Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شکارچیان اجازه شکار برخی پرندگان وحشی را با رعایت ضوابط و قوانین مربوطه دارند، اظهار کرد: شکارچیان می توانند و به مدت دو ماه، روزهای پنجشنبه و جمعه از طلوع تا غروب آفتاب به اقدام به شکار کنند.

وی افزود: در روزهای تعیین شده، شکار حداکثر سه قطعه پرنده مجاز خشک زی و چهار قطعه پرنده مجاز آبزی بلامانع و شکار قو، اردک سرحنایی و قرقاول همیشه ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح ادامه داد: مناطق گردشگری و حفاظت شده پناهگاه حیات وحش و تالاب استیل آستارا جز نقاط شکار ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست آستارا با اشاره به دور انداختن ضایعات بسته بندی محصولات کشاورزی در حاشیه تالاب استیل آستارا، افزود: این اقدام ناشایست تهدیدات زیست محیطی به همراه دارد و متاسفانه زباله‌های اغلب کارگاه‌ها در حاشیه تالاب استیل رها می‌شود.

فلاح، گفت: دارندگان امکانات بسته بندی محصولات کشاورزی، پسماند کارگاه‌های خود را به محل دفن زباله در داداش آباد منتقل و از ریختن آن به طبیعت خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با اشاره به ساخت بوم کلبه یا اتاقک‌های پرنده نگری و سکوهای بازدید گردشگران در تالاب استیل، اظهار کرد: معرفی جاذبه‌های طبیعی و جلب مشارکت مردم در حفاظت از این تالاب مهمترین هدف است.

وی ادامه داد: این طرح، مطالعه و کارشناسی شده و اعتبار آن در شورای برنامه ریزی استان گیلان نیز به تصویب رسیده و همانند این طرح در تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجان، آب کنار انزلی و تالاب جوکندان تالش اجرایی شده است.

فلاح افزود: در حاشیه تالاب دو بوم کلبه با مساحت ۱۵ متر مربع و ۲ آلاچیق روباز با سازه‌های چوبی و سازگار با طبیعت ساخته و دوربین نیز نصب خواهد شد و علاقه مندان یا با استفاده از دوربین یا با چشم غیرمسلح، پرنده نگری خواهند کرد.

کد خبر 4752921

منبع: مهر

کلیدواژه: محيط زیست گیلان مصطفی فلاح حیات وحش اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان سانحه تصادف شهرکرد شیراز موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا

سرهنگ هادی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و در ادامه طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزداران این فرماندهی با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی، از ورود مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از محور مواصلاتی به شهرستان با خبر شده، لذا دستگیری قاچاقچیان در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه مأمورین هنگ مرزی آستارا در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند از یک دستگاه خودروی نیسان، مقدار ۱۷۵ طاقه پارچه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط نمایند افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی، متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی مرزبانان هنگ آستارا در سخت‌ترین شرایط جوی و جغرافیایی برای حفظ و حراست مرزها گفت: نیروهای مرزبانی با هرگونه قانون شکنی و ناهنجاری به صورت جدی برخورد می‌نمایند.

کد خبر 6099396

دیگر خبرها

  • حواصیل هندی برای نخستین بار در قم رصد شد
  • دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد
  • مصاف خیبر و شهرداری آستارا؛ امروز در خرم آباد
  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • ساخت پناهگاه نمادین جوانان فلسطینی با قوطی های کنسرو
  • پناهگاه قوطی کنسروی فلسطینی‌ها: فریاد رنج در میان جنگ (+فیلم)
  • وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح زیر آتش+ عکس
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد