Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمود حجتی صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: وقتی تبادلات بانکی یک کشور محدود می‌شود، عملا امکان نقل و انتقال ارز بسیار سخت است و در این زمینه حتی اگر لفظا اعلام کنند که دارو و غذای ما را تحریم نکرده‌اند اما با توجه به نبود امکان انتقال ارز، عملا تحریم به این حوزه‌ها نیز وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، با توجه به این‌که درصدی از واردات این کالاها در ایران از کشورهای قاره آمریکا انجام می‌شود و برای انجام این واردات عملا راهی جز انتقال دلار و یورو وجود ندارد، ما در ماه‌های گذشته در این حوزه‌ها با دشواری‌هایی روبه‌رو شده‌ایم. برای مثال واردات روغن خام و ذرت، دانه‌های روغنی و کنجاله سویا بخشی از کالاهایی است که صادرات عمده آنها از کشورهای قاره آمریکا انجام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که با وجود این تهدیدها و تحریم‌ها هیچ نگرانی در تامین غذای مردم وجود ندارد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تامین غذای مردم انجام شده و تحریم‌ها در این حوزه نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

حجتی با اشاره به بهبود وضعیت برداشت برخی محصولات در ایران، ادامه داد: تولید زعفران سال قبل از ۳۵۰ تن به ۵۰۰ تن رسید و در حوزه تولید سیب نیز چهار میلیون تن و در مرکبات ۴.۵ میلیون تن محصول برداشت کردیم که این کالاها در حوزه صادرات می‌تواند به ما کمکی ویژه بکند.

به گفته وی، آنچه که در کشاورزی مهم است تقاضامحور بودن تولید است زیرا نمی‌توان انتظار داشت که یک محصول کشاورزی تولید شود اما مشتری برای آن وجود نداشته باشد. در ایران برخی کشاورزان با این تصور که چون محصول سال قبل مشتری داشته، امسال نیز مشتری زیادی خواهد داشت یک محصول را می‌کارند اما به دلیل نبود تقاضا، با فشارهای مالی جدی روبه‌رو می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که یکی از دلایلی که اقتصاد ایران در حوزه صادرات نتوانسته با قدرت بالا ظاهر شود، عدم عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی است، گفت: خوشبختانه در ماه‌های گذشته مذاکرات خوبی برای عضویت در پیمان اوراسیا انجام شد که در صورت نهایی شدن فرآیندها که طبق برنامه‌ریزی باید تا پنجم آبان‌ماه انجام شود، گام نخست عضویت ما در این حوزه برداشته می‌شود و می‌توانیم از حضور در یک پیمان اقتصادی منطقه‌ای استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تحریم های آمریکا علیه ایران تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کوشش تبار در حاشیه رونمایی از داروی بوپرنورفین در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استاندار البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب علمی و فناوری استان البرز گفت: نگاه استاندار البرز به بحث تولید دارو، نگاهی نرم‌افزاری بوده و این اتفاق خوبی است که در استان البرز رخ داده است.

وی مطرح کرد: استان البرز با راهبری بخش دارو و دیگر زمینه‌های این حوزه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته جایگاه خود را در زنجیره دارو پیدا کند. این استان همچنین می‌تواند در بحث تولید دارو در منطقه نیز نقش‌آفرینی کند. دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت فرا قاره‌ای باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: این موضوع نقش‌آفرینی البرز را نیز به نمایش گذاشته که در نمایشگاه ایران اکسپو نیز مشهود است و استقبال و نظر ویژه بازدیدکنندگان از غرفه‌های استان گواه این ادعاست. توسعه زنجیره تولید دارو در البرز علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند منافع دیگری نیز نصیب استان و کشور کند و این زنجیره نه تنها نباید منقطع شود بلکه باید توسعه پیدا کند.

این محصول در اندیکاسیون‌های ضد درد و ترک اعتیاد کاربرد دارد و در دو دوز ۱۰۰ و ۳۰۰ تولید می‌شود. با توجه به اینکه بیماران سرطانی و افراد درگیر اعتیاد با دردهای مزمن به صورت مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند، این دارو با تکنولوژی هوشمند خود به صورت خودکار و به مدت یک ماه در بدن بیمار به کاهش درد کمک می‌کند.

کد خبر 6094679

دیگر خبرها

  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران