Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:59:25 GMT

امنیت منطقه بدون بیگانگان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۸۱۲۸

امنیت منطقه بدون بیگانگان

در سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی آمده است: همین جملات کوتاه برایان هوک حاوی نکات عمده‌ای است که به اندازه کافی گویای حقایق فراوانی است. ازجمله آنکه صحنه‌گردان اجلاس، رژیم فاسد بحرین و کشورهای منطقه نیستند بلکه این آمریکا است که صحنه‌گردانی می‌کند. نکته دوم اینکه اجلاس بحرین هم نشستی در ردیف اجلاس ورشو و مکمل آنست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین اقدام نشان می‌دهد که اجلاس ورشو، نمایشی ناکام بود که حتی برگزارکنندگانش را هم سرخورده کرد و به هیچ‌یک از اهدافش نرسید. اکنون قرار است یکبار دیگر همان اجلاس نمایشی با همان ترکیب در بحرین تکرار شود تا بلکه خواسته‌های واشنگتن را تا حدودی تامین کند.


نکته مهم به حضور پررنگ صهیونیست‌ها در هر دو اجلاس بازمی‌گردد. حضور نتانیاهو در اجلاس ورشو نشان داد صهیونیست‌ها بازیگر اصلی آن اجلاس نمایشی هستند و در بحرین هم قرار است صحنه‌گردان اصلی باشند.


شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل با اشاره به این مسئله به نقش فعال صهیونیست‌ها در اجلاس بحرین تاکید می‌کند که هیئت اسرائیلی نماینده وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود. پیش از این «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل از ماموریت امنیتی و اطلاعاتی در قلمرو دریائی خلیج فارس خبر داده بود که اجرای آن به اسرائیل واگذار شده و در هر زمینه‌ای که اسرائیل حرفی برای گفتن دارد، حضور و نقش فعال خواهد داشت. هرگز تصور نشود که باز کردن پای اسرائیل به آب‌های خلیج فارس با سکوت و بی‌تفاوتی ایران مواجه می‌شود. آنها که مرتکب چنین خیانتی می‌شوند، لازم است پیشاپیش به عواقب مرگبار آن برای خود بیندیشند.


بیان صریح این واقعیت‌ها کمترین آبروئی برای رژیم‌های فاسد عربی در منطقه باقی نگذاشته و نشان می‌دهد که آنها برای حفظ موجودیت ناپاک خود حتی دست به دامن رژیم اشغالگر صهیونیستی شده‌اند. با نگاهی به فهرست کشورهایی که قرار است به بحرین دعوت شوند، بهتر می‌توان دریافت که آنها همانند اجلاس ورشو فقط «سیاهی‌لشکر دشمنان ایران» هستند و بسیاری از آنها حتی در میان کشورهای دست چندم هم رقمی نیستند و اصولاً به حساب نمی‌آیند و فقط با دریافت دلارهای نفتی از رژیم‌های فاسد عرب، دلالی می‌کنند.
صرفنظر از این مسائل که از اهمیت خاصی هم برخوردارند، اصل تشکیل یک اجماع برای تامین امنیت آب‌های خلیج فارس موضوع مهمی است که نمی‌توان با این گردهمائی‌های نیم‌بند و فرمایشی به آن پرداخت و به نتیجه ملموس و قابل ذکری دست یافت.


اجلاس بحرین قرار بود چند ماه قبل برپا شود و تاخیر آن نشان می‌دهد که تلاش‌های مشترک محور شرارت غربی – عبری – عربی در این زمینه به جایی نرسیده و آنها هنوز هم در «نقطه صفر» قرار دارند و حتی از رژیم‌هایی که قرار است سیاهی‌لشکر باشند هم، هنوز دعوتی به عمل نیامده است. همین امر نشانگر وجود تردیدهای جدی در اصل ماجراست که ناکامی و عدم موفقیت اجلاس بحرین را پیش از تشکیل آن، ثابت و مسجّل می‌کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین برایان هوک ورشو وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است

بورل اظهار کرد: اتحادیه اروپا باید با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه همکاری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است، افزود: امیدوارم بتوانیم با برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولتی فعالیت کنیم.

سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ای (قطعنامه ۲۷۲۸) برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، به دلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف‌ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می‌شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیاز‌های پزشکی و سایر نیاز‌های بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می‌خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی عمل کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز (سه‌شنبه) آخرین آمار کشتار و ویرانی ناشی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه را با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ اعلام کرد.

این دفتر در گزارش خود آورده است: پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهدا و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد