Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن صنفی داستان‌نویسان استان تهران به ایبنا گفت: هم‌سان‌سازی تخفیف‌ کتاب‌های تالیفی و ترجمه‌ای موجب می‌شود روزبه‌روز اوضاع تالیف بدتر شود.

آتوسا زرنگارزاده‌ شیرازی ادامه داد: مخالف یکسان‌سازی تخفیف‌ها هستم. البته این طرح از نظر مالی چندان کمکی به نویسنده نمی‌کند و برای او فرقی ندارد که تخفیف‌ آثار تالیفی ۲۵ درصدی یا ۵۰ درصدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده قبلا کار خود را به ناشر ارائه داده و سود اصلی برای ناشر است. مسئله اصلی این است که اکنون به دلیل رکود بازار، ناشران مایلند روی کتاب‌های ترجمه کار کنند، چرا  که از آن‌ها بیشتر استقبال می‌شود.

به گفته زرنگارزاده، از سوی دیگر تیراژ کتاب‌ در کشور ما بسیار پایین است و در این فضا یک کتاب تالیفی که ۳۰۰ نسخه‌ دارد، بدون یارانه به سختی فروش می‌رود.

او گفت: با هدیه‌ای که خانه کتاب به مردم می‌دهد، آن‌ها تشویق می‌شوند کتاب بخرند و وقتی تفاوتی بین تخفیف آثار تالیف و ترجمه شده کتاب‌ها نباشد، کار کتاب‌های تالیفی تمام می‌شود.

چندی پیش نیکنام حسینیپور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و مجری طرح‌های تخفیف فصلی در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده بود که امسال در طرح پاییزه، اختلاف تخفیف کتاب‌های تالیف و ترجمه برداشته می‌شود. پیش از این، برای کتاب‌های تالیفی ۲۵ درصد و برای کتاب‌های ترجمه، ۱۵ درصد تخفیف اعمال می‌شد. به گفته حسینی‌پور، هدف برنامه‌های فرهنگی- هنری که زیر نظر موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود، همراهی جامعه ایران به سمت انس بیشتر با فرهنگ کتابخوانی است. با این رویکرد تفاوتی میان آثار تالیفی و ترجمه نیست. هرچند توجه و تمرکز تمام طرح‌ها و برنامه‌های معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و موسسه خانه کتاب در راستای پاسداشت مولفانی است که در کنار دیگر همکاران خود در حوزه ترجمه تلاش می‌کنند قلم ایرانی را با فرهنگ ادبیات شناخته شده و منطبق بر تاریخ فرهنگ و تمدن کشور به مخاطبان ارائه دهند. در برخی حوزه‌های مورد نیاز مخاطبان، آثار ترجمه شده کیفیت و تعدد بیشتری از آثار تالیفی دارند. باید امید داشت در آینده با تغییر و افزایش فعالیت نویسندگان برای جبران برخی کاستی‌ها در این حوزه، شاهد استقبال بیشتر عموم مخاطبان و دوستداران کتاب به آثار تالیفی نسبت به آثار ترجمه شده باشیم.

طرح پاییزه کتاب که ۲۴ آبان هم‌زمان با هفته کتاب آغاز می‌شود، دوزادهمین ایستگاه برگزاری طرح‌های فصلی کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. به گفته مدیرعامل موسسه خانه کتاب و مجری این طرح‌ها، امسال بودجه ۳ میلیارد تومانی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

کد خبر 459900

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  فارس اعلام کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب تا ۳۱ خرداد امسال (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.
آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG ارسال شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های تماس ۰۲۱۶۶۷۳۵۷۹۲ (داخلی ۲۱۶۱) و تماس بگیرند و ۰۹۱۰۵۰۳۹۳۲۰ و پست الکترونیک info@booktoon.ir در دسترس است.
محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.
شرکت در این رقابت برای هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند.
در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد.
۶ نفر در بخش مبتدی، لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.
لازم به ذکر است، برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.
به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت