Web Analytics Made Easy - Statcounter

"خشونت علیه زنان در کشور فرانسه" یکی از معضلات بزرگ زنان این کشور به حساب می‌آید؛ در چند سال گذشته میزان خشونت‌ها علیه زنان در این کشور به طور چشمگیری گسترش یافته به گونه‌ای که آزار و اذیت‌های جنسی و به قتل رسیدن توسط شریک زندگی از جمله مهم‌ترین خشونت‌هایی هستند که زنان فرانسوی با آن‌ها رو به رو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 زنان فرانسه در مقابل آزار و اذیت‌های جنسی و خشونت‌های خانگی، اعتراضات گسترده‌ای را در سال‌های مختلف برگزار کرده‌اند؛ در اعتراض اخیر که روز شنبه برابر با ۱۹ اکتبر برگزار شد، صد‌ها زن در پاریس روی زمین به حالت مرده دراز کشیدند تا با این روش توجه‌ها را نسبت به خشونت خانگی علیه زنان جلب کنند؛ این تجمع اعتراضی در "پلاس دو لا رپوبلیک" از میدان‌های اصلی مرکز پاریس برگزار شد.


معترضان نام هر کدام از قربانیان خشونت خانگی در فرانسه را در دست داشته و یک به یک روی زمین می‌افتادند و فریاد می‌کشیدند: «نه یکی دیگر.»؛ «نه یکی دیگر» کمپینی است که در سال ۲۰۱۵ در اعتراض به خشونت علیه زنان در آرژانتین شکل گرفت.

دولت فرانسه از ماه گذشته مجموعه نشست‌هایی را در سراسر کشور با موضوع «مبارزه با خشونت خانگی» آغاز کرده که نخستین اقدام برای حل این معضل محسوب میشود؛ قرار است در چارچوب این نشست‌ها و با هم‌اندیشی نمایندگان دولت و انجمن‌ها، امکانات جدیدی برای مبارزه با این شکل از خشونت فراهم آید.

ساندرین بوچیت، که رئیس یک انجمن حمایت از قربانیان خشونت‌های خانگی است و خواهر خودش به دست شریک زندگی‌اش در مقابل چشمان دختر ۷ ساله اش به آتش کشیده و کشته شده، به رویترز گفت که بالا رفتن آمار قربانیان خشونت خانگی، غیرقابل قبول است.

یکی دیگر از مشکلاتی که زنان فرانسوی به واسطه آن، مورد هجمه قرار دارند "آزار و اذیت‌های جنسی" است؛ براساس گزارش "سازمان ملی بازرسی جرم و جنایت" و "موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی" فرانسه، تعداد کسانی که در سال ۲۰۱۷ میلادی قربانی خشونت جنسی غیر خانگی بوده‌اند، دست کم به میزان ۵۳ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته است.

دو نهاد مزبور در گزارش سالانه خود در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده‌اند که تعداد قربانیان سوء‌استفاده جنسی در فرانسه از ۱۷۳ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ میلادی، به ۲۶۵ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است.

"رصدخانه ملی جرائم و عدالت کیفری فرانسه" ONDRP، در نخستین گزارش خود در مورد این موضوع آماری را منتشر می‌کند؛ تنها ۲۲۰ هزار نفر از قربانیان در وسایل حمل و نقل عمومی مورد آزار متجاوزین قرار گرفته‌اند! قطار و اتوبوس در حال حرکت، مانع از فرار قربانیان می‌شود و متجاوزان به راحتی نیت سوء خود را پیگیری می‌کنند.

یکی از دلایل پیروزی مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری، وعده "پایان دادن به خشونت علیه زنان" بود، اما با رشد شدید خشونت‌های مرگبار علیه زنان، فعالان حقوق زنان خواستار دخالت دولت و پایان دادن به آنچه که "قتل عام" خواندند، شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خشونت علیه زنان فرانسه تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی

رسانه های فرانسوی گزارش دادند «ژرار دوپاردیو» امروز (دوشنبه ) توسط پلیس برای بازجویی در مورد اتهامات جدید تجاوز جنسی احضار شده است.

به گزارش ایسنا، این بازیگر  ۷۵ ساله، در یک ایستگاه پلیس در منطقه چهاردهم پاریس به دلیل اتهامات  مطرح شده از سوی دو زن مبنی بر تجاوز به آنها، یکی در یک فیلم در سال ۲۰۲۱ و دیگری در فیلمبرداری دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت.

 «ژرار دوپاردیو» بازیگر فیلم‌هایی چون «سیرانو دو برژراک»، «مردی با نقاب آهنین» و بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی دیگر، در سال ۲۰۲۰ به اتهام تجاوز جنسی مرتبط با شکایت مطرح شده ازسوی «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ متهم شد و یک سال بعد ده‌ها فرد دیگر به عنوان بخشی از یک مقاله تحقیقاتی در روزنامه مدیا پارت در آوریل ۲۰۲۳ علیه این بازیگر فرانسوی صحبت کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در ماه دسامبر گذشته نیز «هلن داراس» هنرپیشه فرانسوی نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز جنسی کرده است.

پخش یک مستند در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ از تلویزیون فرانسه که تاریخچه دوپاردیو در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی را شرح می‌داد، شروعی دوباره برای افزایش حواشی پیرامون این بازیگر بود.

در نامه‌ای سرگشاده که ماه گذشته در روزنامه فرانسوی با گرایش محافظه کار فیگارو منتشر شد، ۵۶ ستاره سینمای فرانسه از جمله «کارلا برونی» و «شارلوت رمپلینگ» از دوپاردیو در برابر اتهامات ، دفاع کردند و این بازیگر نیز همه اتهامات را رد کرد و گفت که هرگونه برخورد با آرنولد توافقی بوده است. او گفت که قربانی یک جریان رسانه ای شده است و هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده است. 

اتهامات مکرر خشونت جنسی علیه دوپاردیو به خط مقدم جنگ فرهنگی در فرانسه تبدیل شده و گروه‌های فمینیستی را در برابر مدافعان این بازیگر از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار داده است. 

رئیس‌جمهور فرانسه اواخر سال گذشته میلادی دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد