Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود حجتی : بیش از ۲.۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری پیشرفته مجهز شده که ۱.۱ میلیون هکتار آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به فعالیت‌های این وزارتخانه گفت: در خصوص آب‌های مرزی ۲۲۰ هزار هکتار از پروژهای آب‌های مرزی را تحویل دادیم در حوزه بهره‌وری آب در سال ۹۲ به ازای هر متر مکعب ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۲ بهره‌وری صورت می‌گرفت که در سال ۹۷ این میزان به ۱.۳۴ رسیده است. در نشا کاری نیز ۲۵ درصد صرفه‌جویی آب صورت گرفته و پروژه‌های گلخانه‌ای گسترش پیدا کرده است.

حجتی تصریح کرد: تعاملات ما با فرانسه و چین علیرغم تحریم‌ها در حال توسعه است.

وی با اشاره به اثرگذاری تحریم‌ها گفت: با وجود آنکه اعلام شده غذا و دارو تحریم نیست اما من همان زمان هم پیش‌بینی می‌کردیم که در این حوزه اختلالات مالی داشته باشیم. اکنون نیز عمده واردات ما در بخش کشاورزی از اروپا و آمریکا است.

حجتی در خصوص ذخایر استراتژیک کشور گفت: هیچ نگرانی از بابت موجودی ذخایر نداریم و وضعیت ما در حوزه کود و بذر و سم عالی است فقط در ذرت کمی مشکل داریم که ذخایر دولتی ۲ میلیارد تن است که رقم مناسبی است.

وی ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های مشترک ما صادرات است که هیچ وقت وضعیت خوبی نداشتیم، عضو هیچ پیمان منطقه‌ای نبودیم و به تازگی عضو اوراسیا شدیم که کشورهای عضو این پیمان مزیت‌های خوبی دارند و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات گفت: کشورهای عراق و افغانستان صادرات ما را مدیریت می‌کنند و با تفرق ارزی و قدرت مالی که دارند، به ما کمک کردند.

حجتی با انتقاد از روش کشت در برخی مناطق گفت: هنوز برخی نمی‌دانند که محصول را باید با توجه به عرضه تولید کرد چون پارسال فلان قیمت گوجه فرنگی خریدند پس حتما امسال هم همین قیمت می‌خرند در حال حاضر من برای دو سه محصول نگران هستم هر چند تمهیدات لازم اندیشیده شده در چند محصول مانند سیب و زعفران و مرکبات شمال رشد جهشی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تولید زعفران از ٣٥٠ هزار تن در سال گذشته، به ٥٠٠ هزار تن رسیده است، گفت: تولید سیب ایران به ٤ میلیون تن و مرکبات به ٤.٥ میلیون تن رسیده است که نگرانی برای آنها وجود دارد و باید صادرات را رونق داد.

به گفته حجتی، کارگروه‌هایی نیز به این منظور تشکیل شده تا بتوان مازاد تولید را ساماندهی و صادر کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مورد محصولی همچون گوجه فرنگی، وزارت جهاد ٣٥٠ تا ٣٦٠ هزار تن ظرف هفته‌های گذشته خرید انجام داده است؛ این در حالی است که در چند روز اخیر نیز بیش از یک میلیون تن افزون بر مدت مشابه سال قبل در بازار، گوجه عرضه شده است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Fs3 برچسب ها: واردات ، حجتی ، وزیر کشاورزی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واردات حجتی وزیر کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل بخشعلی اصغری اظهار کرد: متوسط عملکرد سیر به‌صورت تناژ در هر هکتار ۳۰ تن است که انتظار می‌رود بیش از ۳۰ هزار تن محصول سیر از مزار کشاورزی پارس‌آباد برداشت شود.
وی افزود: سطح زیر کشت پیش‌بینی‌شده ۹۰۰ هکتار بود که یک هزار ۲۰۰ هکتار کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: از کاشت تا برداشت محصول سیر تحت پایش و نظارت مدیریت جهاد کشاورزی است که با توصیه‌های فنی لازم اعم از تغذیه، واپایش عوامل گیاهی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد نظارت می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام کودهای موردنیاز توسط جهاد کشاورزی به‌صورت یارانه‌دار در بین سیر کاران به قیمت دولتی توزیع می‌شود.
اصغری گفت: کاشت و داشت و برداشت به‌صورت ماشینی و نیمه ماشینی صورت می‌گیرد که مجوز و نامه صادراتی سیر توسط مدیریت جهاد کشاورزی داده می‌شود که صادرات بیشتر از طریق گمرک به کشورهای خارجی روسیه، آذربایجان و... به شهرستان‌های هم‌جوار چون گرگان و میادین تره‌بارهای شهرهای داخلی صادرمی شود .
وی اشاره‌ای به کشت دوم محصولات در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: فعلاً برای کشت دوم از نظر مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد در حال رایزنی و برنامه‌ریزی است که تصمیم قطعی هنوز گرفته نشده است.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • صبر امریکا لبریز شد؛ اگر حماس آتش‌بس را نپذیرید از قطر اخراج می‌شوند؟
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا