Web Analytics Made Easy - Statcounter

  ابوالفضل حسن‌بیکی  در واکنش به انصراف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از تشکیل کابینه گفت: پازل گروه B به هم ریخته است، گروه B اصطلاحی است که محمدجواد ظریف در یک نبرد توئیتری برای ائتلاف ضدایرانی بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی)، بن‌سلمان (ولیعهد رژیم سعودی) و بولتون (مشاور امنیت ملی دولت آمریکا) به کار برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبدیل جهان تک قطبی به جهان چند قطبی

اخبار سیاسی- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با روی کار آمدن ترامپ شرایط بین المللی به نوعی شد که آمریکا در سطح بین المللی افول کرد و جهان تک قطبی به جهان چند قطبی تبدیل شد. رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام گاف بزرگی انجام داد. پیش از آن و پس از توافق هسته‌ای بین ایران و 5+1 نگاه مثبت جهانی به آینده عاری از جنگ بود اما با خروج ترامپ از برجام بدبینی ملت‌ها نسبت به آمریکایی‌ها مضاعف شد اما این شرایط پایدار نماند و جان بولتون به عنوان یکی از اجزای گروه B کنار گذاشته شد.

وی افزود: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز جنگ ناجوانمردانه علیه مردم یمن آغاز کرد اما با شکست کامل عربستان سعودی مواجه شد. متاسفانه همچنان مردم خلیج عدن زیر چکمه گروه‌های القاعده، داعش و طالبان قرار گرفتند اما یمنی‌ها اقدامات عظیمی علاوه بر مقاومت جانانه انجام دادند و با هدف قرار دادن آرامکو شکست بزرگی برای سعودی‌ها رقم زدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیروزی مردم عراق، سوریه، لبنان و حزب الله را یادآور شد و گفت: داعش و آمریکا در منطقه شکست خوردند، مردم اسرائیل نیز متوجه قدرت «مقاومت»شدند. امروز جنگ‌های 55 روزه به یک ساعته تبدیل شده است. از این رو حزب نتانیاهو رای لازم را کسب نکرد و حتی با پول عربستان و آمریکا نتوانست دولت ائتلافی را تشکیل دهد زیرا گروه‌ها حاضر به همکاری با وی نشدند.

گروه B قدرت، مشروعیت و مقبولیت خود را از دست داد

حسن بیکی ادامه داد: ترامپ مجبور شد جان بولتون را کنار بگذارد، بن سلمان نیز به دنبال میانجی گری است تا از فروپاشی داخلی جلوگیری کند. اعلام حضور حزب الله نیز مردم اسرائیل را علیه سیاست‌های نتانیاهو کرد. بنابراین گروه B قدرت، مشروعیت و مقبولیت خود را از دست داد و دیگر نمی‌توانند علیه ایران ائتلاف کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از گردنه صعب العبور تحریم گذشته، آمریکا و سایر همراهانش هم بیش از این نمی‌توانند به ایران فشار بیاورند، زیرا «مقاومت» به عنوان ابر قدرت در منطقه خودنمایی می‌کند . ایران نیز در مقابل زیاده خواهی آمریکا و اصحابش امور خود را پیش می برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شفاف سازی امور داخلی کشور در مسائل مالی و کوتاه کردن سودجویان موجب ثبات اثتصادی، انسجام و در آینده نزدیک کاهش قیمت ارز خواهد شد. بنابراین مصالمت، ارتباط با مقاومت و اعلام شکست برای آغاز سیاست جدید در منطقه و سطح بین الملل است.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل که پیشتر از سوی این رژیم مأمور تشکیل کابینه شده بود، از تشکیل کابینه فراگیر انصراف داد.

بر اساس گزارش منابع خبری؛ نتانیاهو اختیار تشکیل کابینه را به «روون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی بازگردانده و احتمال می‌رود «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی و سفید مأمور تشکیل کابینه شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو امنیت ملی جهان مجلس شورای رئیس جمهور آمریکا ایران جنگ یمن عربستان سعودی طالبان نماینده مردم در مجلس لبنان حزب الله پول دولت جمهوری اسلامی ایران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارز رژیم صهیونیستی نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دولت ائتلافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد از پیشنهاد مصر در مورد توافق آتش بس و آزادی اسرا در غزه حمایت می‌کند و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست تا آن را تصویب کند.

براساس گزارش آر تی، گالانت در این خصوص گفت: این یک معامله خوب است و این وظیفه ماست که اسرا و به عنوان وزیر دفاع (جنگ) و نخست وزیر را بازگردانیم.

گالانت گفت که او علناً از این معامله تمجید نکرد تا هزینه آن افزایش پیدا نکند. وزیر جنگ اسرائیل در جلسه کابینه صهیونیستی اعلام کرد که این فرصتی برای تل آویو است تا اسرای خود را بازگرداند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که گالانت قویاً از این توافق حمایت و اشاره کرد که در جلسه کابینه نظامی پیشنهاد مصر تصویب شد. او تأیید کرد که این طرح مورد حمایت همه اعضای کابینه جنگ، از جمله روسای تشکیلات دفاعی قرار گرفته است.

او توضیح داد که نتانیاهو در ابتدا ملاحظات خود را ابراز کرد، اما این پیشنهاد در نهایت تصویب شد. رسانه‌ها گزارش دادند که در جلسه کابینه که پس از جلسه شورای جنگ برگزار شد، نتانیاهو و روسای تشکیلات دفاعی تصمیم گرفتند از ترس افشای اطلاعاتی که به مذاکرات آسیب می‌زند، آن را به اعضای کابینه توسعه یافته ارائه نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نتانیاهو در آستانه خودکشی سیاسی است
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان