Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@01:24:17 GMT

عربستان: با تهدیدات ایران مقابله می‌کنیم!

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۹۶۴۱

عربستان: با تهدیدات ایران مقابله می‌کنیم!

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، دیروز (دوشنبه) نشستی تحت عنوان" کنفرانس دفاع و امنیت" در سطح روسای ستادهای مشترک ارتش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و دیگر کشورهای دوست و هم پیمان عربستان از جمله مصر، اردن، پاکستان، انگلیس، آمریکا، فرانسه، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، آلمان، نیوزلند و یونان در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیاض بن حامد الرویلی، رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی که در ابتدای این کنفرانس سخنرانی کرد، ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وی گفت: نشست امروز به منظور رسیدن به مناسبت‌ترین راه‌ها برای تامین توان نظامی مشترک است زیرا منطقه از زمان روی کار آمدن نظام انقلاب اسلامی ایران از بحران‌های متعددی رنج می برد.

الرویلی مدعی شد: ایران به دنبال صادر کردن انقلاب خود به کشورهای دیگر، خروج از توافق ها و معاهدات بین المللی، ایجاد  هرج و مرج، حمایت از گروه ها و عناصر هم پیمان خود و ایجاد احزاب و شبه نظامیان در منطقه است.

وی گفت: نیروهای مسلح عربستان سعودی با تمام افتخار با تهدیدات ایران و بازوهای آن مقابله می کند و از همه طرف ها می خواهیم که برای مقابله با تهدیدات ایران در منطقه امکانات و توانایی های خود را تقویت کنند.

از سوی دیگر، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان نیز در اظهاراتی خصمانه مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران از سال 1979 لجام گسیخته شده است. طبق "شواهد و مدارک موجود" ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو است.

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان همچنین ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی و قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

این ادعاها درحالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای حل بحران های عربی تلاش فراوانی کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بوررل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طی تماسی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای گفت و گو کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی ،ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد.

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بوررل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

جوزپ بوررل مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

جوزپ بوررل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور