کردهای سوریه ترکیه دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت