Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروارید گفت: همزمان با دهه آخر ماه صفر مراسمات عزاداری به همراه سخنرانی در کانون های مساجد استان برگزار می شود و ایستگاههای فرهنگی پاسخ گویی به مسائل شرعی، تصحیح قرائت نماز، پاسخگویی به شبهات و مشاوره هم برپا خواهد شد.

«جعفر مروارید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت:ماه صفر چنان یادآور ضایعه بزرگ رحلت پیامبر(ص) و شهادت فرزندان گرامیشان امام حسن مجتبى و امام رضا(ع)است، آمیخته شدن خاطره اربعین حسینى با خاطره جانکاه این مصایب بزرگ، دهه آخر ماه صفر را، دهه اندوه و غم براى پیروان مکتب اهل بیت(ع) ساخته ولى از آن جا که این ایّام ماتم و غم، سبب مرورى مجدّد، بر تاریخ زندگانى آن بزرگواران و تلاش ها، شهامت ها و فداکارى هاى آنان ابوده، ماهى پر از شور، عشق، اخلاص و فداکارى است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهارداشت: به همین دلیل تاریخ نشان داده که بسیارى از توطئه هاى دشمنان اسلام، به برکت شورى که در جلسات و دسته جات سوگوار آن بزرگواران در این ماه ایجاد شده درهم شکسته و خنثى گردیده که این خود موهبت بزرگى است و باید همیشه آن را ارج نهاد و از آن پاسدارى کرد.

 

وی با بیان اینکه امسال طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برنامه‌های متعددی ویژه دهه آخر صفر و شهادت امام هشتم(ع) در کانون های مساجد استان برگزار می شود، گفت:همزمان با دهه آخر ماه صفر مراسمات عزاداری به همراه سخنرانی در کانون های مساجد استان برگزار و ایستگاههای فرهنگی شامل پاسخ گویی به مسائل شرعی، تصحیح قرائت نماز، پاسخگویی به شبهات و مشاوره برپا خواهد شد همچنین «زیارت از بعید(دور) » هم قرائت می شود.

 

مروارید به برپایی دو موکب «بچه های مسجد» در مبادی ورودی شهر مشهد اشاره کرد و گفت: این موکب ها از دوم تا ششم آبان ماه به منظور ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی به زائران امام رضا(ع) برپا می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود:این موکب ها که ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر را دارند و برای زائران امام رضا(ع) برنامه های ویژه ای مرتبط با نماز، برنامه های موضوعی در مورد زیارت و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و جزء خوانی قرآن کریم را اجرا می کنند همچنین پذیرایی از یک هزار نفر و اجرای برنامه دیوار عهد نیز از برنامه های پیش بینی شده برای مواکب بچه های مسجد است.

 

وی اظهارداشت:در راستای حضور در سوگواره «همصدا با اربعین» هم ۱۰ گروه سرود از کانون های مساجد استان در حال تمرین برای شرکت در این سوگواره هستند همچنین گروه سرود منتخب مشهد در موکب بچه های مسجد اجرای زنده خواهند داشت.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی کربلا نماز جمعه خطبه نماز جمعه اربعین ۹۸ مسجد کانون های مساجد دهه پایانی صفر اعلام برنامه ها کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا ناجی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه آغاز دهه کرامت اظهار کرد: در سال جاری برای برگزاری برنامه‌های این دهه مساجد را محور قرار داده و سعی کرده‌ایم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه، سازمان‌های حوزه فرهنگی و شهرداری‌ها نیز برنامه‌هایی را در دستور کار دارند، ابراز کرد: این برنامه‌ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت (ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد، افزود: تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: کانون‌های مساجد محور بخش عمده برنامه‌های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت‌هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل‌های مردمی اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن‌های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می‌شود، افزود: بخشی از این برنامه‌ها با حضور خادمین حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) توام خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری گفت: سعی بر این است که از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای برگزاری این برنامه‌ها استفاده شود.

کد خبر 6098065

دیگر خبرها

  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم