Web Analytics Made Easy - Statcounter

در همایش نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی، این موضوع مطرح شد که حوزویان باید اهمیت بیداری اسلامی را در تقویت جریان مقاومت برای مردم تبیین کنند و اجازه ندهند دستاوردهای عظیم آن در تضعیف رژیم صهیونیستی به دست فراموشی سپرده شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: پدیده بیداری اسلامی یکی از مهمترین موضوعات در سطح خاورمیانه، جهان اسلام و جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به باور برخی از صاحب نظران این جریان ریشه قدیمی و تاریخی دارد که در چند سال پیش و در پی تحولات در برخی از کشورهای عربی دوباره بر سر زبان ها افتاد.

 

سران برخی از کشورهای اسلامی با طرح مفهوم «بهار عربی» به دنبال منحرف کردن این جریان مهم از حقیقت و اهداف آن کردند که با هوشیاری نظام جمهوری اسلامی، چنین اتفاقی نیفتاد و یکی پس از دیگری شاهد موفقیت جریان مقاومت در کشورهای خاورمیانه از جمله سوریه و عراق بودیم.

 

حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) (واقع در تهران، خیابان قزوین) با برگزاری همایش «نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی» به دنبال ترسیم تصویری درست از این نهضت مهم و تبیین نقش روحانیت در گسترش این حرکت تحول طلبانه بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا پناهیان» مسئول حوزه علمیه دارالحکمه (شهید آیت الله اشرفی اصفهانی) در این همایش با بیان اینکه بیداری اسلامی زمینه تقویت جریان مقاومت ار فراهم آورد، گفت: مسئله فلسطین موضوع محوری در پدیده فراگیر بیداری اسلامی است که با پیروزی جریان مقاومت در کشورهای مختلف، توجهات بیشتری را به خود جلب کرد.

 

 

 

«محمد حسین صفارهرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با بیان اینکه بیداری اسلامی موجب تقویت جریان مقاومت و نظام جمهوری اسلامی در معادلات خاورمیانه و جهان اسلام شد، اظهار کرد: اقدام استکبار جهانی و عربستان سعودی نتوانست مانع از گسترش و موفقیت حرکت بیداری اسلامی شود.

 

آیت الله «سید محمود مجد» تولیت حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) در ادامه همایش نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی به نقش مقام معظم رهبری در هدایت این حرکت انقلابی در مسیری درست اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی منشا تحولات بسیاری در خاورمیانه شد که بیداری اسلامی از نتایج آن است. معظم له در این خصوص خاطرنشان کردند: «این را نباید فراموش کرد که به توفیق الهی و به فضل الهی، جریان مقاومت در مقابل ظلم و زور، امروز در دنیا وجود دارد، متّکی به نام خدا و به اسلام. منطقه‌ی ما یک نمونه‌ی از آن است. امروز در منطقه‌ ما روحیهی بیداری اسلامی بر بسیاری از ملت ها و کشورها حاکم است. اینکه شما ملاحظه می کنید قدرتمندان مستکبر دنیا، در رأس آنها آمریکای جنایت ‌کار -شیطان بزرگ- نسبت به این منطقه حساس هستند، به‌خاطر این است که در این منطقه روحیه‌ گرایش به اسلام و اقبال به اسلام و بیداری اسلامی به‌طور واضح به چشم می خورد؛ اینها با بیداری ملت های مسلمان مخالفند، اینها از بیداری ملت های مسلمان می ترسند. در هرجایی که اسلام توانسته است بر دل و جانِ مردم مسلط بشود، استکبار سیلی خورده و ما جدا معتقدیم که استکبار، بار دیگر از بیداری اسلامی در این منطقه سیلی خواهد خورد.»

 

امام جماعت مسجد باقرالعلوم (ع) اضافه کرد: روحانیون و مبلغان دینی باید اهمیت بیداری اسلامی را در تقویت جریان مقاومت برای مردم تبیین کنند و اجازه ندهند دستاوردهای عظیم آن در تضعیف رژیم صهیونیستی به دست فراموشی سپرده شود.

 

 

استقبال استادان و طلاب حوزه علمیه و ائمه جماعات مساجد تهران از همایش نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی پررنگ بود و قرار شد سایر مدارس علمیه استان تهران نیز با برگزاری چنین نشستی، به تبیین ابعاد مختلف بیداری اسلامی در تداوم موفقیت های جریان مقاومت همانند آنچه در کشورهای عراق، سوریه و یمن شاهد آن بودیم، شود. همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقدند: «عرض ما به برادران مسلمان، به ملّتهای مسلمان، به روشنفکران دنیای اسلام، به علمای محترم دینی در کشورهای اسلامی همین است؛ این حرکت اسلامی را هرچه می توانید تقویت کنید؛ راه نجات این منطقه تقویت بیداری اسلامی است، تقویت حرکت مقاومت اسلامی است. این وظیفه متوجه عموم آحاد ملت های مسلمان است؛ بخصوص علمای اسلام، بخصوص روشنفکران، نویسندگان، شعرا، دانشمندان، هنرمندان، نخبگان سیاسی؛ اینها موظفند، اینها مخاطبند به خطاب دعوت پیامبر اسلام و هدایت اسلامی. امروز این زمینه در دنیای اسلام پدید آمده است؛ بخصوص در این منطقه غرب آسیا زمینه‌ی بیداری اسلامی فراهم است؛ همه باید کمک کنند، این بیداری را به ثمر برسانند.»

 

سخن آخر اینکه، شکل گیری حرکت چند ده میلیونی پیاده روی اربعین حسینی، پس از آغاز جریان بیداری اسلامی بود و پیوند میان این دو پدیده بزرگ بشری، موجب پیروزی جریان مقاومت در کشورهای عراق، سوریه، یمن و بحرین و تضعیف استکبار جهانی در مقابله با  کشورهای اسلامی شد.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ مسجد حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا صفارهرندی پناهیان حوزویان مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی بیداری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت معلمان در تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر سه شنبه در همایش تجلیل از معلمان و فرهنگیان و پیشکسوتان فرهنگی شهرستان گناوه با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: معلمان رهبران و پیشوایان واقعی جامعه بشری به ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و از محضر با بصیرت و پر معنای و ارزشمند اساتید و معلمان فرهیخته، انسان‌هایی برای پیمودن مسیر ارزشمند انقلاب اسلامی تربیت می‌شود.

فرماندار گناوه افزود: امروز همه ما زیر بیرق انقلاب اسلامی که همان اسلام ناب است زندگی می‌کنند و بشریت از این هوای معطر اسلامی، دینی و ناب محمدی بهره مند هستند.

وی گفت: امروز به برکت اسلام و کلام الهی و مکتب نورانی قرآن مجید و آموخته‌های معلمان، انسان‌های پرورش و تربیت می‌یابند که همچون شهید غلامی تربیت شده است که همه ما مرهون آنها هستیم.

وی گفت: از وجود ارزشمند معلمان و اساتید بزرگ جامعه اسلامی شهدایی همچون «سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی» تربیت می‌شود که مقتدا و رهبر انقلاب اسلامی این شهید والامقام را یک مکتب برای همه عالمان و آگاهان و دانش آموختگان معرفی می‌کند تا از وجود این شهید بزرگوار الگو بگیرند.

فرماندار گناوه اضافه کرد: دانش آموختگان مکتب شما معلمان امروز «عملیات وعده صادق» را بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی به اجرا درآورده‌اند و نشان دادند که دست خدا بالاتر از همه دست‌ها است و در مکتب اسلام ناب انسان‌هایی پرورش یافته‌اند که در برابر همه امکانات و تجهیزات پیشرفته دشمنان و مستکبران سر فرود نمی‌آورند و مقاومت و مقابله می‌کنند و قدرت و هیمنه خود را به اثبات می‌رسانند.

وی بیان کرد: اجرای عملیات ظفرمندانه «وعده صادق» به دست پرورش یافتگان مکتب نورانی اسلام ناب، در دل همه مظلومان، ستمدیدگان و مسلمانان و آزادی خواهان جهان نور امید روشن کرده و نتیجه این اقدام پیروزمندانه را در بیداری و خروش آگاهانه در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: امروز شاگردانی که شما معلمان تربیت و پرورش داده‌اید پرچم اسلام و انقلاب را در بلندترین قلل جهان به اهتزاز درآورده‌اند و هراسی در دل دشمنان افکنده‌اند.

وی بیان کرد: در طول عمر پربرکت نظام مقدس اسلامی از بدو پیروزی تا کنون «وعده صادق» به گونه‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون از پیروزی بر دشمنان داخلی، خنثی شدن کودتاها، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و در جنگ با تروریست‌ها و داعشی ها تا تربیت انسانای ه بزرگ رخ داده است و همه نقشه‌ها بر علیه نظام مقدس اسلامی خنثی شده است.

وی بیان کرد: پیشرفت‌های گوناگون نظام مقدس اسلامی در عرصه‌های علمی، پزشکی، عمرانی و غیره از وعده‌های صادق نظام اسلامی است که در جهان می‌درخشد.

فرماندار گناوه بیان کرد: تربیت نسل‌های آینده و فرزندان این مرز و بوم و جوانانی در تراز انقلاب اسلامی برای پیمودن ادامه راه شهدا و معلمان و دانش آموزان شهید، وعده صادق و پیروزی درخشان معلمان و آموزگاران در عرصه تعلیم و تربیت خواهد بود.

فرماندار گناوه از تلاش‌ها و زحمات همه معلمان و فرهنگیان شهرستان تقدیر کرد.

کد خبر 6099928

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • جریان آزادی‌خواهی غزه در اربعین پیش رو تجلی ممتازی خواهد یافت
  • ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی
  • موفقیت معلمان در تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • بیداری غرب، پیام امامت انقلاب اسلامی ایران است
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس