Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی دوشنبه شب در دیدار با سفیر ایران در ترکیه افزود: نقش رایزنان فرهنگی کشورمان در کشورهای همسایه بسیار مهم‌تر و اثرگذاری آنان بیشتر است.

وی اضافه کرد: رایزنان فرهنگی باید در کشوری نظیر ترکیه فعال‌تر عمل کنند که در این زمینه برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای مختلف با موضوعات دینی و اسلامی موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش ویژه جمهوری اسلامی در تحولات فرهنگی منطقه اشاره و بیان کرد: نقش فعال سفارت ایران در ترکیه می‌تواند زمینه انتقال مفاهیم عمیق اسلامی و دینی و ارزشی را در این کشور فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی قرار گرفتن استان در امتداد مرزهای ایران با کشور ترکیه را فرصت طلایی دانست و ادامه داد: نقش سفارت ایران در استفاده از این ظرفیت بسیار حائز اهمیت و مؤثر است و انتظار می‌رود با همت جمعی و ایجاد مناطق مشترک و جذب سرمایه‌گذار، مسیر توسعه استان بیش از پیش هموار شود.

حجت‌الاسلام قریشی به رغبت دانشجویان ترکیه‌ای برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران و آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: با رفع موانع و ایجاد برنامه مدون و توسعه همکاری‌های سفارت با مسئولان دانشگاهی می‌توان از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد و زمینه انتقال دانش را نیز در این کشور فراهم ساخت.

«محمد فرازمند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز در این دیدار بیان کرد: فضای بسیار مطلوبی در راستای تعامل فرهنگی، علمی و توریستی بین 2 کشور وجود دارد و با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی می‌توان از ظرفیت کشور ترکیه برای فعالیت در تمامی زمینه‌ها استفاده کرد.

آذربایجان‌غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و 550 کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی وزارت امور خارجه سید مهدی قریشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی گفت: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود، همچنین این ایام فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و... است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مهدی سیدین‌نیا شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی بهار بهار ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اگر دنبالیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و در خدمت بشریت باشیم، نقش هنر در تمدن‌سازی خود را نشان می‌دهد و گذشته تاریخی نیز مصداقی برای امر است.

وی با اشاره به نقش هنر در میان اقوام مختلف افزود: هنر ظرفیت عجیبی در جمع‌آوری اندیشه‌ها دارد چون زبان بیان است و در این راستا شاهدیم زبان مشترکی است که در قالب‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نقش حل مسئله هنر نیز عنوان کرد: یکی از پایه‌های تمدنی، هنر است که باید به آن توجه داشت و در این راستا باید به این نکته نیز توجه داشت که هنر قدرت حل مسئله نیز دارد.

سیدین‌نیا بیان کرد: نیاز است مسائل به میدان بیاید تا از طریق فرهنگ و هنر حل شود، چرا که بسیاری از مشکلات به فرهنگ افراد باز می‌گردد و یعنی این مسیر، مسیری فرهنگی و اندیشه‌ای است و باید ظرفیت هنر را باور کرد.

وی در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود؛ هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و… است و در این راستا نیاز است به مباحث نظری نیز پرداخته شود و یکی‌از اقداماتی که می‌توان انجام داد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است تا اصفهان خود را در این عرصه بیشتر عرضه کند.

کد خبر 747720

دیگر خبرها

  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است