Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:26:01 GMT

شرایط برای بهبود روابط ایران و عربستان مناسب است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۱۱۴۶

شرایط برای بهبود روابط ایران و عربستان مناسب است

جمالی با بیان اینکه سعودی ها باید به سمت واقع گرایی پیش بروند، گفت: در حال حاضر مسیر برای توسعه روابط ایران و عربستان از هر زمان دیگری آماده تر است.

«محمد جواد جمالی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد بهبود روابط ایران و عربستان گفت: در ابتدای روی کار آمدن بن سلمان وی با توجه به عدم تجربه سیاسی اش و ادعای افراطی که علیه جمهوری اسلامی ایران داشت و تحریکاتی که از سوی صهیونیست ها و گروه افراطی ترامپ می شد، مقداری در رابطه با قدرت ایران دچار اشتباه محاسباتی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بن سلمان فکر می کرد که همه مسایل منطقه را می تواند با پول و اتکا به صهیونیست ها و آمریکا و خرید تجهیزات نظامی از آمریکا حل کند در حالی که در قضایای یمن و سوریه و آسیبی که به آرامکو رسید، نشان داد که وی نباید به قدرت آمریکا تکیه کند و در مورد قدرت نظامی و معنوی جمهوری اسلامی ایران دچار اشتباه محاسباتی شده است.

 

وی تاکید کرد: سرنگونی پهباد فوق پیشرفته آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه داشت البته جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برای همسایگان اش احترام قایل است و خواهان صلح و آرامش در منطقه است.

 

جمالی تصریح کرد: ایران و عربستان دو قدرت منطقه ای هستند که می توانند در تعامل با یکدیگر مسایل منطقه ای را بهتر حل کنند و برای صلح و امنیت در منطقه تلاش کنند.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا بهبود روابط ایران و عربستان می تواند برای کشورهای منطقه و روابط بین الملل موثر باشد و هرچه سعودی ها به سمت واقع گرایی پیش بروند و تحت تاثیر صهیونیست ها نباشند، قطعا فضا برای بهبود روابط ایران و عربستان به سمت آرامش پیش می رود.

 

جمالی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسیر برای توسعه روابط ایران و عربستان از هر زمان دیگری آماده تر است./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا عربستان عربستان سعودی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»