Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@23:31:57 GMT

طرز تهیه نرگسی؛ یک غذای رژیمی و گیاهی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۲۸۸۶

طرز تهیه نرگسی؛ یک غذای رژیمی و گیاهی

آفتاب‌‌نیوز :

اگر متولد دهه ۶۰ به قبل باشید حتما با نرگسی خاطره‌های زیادی دارید؛ غذایی قدیمی که پیش از این پای ثابت وعده‌های غذایی بوده و مغذی و مقوی بودن آن سر زبان‌ها.

نرگسی علاوه بر اینکه یک غذای کاملا گیاهی و رژیمی است، به دلیل وجود اسفناج و تخم مرغ سرشار از ویتامین‌هاست و وعده بسیار مناسبی برای کودکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم:

اسفناج: ۵۰۰ گرم
تخم مرغ: ۴ عدد
پیاز: ۲ عدد
سیر: ۳-۴ حبه
نمک، فلفل: به میزان لازم
روغن یا کره: به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. برای تهیه نرگسی اسفناج ابتدا اسفناج‌ها را تمیز کرده و بشویید.

۲. اسفناج‌ها را به اندازه مناسب خرد کرده، داخل قابلمه‌ای بریزد.

۳. در قابلمه را ببندید و ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم اجازه دهید اسفناج‌ها بپزند (نیازی به افزودن آب نیست).

۴. در مدتی که اسفناج پخته می‌شود، پیاز را خلالی خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم و سبک شود.

۵. سپس سیرها را رنده کرده و به پیازها اضافه کنید و مجددا تفت دهید تا سیرها نیز نرم شوند.

۶. در همین مرحله زردچوبه نیز اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

۷. پس از سرخ شدن پیاز و سیر باید اسفناج پخته را اضافه کنید و چند دقیقه با هم تفت دهید. (دقت کنید اسفناج کاملا بدون آب باشد.)

۸. پس از تفت‌دادن مواد، نمک و فلفل را اندازه کنید و در انتها نیز تخم مرغ را روی اسفناج‌ها بشکنید و در ظرف را ببندید تا با حرارت کم، تخم مرغ‌ها بسته شوند.

۹. نرگسی اسفناج شما آماده است. می‌توانید این خوراک ساده و خوشمزه را همراه با برنج و ماست سیر و یا نان نوش جان کنید.

۱۰. اضافه‌کردن مقداری گردوی خردشده به این غذا، طعم بسیار بهتری می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تغذیه آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ غذای برتر لاغر شوید!

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: زمانی که صحبت از کاهش وزن می‌شود، انتخاب وعده‌های غذایی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. گنجاندن گزینه‌های غنی از مواد مغذی و رضایت بخش در رژیم غذایی روزانه می‌تواند از اهداف کاهش چربی حمایت کند و در عین حال غذای خوشمزه و دلپذیری به شما ارائه دهد.

در این مطلب از صبحانه‌های پر پروتئین گرفته تا ناهارهای سرشار از سبزیجات و شام‌های خوش طعم به ۴ مورد از بهترین وعده‌های غذایی برای کاهش چربی اشاره شده که هم طعم لذیذ و هم فواید تغذیه‌ای ارائه می‌دهند. با ادغام این وعده‌ها در برنامه غذایی خود، می‌توانید هوس‌ها را مدیریت کنید و برای دستیابی به اهداف کاهش وزن خود به شیوه‌ای پایدار و لذت بخش تلاش کنید.

سالادها

سالادها به دلیل کالری کم، محتوای فیبر بالا و فراوانی مواد مغذی، انتخابی عالی برای کاهش چربی هستند. آن‌ها سیری را بدون کالری اضافی ایجاد می کنند و به مهار گرسنگی و کاهش کالری دریافتی کلی کمک می‌کنند. برای تهیه سالاد، سبزی‌های برگ‌دار را مبنا قرار دهید و انواع سبزیجات رنگارنگ، پروتئین‌های بدون چربی مانند مرغ کبابی یا توفو، چربی‌های سالم مانند آووکادو یا آجیل و یک سس سبک مرکب از روغن زیتون و سرکه به آن اضافه کنید. از مواد پر کالری مانند سس‌های خامه‌ای خودداری کنید و به جای آن از گیاهان و ادویه‌های خوش طعم استفاده کنید.

تخم مرغ همزده

تخم‌مرغ‌های همزده یک انتخاب عالی برای کاهش چربی هستند، زیرا سرشار از پروتئین هستند و به افزایش سیری و کاهش هوس خوردن در طول روز کمک می‌کنند. این غذا را همچنین می‌توان به راحتی می توان با مواد مغذی مانند سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی ترکیب کرد و آن را به صورت یک غذای سفارشی درآورد تا ارزش غذایی آن افزایش یابد. برای تقویت ارزش غذایی، سبزیجات خرد شده مانند اسفناج، فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی را به تخم مرغ همزده اضافه کنید تا فیبر و ویتامینهای مورد نیاز بدن نیز تامین شود. همچنین می‌توانید از پروتئین‌های بدون چربی مانند بیکن بوقلمون یا ماهی آزاد دودی برای طعم بهتر استفاده کنید. انتخاب نان تست غلات کامل یا تکه‌های آووکادو در کنار آن می‌تواند مشخصات غذایی این وعده غذایی رضایت‌بخش را بیشتر کند.

غذای سرخ شده کم کالری

غذاهای سرخ شده به دلیل تطبیق پذیری و توانایی آن‌ها در ترکیب پروتئین‌های بدون چربی و سبزیجات غنی از مواد مغذی می‌توانند مکمل مفیدی برای رژیم کاهش چربی باشند. با استفاده از حداقل روغن و پخت و پز در حرارت بالا، سرخ کردن به حفظ یکپارچگی مواد غذایی کمک می‌کند و در عین حال محتوای کالری را کم نگه می‌دارد. برای افزایش ارزش غذایی غذاهای سرخ شده، منابع پروتئین بدون چربی مانند سینه مرغ، توفو یا میگو را انتخاب کنید و سبزیجات رنگارنگ مانند بروکلی، فلفل دلمه‌ای و نخود فرنگی را به آن اضافه کنید. ترکیب غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا کینوا می‌تواند محتوای فیبر این غذاهای سرخ شده را بیشتر کند و سیری را تقویت کند و این نوع غذا را به گزینه‌ای رضایت‌بخش و مغذی برای مدیریت وزن تبدیل کند.

خورش‌ها و خوراک‌ها

خورش‌ها و خوراک‌ها می‌توانند مکمل مفیدی برای رژیم کاهش چربی باشند، زیرا اغلب سرشار از مواد مغذی و سیرکننده هستند و در عین حال که کالری دریافتی را کنترل می‌کنند، حس سیری نیز ایجاد می‌کنند. خورش‌ها و خوراک‌ها از اصلی ترین غذاهای سنتی ما ایرانی‌ها نیز هستند که می‌توان آن‌ها را در زمره گزینه‌های مناسب غذایی برای کاهش وزن قرار داد. برای لذت بردن از چنین غذاهایی آبگوشت خانگی تهیه شده از استخوان یا سبزیجات را انتخاب کنید تا بتوانید به آن عمق طعم و مواد مغذی ضروری را اضافه کنید. ترکیب غلات کامل مانند جو یا کینوا می‌تواند محتوای فیبر را افزایش دهد و احساس سیری را تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

با این شیوه ۵۵۰ کالری در روز کم کنید | توصیه متخصصان درباره شیوه‌های کاهش وزن

هشدار درباره رژیم‌های غذایی خودسرانه | اما رژیم های لاغری جدید و فستینگ علمی‌اند؟

کد خبر 850446 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی چاقی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی

دیگر خبرها

  • آموزش آشپزی / طرز تهیه چند لازانیای رژیمی اما خوشمزه
  • ۴ غذای برتر لاغر شوید!
  • لازانیا رژیمی را به این روش بپزید + طرز تهیه سه مدل لازانیا
  • نحوه پخت یک غذای محلی با گوشت و کلم توسط آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم)
  • فیلم| رژیمی نفرت‌انگیز حتی برای یهود
  • اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم