Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از بازنگری طرح جامع شهر کرمان با موافقت وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در نشست با وزیر راه و شهرسازی بر لزوم بازنگری طرح جامع شهر کرمان و بافت تاریخی با توجه به گذشت 10 سال از تصویب آن تاکید کرد و در ادامه با گلایه از تاخیر در اجرای بازسازی مسیر ریلی کرمان یزد گفت: با وجود پیگیری ها و قول مساعد وزیر سابق تا الان کار مشخص عملیاتی صورت نگرفته و تنها اقدامات موردی و مقطعی بوده است که موجب نارضایتی مسافران این خط ریلی و اصلی مسیر کرمان تهران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی با بیان اینکه جلسات مستمری با راه آهن برگزار کردیم و توافق‌هایی انجام شده که بخشی شامل حذف نقاط بحرانی در کویر است که سرعت حرکت قطار را کاهش می‌دهد افزود: درخواست داریم که مدیرعامل راه آهن کشور به کرمان سفر کند و از نزدیک بازدیدی از خط ریلی این مسیر داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم فعال شدن شرکت سرمایه گذاری مسکن استان کرمان تاکید کرد و با انتقاد از روند اتخاذ شده در این مرکز مبنی بر ادغام شرکت های کرمان و استان‌ های دیگر بیان کرد: با توجه به ظرفیت های زیادی که در استان کرمان وجود دارد و نیازهای گسترده ای که در این حوزه وجود دارد، لازم است مسئله جدا شدن و استقلال شرکت ساختمانی مسکن کرمان برای پیگیری امور محوله و پاسخگویی به نیازهای بخش مسکن در شهر کرمان عملیاتی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه طی سال های اخیر این شرکت با ادغام چند استان با محوریت شیراز، کل امکانات خود را به جاهای دیگر برده و خدماتی به استان کرمان نداده و بعضا شاهد فروش زمین و انتقال منابع به استان های دیگر هستیم که به هیچ عنوان این وضعیت قابل قبول نیست.

پورابراهیمی افزود: با توجه به تصمیمات اخیر وزارت راه و شهرسازی و تاکیدات وزیر مبنی بر لزوم ایجاد نهضت ساختمان سازی در کشور، لزوم ایجاد پاسخگویی به نیازهای جوانان شهر و استان کرمان از طریق شرکت مذکور ضروری است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که سریعا نسبت به تفکیک شخصیت حقوقی مستقل برای استان کرمان از طریق ایجاد شرکت انجام شود.

پورابراهیمی بیان کرد: در استان کرمان با هماهنگی مدیران استانی تمام تلاشمان را می کنیم که موضوع بخش زمین برای کرمان عملیاتی شود و اجازه نمی دهیم یک ریال از منابع به استانهای دیگر منتقل شود و در استان برای ایجاد و احداث واحدهای مسکونی برای جوانان اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در سال های اخیر به واسطه عدم ایجاد و احداث واحدهای جدید مسکن گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی، شاهد تحولات خوبی در این بخش هستیم و امیدواریم استان کرمان هم بتواند از این ظرفیت تحولی نهایت استفاده را ببرد و بتوانیم در نیمه دوم امسال و سال آینده 20 تا 30 هزار واحد مسکونی مورد نیاز جوانان در شهر کرمان با استفاده از ظرفیت های بانک مسکن و بخش های مختلف عملیاتی و اجرایی کنیم.

در این نشست وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازنگری طرح جامع شهر کرمان دستور لازم را برای تسریع در عملیاتی شدن تقاضای شهرداری کرمان مبنی بر بازنگری طرح جامع شهر کرمان داد و گفت: این موضوع با اولویت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکتر اسلامی درباره وضعیت راه آهن کرمان به تهران نیز بیان کرد: بازسازی خط ریلی کرمان تا یزد با تاکید ویژه در وزارتخانه در دستور کار است. بخشی از بازسازی خطوط شروع شده و تمرکز بر این است که این امر عملیاتی شود و شاهد افزایش کیفیت خط ریلی و قطارهای مسافربری این مسیر باشیم.

براساس این گزارش، شهردار کرمان نیز در این نشست درخواست کرد که اعتبار لازم به مرکز شهرکرمان داده شود و گفت: مرکز شهر کرمان به دلایل مختلف پهنه بزرگ شهری را دارد که هزینه اداره آن بالاست و عدم وجود کمربندی لازم موجب شده بخش زیادی از ترافیک بین شهری در معابر شهری صورت گیرد که باعث تخریب آسفالت می‌شود.

این درخواست نیز با موافقت وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و دکتر اسلامی گفت: اعتبار برای بازسازی معابر شهری گذاشته می شود.

همچنین در این نشست اختصاص اعتبار برای بازسازی مسیرهای شهری که به دلیل عدم وجود کمربندی مورد استفاده حمل و نقل بین شهری قرار میگیرد مطرح شد.

 

بیشتر بخوانید: تذکر ناهیدتاج الدین به وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن بازنشستگان تصمیم‌گیری درباره مسکن‌های مهر ۹۹ ساله به کمیسیون برنامه ارجاع شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترافیک خانه ملت مجلس شورای اسلامی مسکن وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم

احمد وحیدی وزیر کشور طی حکمی محسن تویسرکانی را به‌عنوان شهردار کرمان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، در متن حکم وزیر کشور برای انتصاب شهردار کرمان آمده است:

«در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر کرمان، جنابعالی را به سمت شهردار کرمان منصوب می‌نمایم.

وحیدی در این حکم ضمن تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری، مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق، ۱۳ هدف و سیاست کلی را برای پیاده‌سازی و اجرا به شهردار کرمان ابلاغ کرده است.

حکم محسن تویسرکانی امروز دوازدهم اردیبهشت توسط مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور به وی اعطا شد.

محسن تویسرکانی ۲۵ دی ۱۴۰۲ با ۱۰ رأی موافق و یک رأی ممتنع اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان انتخاب شده بود.

کد خبر 749821

دیگر خبرها

  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • تبلیغ جامع، شامل ۴ رکن مهم است
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب