Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:13:48 GMT

چند درصد مردم تجربه کمر درد دارند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۲۱۱۰

چند درصد مردم تجربه کمر درد دارند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش فتاحی،اظهار داشت: کمردرد، با توجه به تغییر الگوی زندگی ما انسان‌ها و رفتن به سمت زندگی بی تحرک، به شکل روز افزون در حال افزایش است.

این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، ادامه داد: ساعت‌ها نشستن بی تحرک در ماشین، عدم رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای جهت حفظ وزن نرمال که امروزه حتی در کودکان نیز رو به افزایش است، جای خالی ورزش در زندگی پر مشغله ما و همچنین عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی شغلی همگی باعث شده است که بخش کثیری از مردم جامعه ما دچار کمردرد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاحی با عنوان این مطلب که تقریبا ۸۰ درصد ما انسان‌ها حتما در دوره‌ای از زندگی خود کمردرد را تجربه کرده ایم، گفت: طبق تعریف WHO کمردرد یک بیماری یا نشانه تشخیصی قطعی نیست، بلکه صرفا یک یافته بالینی به صورت درد در ناحیه پشت و کمر با طول مدت متفاوت است.

وی افزود: شیوع کمردرد تقریبا در کل کشور‌های دنیا شبیه به هم است و به عنوان اولین و مهم‌ترین علت ناتوانی‌های شغلی، از عوامل موثر در کاهش کیفیت زندگی و شاید شایع‌ترین علل مراجعه به مراکز درمانی شناخته می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: علت اکثر موارد کمردرد پنهان می‌ماند و تنها یکی از هر پنج مورد آن‌ها دارای یک علت مشخص و شناسایی شده هستند.

وی افزود: شیوع بالای کمردرد دلیل بر این مدعا است که باید از وقوع آن در جامعه با تمام توان پیشگیری کرد. شاید کمتر کسی می‌تواند به این موضوع بیاندیشد که پرهیز از نشستن طولانی مدت، خود می‌تواند عاملی جهت کاهش کمردرد‌های با علت ناشناخته باشد.

فتاحی ادامه داد: از موارد دیگری که می‌تواند از شدت کمردرد و همچنین امکان وقوع آن بکاهد می‌توان به کاهش مصرف دخانیات اشاره کرد. امروزه مطالعات زیادی به زبان ساده بیان می‌کنند که هرچه سیگار بیشتری در روز مصرف کنید شانس وقوع کمردرد برای شما بیشتر است.

وی افزود: دخانیات روند پیر شدن ستون فقرات ما را تسریع می‌کنند. ورزش منظم همراه با تقویت عضلات حمایت کننده ستون مهره‌ها و رعایت وضعیت مناسب ستون فقرات به کمک استفاده از صندلی‌های مناسب یا عدم استفاده از کفش‌های پاشنه بلند، تاثیر بسزایی در کاهش کمردرد دارند.

فتاحی خاطر نشان کرد: مواردی همچون رعایت اصول بلند کردن اشیاء سنگین به شکلی که اصلا به جلو خم نشویم، انجام منظم تمرین‌های عضلات ران‌ها یعنی همسترینگ ها، رعایت شرایط طبیعی ستون فقرات در زمان نشستن، تلاش برای حفظ وزن طبیعی، داشتن خواب کافی و راحت همه و همه، از موارد دیگری هستند که رعایت آن‌ها می‌تواند از وقوع کمردرد پیشگیری کند.

این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، گفت: در نهایت هیچگاه نباید از یاد برد که اگر ما روحیه مناسبی نداریم و از افسردگی رنج می‌بریم باید در ابتدا درمان‌های روانپزشکی و کاهش تنش در زندگی خود را به عنوان راه حلی برای کاهش درد‌های با منشاء نامشخص در جسم خود بدانیم.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت کمردرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند