Web Analytics Made Easy - Statcounter

سودانی‌ها به مناسبت فرا رسیدن سالروز اولین خیزش مردمی علیه نظام عمرالبشیر در سال ۱۹۶۴ در خارطوم و چند شهر سودان تظاهرات کردند و خواستار اجرایی شدن مطالبات انقلابی خود شدند. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون، هزاران نفر از مردم خارطوم در مسیر های مختلف این شهر به سمت میدان آزادی تظاهرات کردند و با سردادن شعارهایی درحمایت از دولت انتقالی خواستار منحل شدن حزب کنگره ملی ( حزب حاکم سابق )، مجازات مسئولان نظام عمرالبشیر به اتهام فساد، مجازات عاملان کشتار مردم در تظاهرات علیه نظام سابق خارطوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سودان از ساعات اولیه بامداد دیروز خیابان های منتهی به ستاد فرماندهی نیروهای مسلح این کشور را در خارطوم مسدود کرد و به تظاهرکنندگان هشدار داد که به مراکز و ساختمان های نظامی نزدیک نشوند.

چند روز قبل احزاب و گروه های اسلامگرا از مردم را خواسته بودند که در سالروز انقلاب 1964 در برابر ستاد فرماندهی نیروهای مسلح سودان تجمع کنند، اما اقدامات امنیتی پلیس و ارتش مانع از این کار شد.

این تظاهرات به دعوت احزاب و شخصیت های سیاسی برگزار شد و به همین مناسبت نخست وزیر دولت انتقالی سودان از طریق تلویزیون با مردم سودان سخن گفت و اظهار داشت: دولت انتقالی با مشکلات زیادی روبروست.

عبدالله حمدوک بدون نام بردن از مانع یا مشکل خاصی تصریح کرد: برخی از مشکلات و موانع به طور عمد در برابر دولت انتقالی ایجاد شده‌اند با وجود این، دولت عزم جدی دارد که از این مشکلات و موانع  عبور کند.

امضای توافق سیاسی خارطوم با جبهه انقلابی سودان در جوبا/ آتش بس در دارفور

وی تاکید کرد: دولت برنامه های خود را به صورت شفاف مطرح و آن  را  اجراء می کند و انتظار داریم که در تحقق اهداف انقلاب در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تنها نباشیم.

نخست وزیر دولت انتقالی ثبات اقتصادی و پایان دادن به جنگ داخلی در سودان شرط تحقق دموکراسی در این کشور دانست و اظهار داشت: فراگیر شدن صلح در کشور بحث محوری است چراکه صلح دموکراسی و رشد اقتصادی را برای کشور به  ارمغان می‌آورد.

این روزنامه سودانی  درخبر دیگری نوشت: دولت انتقالی خارطوم با جبهه انقلابی سودان در پایتخت سودان جنوبی توافقنامه سیاسی و آتش بس موقت در دارفور ( غرب سودان ) امضاء کردند.

در مراسم امضای این توافقنامه سرلشکر محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی  عضو شورای حاکمیتی سودان و نماینده دولت انتقالی خارطوم، هادی ادریس نماینده جبهه انقلابی سودان، نمایندگانی از سازمان ملل و اتحادیه اروپا به همراه رئیس جمهور سودان جنوبی حضور داشتند.

توافقنامه سیاسی که دولت انتقالی خارطوم با جبهه انقلابی سودان امضا کرده‌است، نقشه راهی برای مذاکرات این جبهه و سایر گروه های مسلح سودانی با دولت خارطوم محسوب می‌شود.

بر اساس اعلامیه توافقی که ائتلاف آزادی و تغییر با نظامیان سودانی کرده قرار است در شش ماهه نخست فعالیت دولت انتقالی خارطوم، این دولت با تمام گروه های مسلح سودانی به توافقنامه صلح دست پیداکند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم

هزاران نفر از ساکنان اراضی اشغالی بر علیه دولت این رژیم تظاهرات کردند و خواستار براندازی دولت نتانیاهو شدند. پلیس اسرائیل چند معترض را که در تظاهرات تل آویو برای انعقاد تبادل اسرا شرکت کرده بودند، دستگیر کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم