Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:44:17 GMT

کاشت ۶۰۰۰ اصله انواع نهال در «بیشه دالان» بروجرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۳۲۷۷

کاشت ۶۰۰۰ اصله انواع نهال در «بیشه دالان» بروجرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد انجمن مردم نهاد درختکاران سبز بروجرد اظهار داشت: در طول پنج سال گذشته تا کنون که این کارگروه تاسیس شده، ۶۰۰۰ اصله انواع نهال در سطح ۸۰ هکتار از «بیشه دالان» بروجرد کاشته شده است.

وی افزود: احیای درخت زبان گنجشک پس از گذشت ۳ سال و کاشت ۲۰۰ درخت زبان گنجشک در یکی از تنگه های بروجرد از دیگر اقدامات بوده و اولین بار بعد از بلوط این نوع درخت در بروجرد کاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کارگروه درختکاران سبز بروجرد تصریح کرد: تلفیق مقوله زیست محیطی با گردشگری توسط این کارگروه دنبال شده است و در این زمینه فرهنگسازی کرده ایم وارد عرصه منابع طبیعی و ملی شده ایم و پاکسازی زباله های محیط کوهستان را انجام داده ایم.

حسینی با بیان اینکه در زمینه گردشگری محیط زیستی خلأ زیادی وجود دارد، ادامه داد: اما با آموزش مردم روستایی و عشایری می توان این فرهنگ را نهادینه کرد.

وی، کاشت درختان بومی زاگرس در منطقه «تلخان» دورود، برگزاری پویش های شهری، چاپ و نشر کتاب، برگزاری پویش «نذر آب»، احیای محیط زیست بیشه کبیری، احیاء باغات بروجرد در عرصه ۲۵۰ هکتار، کاشت درختان در اطراف چشمه های منحصر به فرد «بیشه دالان» بروجرد مانند «سراب شور» و ... از جمله اقدامات کارگروه درختکاران سبز بروجرد طی این سال ها بوده است.

مسئول کارگروه درختکاران سبز بروجرد افزود: به دلیل سیل اخیر، تمامی درختان بید دریاچه «گهر» دورود از بین رفته اند که برای اولین بار ۱۰ هزار بذر درخت زبان گنجشک توسط این کارگروه کاشته شد.

کد خبر 4753360

منبع: مهر

کلیدواژه: علی حسینی سازمان های مردم نهاد درختکاری بروجرد اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان سانحه تصادف شهرکرد شیراز موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسفندیار خزائی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی دارای همکاری هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای  فرهنگ سازی ، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز هنچنین توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد. 

وی بیان کرد: همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

خزائی ادامه داد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد، توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز