Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی به بحث دادخواست های کارگری پرداخت و گفت: خوشبختانه نسبت به سال گذشته اختلافات بین کارگر و کارفرما در استان مرکزی ۱۵ درصد کاهش داشته چرا که در شهریور ۹۷، ۳۱۹۳ داد خواست در مراجع ثبت شده بود که در حال حاضر به ۲۷۵۳ مورد رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد تقی آبائی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: شرکت هایی که نگین استان، کشور و بعضاً خاورمیانه هستند امروز با مشکلاتی روبه رو شده اند که این مشکلات به سوء مدیریتی که در این شرکت ها بوده و هم چنین عدم نظارت کافی و لازم بعد از واگذاری به بخش خصوصی که یکی از ضعف های واگذاری ها همین بحث عدم نظارت است، مرتبط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبائی افزود: خوشبختانه در استان مرکزی علی رغم همه مسائل و مشکلات، در شش ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته فضای کسب و کار بهبود پیدا کرد. در بحث حقوق های معوق در شرکت ها و واحد های صنعتی استان نسبت به پایان شهریور سال گذشته ۳۳ درصد کاهش شرکت های حقوق معوق داشته ایم. این شرکت ها در پایان شهریور ۹۷، ۵۹ شرکت بودند که امروز این شرکت ها به ۴۰ شرکت کاهش پیدا کرده است.

وی ضمن بیان اینکه از نظر تعداد کارگران دارای حقوق معوق هم ۳۴ درصد نسبت به شهریور سال گذشته کاهش داشته ایم عنوان کرد: در شهریور ۹۷، ۷۱۳۶ کارگر استان دارای حقوق معوق بودند که این تعداد به ۵۵۳۵ کارگر کاهش پیدا کرد. همچنین از نظر تعداد ماه های حقوق معوق نیز در شهریور ۹۷ حدود ۲۰۵ ماه حقوق معوق داشتیم که خوشبختانه به ۱۴۲ ماه کاهش پیدا کرد که یک کاهش ۳۰ درصدی را نشان می دهد و این آمار نشان از وضعیت رو به بهبود استان مرکزی دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بحث دادخواست های کارگری پرداخت و بیان کرد: خوشبختانه نسبت به سال گذشته اختلافات بین کارگر و کارفرما در استان مرکزی ۱۵ درصد کاهش داشته چرا که در شهریور ۹۷، ۳۱۹۳ داد خواست در مراجع ثبت شده بود که در حال حاضر به ۲۷۵۳ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: در بحث فرصت های شغلی ایجاد شده هم بر اساس مستندات سامانه رصد و مشاغل خانگی طی شش ماه ابتدای سال ۹۷، ۲۵۵۸ فرصت شغلی جدید ایجاد شده بود که این رقم در شش ماهه اول ۹۸، به ۳۵۲۳ اشتغال جدید افزایش یافت که نشان دهنده ۵۶ درصد افزایش در اشتغال سامانه رصد است. در بحث مقرری بگیران دوره بیکاری که نشان دهنده تعدیل نیروی کار در واحد های تولیدی و صنعتی ما هست؛ با ۶۹۷ مورد کاهش مقرری بگیر در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته مواجه بودیم که نشان می دهد شرایط استان رو به بهبود است البته حال صنایع استان حال خوبی نیست ولی نسبت به میانگین کشوری شرایط مناسبی داریم.

آبائی تصریح کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید، توسعه مهارت آموزی در راستای ارتقای توانمندی های جوانان و همچنین تاکید بر برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه مهارت آموزی در کشور یکی از برنامه هاست چرا که یکی از مشکلات اشتغال ما عدم مهارت لازم در جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که باید کمک کنیم که این مسائل حل شود.

وی از توسعه مهارت آموزی زنان به نحوی که در هر خانه یک زنِ دارای مهارت های فنی و حرفه ای وجود داشته باشد، توسعه عدالت اجتماعی، توجه به خانواده و حمایت از بانوان و تلاش برای توانمند سازی خانواده های حاشیه نشین، ایجاد کسب و کار پایدار و رسیدن به درآمد و معیشت بانوان در راستای کمک به اقتصاد خانواده و توسعه فرهنگ مهارت آموزی در خانواده برای بانوان ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی در استان مرکزی جز برنامه های در حال پیگیری در استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشکیل کمیته نظارت بر واگذاری واحدهای تولیدی در راستای خصوصی سازی اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات موجود بعد از واگذاری این است که هیچ نظارتی صورت نمی گیرد و منجر به تعدیل نیرو یا به تعطیلی و یا به نیمه فعال شدن کارگاه ها می شود. این کمیته به الزام آور شدن تعهدات پیش بینی شده برای خریداران در قراردادهای ذیربط در جهت جلوگیری از تنش های کارگری و همچنین جلوگیری از ورود خریداران فاقد صلاحیت می شود. فردی که برای یک صنعت بزرگ اقدام می کند علاوه بر بحث مالی باید اهلیت و توانایی فنی و تخصصی آن هم دیده شود که متاسفانه دیده نشده است.

وی در خصوص مصوبه مقررات زدایی شرکت های تعاونی نیز گفت: متاسفانه این مصوبه در استان و کشور باعث تنش های زیادی در شرکت های تعاونی شده است و شرکت های تعاونی بزرگ دچار مشکل شده اند و حتی بعضی از تغییرات به اداره ثبت رفته که اداره ثبت را هم دچار مشکل کرده است و بعضی از متقاضیان از اداره ثبت شکایت کرده اند. اگر این موضوع که تغییرات شرکت های تعاونی نیاز به مجوز وزارت تعاون ندارد به قوت خودش باقی باشد و ادامه پیدا کند هم استان و هم کشور را دچار چالش می کند.

آبایی خاطر نشان کرد: استان مرکزی استان کارگری است و ۶۵ درصد جمعیت استان جمعیت کارگری است و از میانگین کشوری ۱۰ درصد بالاتر هستیم. ۳۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی و ۸۵ هزار مستمری بگیر داریم که با خانواده ۹۷۰ هزار نفر از جمعیت استان را پوشش می دهند که نیاز به یک نگاه ویژه به این مسئله است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب نماز جمعه ساوه گفت: در عملیات وعدۀ صادق، قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی به اثبات رسید.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان افسران میدان پیشرفت و مهمترین عوامل هویت سازی فرهنگی و اعتلای علمی جامعه هستند.
-------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی شورا‌ها گفت: شورا‌ها به عنوان نماینده مردم هستند و برای مطالبه گری از مسئولین و رفع مشکلات و کاستی‌ها در شهرستان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 
-------
 حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند، به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر، مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زده و موضوع اصلی شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است.
-------
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام طاووسی امام جمعه آشتیان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر بزرگ جامعه بیش از پیش توجه شود.
----
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون دوران بعد از انقلاب با قدرت از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و این دستاورد‌ها و توانمندی داخلی جوانان برومند این سرزمین است که هیمنه اسرائیل و آمریکا را فروریخته است.
-------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد گفت: شهدا پهلوانان واقعی هستند، پهلوان الگویی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شودند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.
------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تأکید شده تا جایی که پیامبر(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه