Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در نیمه نخست امسال پنج درصد صادرات کل کشور را به خود اختصاص داده است. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

احسان باقرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها و فشارهای دشمن در زمینه صادراتی رتبه و جایگاه استان در کشور بسیار چشمگیر است اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال پنج درصد صادرات کل کشور مربوط به استان کرمانشاه است و این رقم در سال گذشته 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد بوده است.

وی عنوان کرد: در 6 ماه نخست امسال با وجود تمام فشارها و بسته شدن مرز سومار که یکی از مهمترین مرزها در قسمت عرب‌نشین عراق است یک میلیارد و 50 میلیون دلار صادرات انجام شده و تغییرات آنچنانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رخ نداده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در کل کشور 20 میلیارد و 948 میلیون دلار صادرات انجام شده است افزود: صادرات کل کشور به عراق طی 6 ماه نخست امسال سه میلیارد و 293 میلیون دلار بوده که یک میلیارد و 39 میلیون دلار و 32 درصد آن مربوط به استان کرمانشاه است.

جهانگیری: صادرات کشور با وجود تحریم‌ها 22درصد افزایش یافته استکاشان| تسهیل فرایند گمرکی در کشور توسعه صادرات و رونق تولید را به دنبال داردسطح کیفی تولیدات صادراتی اردبیل در بازارهای بین‌المللی افزایش می‌یابد

باقرخانی با بیان اینکه این رقم نسبت به استان‌های همجوار چشمگیر است بیان کرد: برخی از مرزهای استان از جمله مرز پرویزخان در سطح کشور رتبه نخست را دارند که نیمی از صادرات انجام شده در استان از طریق این مرز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 602 قلم کالا به 25 کشور دنیا صادر شده است گفت: باید از خام‌فروشی جلوگیری و از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده شود.

باقرخانی بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال حدود 31.5 میلیون دلار واردات در استان انجام شده است که مشمول 63 قلم کالا است که از 13 کشور جهان وارد می‌شود و یک تراز تجاری مثبت در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ ع

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت