Web Analytics Made Easy - Statcounter

شارقی با اشاره به ضرورت تدوین سند ارتقا وضعیت بانوان بر لزوم توجه مدیران به انتصاب بانوان در پست های مدیریتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،«ثریا شارقی» در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران گفت: برای نخستین بار است که به طور ویژه شورای برنامه‌ریزی استان موضوع بانوان را دستورکار قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون ششم توسعه در راستای برقراری عدالت جنسیتی تصریح کرد: براساس اصول صریح قانون اساسی عملیاتی شدن عدالت جنسیتی نیاز به سند داشت که تدوین سند در همه استان‌ها به صورت جداگانه در دستورکار قرار گرفت.
 

وی افزود: در استان تهران پیش از این سند، سند توسعه استان تصویب شده بود که سند زنان تکمیل‌کننده سایر اسناد است.
 

شارقی با اشاره به افزایش تماس‌ها با سامانه ۱۲۳اورژانس اجتماعی تصریح کرد: در شهرهای تهران، ری و شمیرانات به سبب جمعیت، بیشترین تماس را داشتیم و علاوه بر این تعداد تماس‌ها در شهرهای بهارستان و شهریار نیز افزایش داشته که اختلافات حاد خانوادگی و کودک‌آزاری بیشترین آمار تماس‌ها را شامل می‌شد.
 

وی همچنین با انتقاد از ساختار نیروی انسانی اورژانس‌های اجتماعی گفت: از این لحاظ در مضیقه کامل هستیم و طبق استاندارد بهزیستی بیشتر از ۱۲۰ نیرو برای اورژانس اجتماعی نیاز است که مدیران استان باید به این موضوع توجه کنند تا نیاز استان هم در بعد اطلاع‌رسانی و هم زیربنایی تأمین شود و نیازمند اقدام ملی در این زمینه هستیم.
 

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران در ادامه با اشاره به مصوبه دولت در زمینه انتصاب ۳۰ درصدی بانوان در پست‌های مدیریتی تصریح کرد: به طرق مختلف پیگیر این امر بودیم اما متأسفانه تاکنون وضعیت مطلوب محقق نشده است.
 

شارقی افزود: در استانداری ‌تهران ۲۸ درصد انتصابات بانوان در اختیار بانوان است اما از ۳۲ دستگاه اجرایی در ۱۵ دستگاه هیچ انتصاب بانوان در حوزه‌های مدیریتی را نداشتیم و همچنین در شهرداری تهران فقط ۲ شهردار خانم و در شهرستان‌ها ۱ شهردار خانم فعال هستند.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین مسجد اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه اورژانس اجتماعی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

عضو شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نرجس نیازمند در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری 13 بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضاهای بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در 21 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی