Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از پرطرفدارترین مشاغل خانگی، راه اندازی کسب و کارهای حوزه محصولات غذایی است. از آنجا که غالب متقاضیان مشاغل خانگی بانوان هستند و یکی از مشاغل پرطرفدار در بین بانوان، راه اندازی کسب و کار در حوزه محصولات غذایی است، دریافت مجوز برای این نوع مشاغل از تقاضای بالایی نسبت به سایر رشته‌های مشاغل خانگی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از مشکلات و موانع پیش روی متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی در حوزه محصولات خانگی، سخت گیری وزارت بهداشت و به طور خاص سازمان غذا و دارو در صدور مجوز است.

اواخر تیرماه امسال نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد که یکی از موارد مطرح شده در این نشست مربوط به موانع صدور مجوز برای کسب و کارهای مرتبط با محصولات غذایی و آشامیدنی بود.

در این نشست پس از آن که محدودیت های صدور مجوز برای این نوع از مشاغل خانگی مطرح شد، شخص وزیر کار در همان جلسه طی تماس تلفنی با وزیر بهداشت موضوع را پیگیری کرد و وزیر بهداشت نیز قول مساعدت و رفع موانع طی ۲ هفته را داد. 

مشکل همچنان پابرجاست

در همین زمینه مهناز امامدادی، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت رفع موانع موجود برای صدور مجوز فعالیت کسب و کارهای خانگی در حوزه محصولات غذایی و آشامیدنی گفت: این مشکلات متاسفانه همچنان پابرجا است که در این زمینه با وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت نیز مکاتبات لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به نشست اخیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و قول مساعدت وزیر بهداشت به وزیر کار برای رفع موانع گفت: علیرغم آنکه وزیر بهداشت قول مساعد برای حل و فصل مشکلات و موانع موجود را داد اما همچنان سازمان غذا و دارو در صدور مجوز برای این نوع مشاغل خانگی سخت گیری می کند و موانع زیادی پیش روی متقاضیان است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با تاکید بر اینکه کسب و کارهای خانگی در حوزه محصولات غذایی و آشامیدنی یک شغل فراگیر است که تقاضای زیادی در این زمینه وجود دارد، گفت: سازمان غذا و دارو برای فعالیت کسب و کارهای خانگی حوزه محصولات غذایی و آشامیدنی، ایجاد شرایط کارگاهی را طلب می کند و اعلام می کنند که در منزل شرایط برای اینگونه فعالیت ها فراهم نیست.

وی ادامه داد: قطعا ما هم مجوز راه اندازی مشاغل خانگی در حوزه حساس مواد غذایی و آشامیدنی در فضای غیربهداشتی را نخواهیم داد، ضمن اینکه بنا نداریم یک کار غیرتخصصی را رواج دهیم و موضوع سلامت هم برای ما مهم است اما تعریف نگاه کارگاهی برای این نوع مشاغل و سخت گیری های زیاد در ارائه مجوز فعالیت این نوع مشاغل در فضای خانگی قابل قبول نیست.

بلاتکلیفی رشته‌های جدید مشاغل خانگی در حوزه محصولات غذایی

امامدادی با بیان اینکه حتی پس از جلسه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی و پیگیری تلفنی وزیر کار از وزیر بهداشت و قول مساعد وزیر بهداشت همچنان موانع وجود دارد، گفت: علاوه بر این تکلیف یکسری رشته های جدید مشاغل خانگی در حوزه مواد غذایی که باید در کمیته ای ذیل ستاد با مسئولیت وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گیرد، مشخص نیست و جلسات این کمیته به صورت غیرمنظم برگزار می شود.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با تاکید بر اینکه سخت گیری سازمان غذا و دارو برای فعالیت مشاغل خانگی در رشته های مرتبط به محصولات غذایی و آشامیدنی طی چهار سال گذشته یکی از مشکلات متقاضیان است، گفت: یکی دیگر از مشکلات برخورد سلیقه ای در ارائه این نوع از مجوزها است به طوریکه در یک استان به یک شغل خانگی در رشته محصولات غذایی با کیفیت مطلوب مجوز داده نمی شود اما در استانی دیگر حتی با کیفیت پایین تر مجوز صادر می شود.

وی هچنین گفت: علیرغم پیگیری های زیاد انجام شده، تلاش داریم تا موضوع را از طریق هیأت مقررات زدایی پیگیری کنیم.

کد خبر 4752930 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: مشاغل خانگی محمد شریعتمداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان غذا و دارو اربعین 98 بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت قیمت یورو دلار مالیات تعرفه واردات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پارسال بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به هزار و ۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، افزود: بیش از شش هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی اضافه کرد: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

مولوی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی ادامه داد: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار