Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@10:47:30 GMT

طرح تشویقی ویژه حافظان 5 جز قرآن کریم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۹۸۷۴

طرح تشویقی ویژه حافظان 5 جز قرآن کریم

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدیان از طرح تشویقی حافظان 5 جزء قرآن کریم با هدف شناسایی و معرفی نخبگان واستعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اظهار داشت یکی از ارکان زیر بنایی توسعه فرهنگ قرآنی ،تعمم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهلبیت(علیهم السلام)در میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و  و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه های گهربار عترت(علیهم السلام)در جامعه محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فرآیند شرکت در آزمون اشاره کرد وگفت: ثبت نام آزمون کتبی از طریق سایت                             از تاریخ 12 آبان لغایت 12 آذر قبولی در آزمون کتبی،شرکت در آزمون شفاهی از شروط این آزمون می باشد

حجت اللسلام و المسلمین مهدیان بیان کرد کلیه افرادی که موفق شوند در سال ۹۸ پنج جز از قرآن کریم را حفظ کنند، مبلغ نقدی پانصدهزار تومانی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت به شرطی که در آزمونی که پایان سال برگزار می‌شود، قبول شوند. بنابراین، قرعه کشی دیگری نیز صورت خواهد گرفت که جوایزی به این افراد اختصاص پیدا خواهد کرد .

وی به دیگر مواردی که برای حافظان و قاریان انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: برای حفظ قرآن قوانین مختلفی وجود دارد مثل اعطای مدرکی به حافظان توسط سازمان تبلیغات که به هر ترتیب مزایایی در آن وجود دارد. همچنین کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان که بخش قابل توجهی از هزینه تحصیل قاریان و حافظان که مدرک مرتبط داشته باشند و یا رتبه‌های برتر مسابقات ملی و بین المللی داشته باشند، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت می‌شود و تشویقات موردی که هر کدام از دستگاه‌ها به فراخور امکانات در نظر می‌گیرند. همچنین طرح‌هایی که بنیاد نخبگان برای حمایت از حافظان و قاریان در نظر گرفته است و سایر تشویقاتی که برای رتبه های برتر در مسابقات حفظ و قرائت در نظر گرفته شده نیز جز تشویقاتی است که بر ای حافظان و قاریان در نظر گرفته شده است.

 

بیشتر بخوانید: ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مهدی‌شهر برگزار شد حضور 9 داور گیلانی در رقابت‌های قرآنی کشور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه قرآن کریم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نخبگان برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ناظر اعزامی سازمان دارالقرآن کشور به استان بوشهر گفت: نوزدهمین مرحله آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل با حضور با ۱۲ هزار نفر شرکت کننده در ۸۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد.

محمود کریمی افزود: پذیرفته شدگان در این مرحله از آزمون در صورت کسب امتیاز حدنصاب در آزمون شفاهی نیز شرکت خواهند کرد و در صورت موفقیت، مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: آزمون کتبی برای حافظان ۱۰ جزء ۵۰ سوال، برای حافظان ۲۰ جزء ۱۰۰ سوال و برای حافظان کل قرآن ۱۵۰ سوال است که از هر جزء ۵ سوال آمده که دو سئوال مربوط به حفظ و سه سوال مربوط به ترجمه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: در نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان در استان بوشهر ۱۵۴ نفر شرکت کننده داریم که ۱۰۲ آن بانوان و بقیه آقایان هستند.

حجت‌الاسلام محمدقادری از افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان در آزمون امسال خبرداد و افزود: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در دو حوزه امتحانی بوشهر و کنگان برگزار شد که ۶۰ نفر از شرکت کنندگان در حوزه امتحانی کنگان حضور دارند.

وی اضافه کرد: پذیرفته شدگان آزمون کتبی و شفاهی مدرک معادل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در یزد
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ قرآن در یزد صادر شده است
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در یزد
  • (تصاویر) آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم