Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@19:17:29 GMT

تهدید‌های ترامپ نشانه‌های وقوع جنگ تجاری است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۶۵۷۹

تهدید‌های ترامپ نشانه‌های وقوع جنگ تجاری است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «کریستین لاگارد» امروز (دوشنبه) گفت: بی‌ثباتی ناشی از وقوع جنگ تجاری میان چین و آمریکا مهمترین دلیل کاهش رشد اقتصادی جهان است.

وی گفت: جنگ تجاری میان چین و آمریکا به رهبری ترامپ اقتصاد جهان را به سمت یک هراس جدی پیش می‌برد که در نتیجه آن می‌توان شاهد کاهش یک درصدی رشد اقتصاد جهانی بود، رخدادی که به منزله افت سرمایه‌گذاری، اشتغال و رشد بیکاری خواهد بود و به همین دلیل تاثیرات غیرمستقیم بسیاری نیز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس بانک مرکزی اروپا تنها راه برون رفت اقتصاد جهانی از مسیر رکود را مذاکره رو در روی رهبران بزرگ جهان به منظور حصول توافق‌های گام به گام دانست و تاکید کرد که ایجاد اطمینان و امنیت اقتصادی، راه دیگری ندارد.

لاگارد سپس به ترامپ در مورد فشار بر بانک مرکزی آمریکا برای کاهش بیشتر نرخ بهره هشدار و توضیح داد که وقتی نرخ بیکاری در اقتصاد آمریکا به ۳.۷ درصد رسیده، تسریع بیشتر کاهش نرخ بهره، اقتصاد را با ریسک رشد سریع و شتابان تورم قیمت‌ها مواجه می‌کند از این رو بانک مرکزی همانند خلبان برای تغییر روند حرکت هواپیما باید همزمان ارتفاع، سرعت و میزان وزش باد را در نظر داشته باشد و مستقل از فشار سیاستمداران عمل کند.

وی گفت: جنگ اقتصادی - تجاری جاری میان آمریکا و چین می‌تواند پیامد‌های بسیار ناگواری به دنبال داشته باشد و ضربه مهلکی به رشد اقتصادی جهان وارد کند.

رئیس بانک مرکزی اروپا افزود: اقتصاد جهان به علت تداوم این تنش تجاری ممکن است پیامد‌های منفی و مهلکی را متحمل شود.

لاگارد خاطرنشان کرد: تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌ها و محصولاتی وارداتی که چین و آمریکا برای یکدیگر وضع کرده اند، رشد اقتصادی جهان را در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود هشت دهم درصد کاهش می‌دهد. این رقم برای میزان کاهش رشد اقتصادی جهان بسیار حائز اهمیت است، زیرا موجب افزایش بی رویه نرخ بیکاری در میان جمعیت فعال جهان می‌شود.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین، موجب کاهش سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری می‌شود، گفت: تهدیدی که در شرایط کنونی برای تجارت جهان وجود دارد، بزرگترین مانع برای رشد اقتصادی است.

لاگارد در مورد تعرفه‌های اخیری که آمریکا و چین علیه واردات کالا از کشور‌های یکدیگر اعمال کرده‌اند، هشدار داد و گفت که این تعرفه‌ها می‌تواند تولید ناخالص ملی را در سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۰.۳ درصد کاهش دهد. اگر تعرفه‌های قبلی را نیز در نظر بگیریم، در مجموع این تعرفه‌ها می‌تواند به کاهش ۰.۵ درصدی یا ۴۵۵ میلیارد دلاری تولید ناخالص ملی در سال آتی منجر شود.

در همین ارتباط، چندی پیش نیز بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در مورد چشم‌انداز ضعیف رشد اقتصاد جهان هشدار دادند و هر دو تعاملات تجاری (ضعیف) را عامل این مسأله دانستند.

جنگ تجاری همچنین منجر به ناخشنودی بازار‌های مالی شده است. سرمایه‌گذاران نگرانند که تجارت سرمایه‌گذاری با بن‌بست مواجه شود و بانک‌ها مجبور به کاهش نرخ بهره شوند.

جنگ بی‌پایان تعرفه‌ای میان آمریکا و چین، تهدید‌های دائمی دونالد ترامپ برای اعمال تعرفه و تداوم زد و خورد‌های آمریکا و اروپا بر سر تعرفه واردات خودرو و تجهیزات کشاورزی، همه حاکی از افزایش نشانه‌های وقوع جنگ تجاری در دنیا است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده کریستین لاگارد جنگ تجاری بانک مرکزی اروپا رکود اقتصادی مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده

برترین اسنوکربازان جهان و برترین نماینده ایران، از گردونه فینال رقابت‌های جهانی این رشته باز ماندند.

به گزارش ایرنا، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت‌ این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکربازهای جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان