Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:22:52 GMT

تامین برق واحدهای صنعتی اولویت نخست قم است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۳۵۰۳

تامین برق واحدهای صنعتی اولویت نخست قم است

بهرام سرمست، روز سه‌شنبه درحاشیه آیین افتتاح طرح‌های صنعت برق قم درگفت و گو با خبرنگاران، افزود: جذب سرمایه‌گذار جدید در شهرک‌های صنعتی قم به منظور رونق تولید و افزایش اشتغال‌زایی در بخش صنعت استان نیازمند تامین برق و توسعه زیرساختهای انرژی این شهرکهای صنعتی است.

وی با اشاره به مطالبات استان قم از وزارت نیرو گفت: توسعه و ایجاد شهرک تولید انرژی خورشیدی، تسریع دراحداث پست ۴۰۰ کیلووات، تامین و توسعه زیرساخت های شبکه برق شهرک های صنعتی و همچنین ایجاد پست ۶۳ کیلووات در هسته مرکزی شهر قم از جمله مطالبات قم از وزارت نیرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست با اشاره به مذاکرات خود با همایون حائری معاون وزیر نیرو در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعت برق قم، افزود: مطالبات استان از وزارت نیرو در این دیدار مطرح و تمام این موارد مورد تایید و حمایت وزات نیرو قرار گرفت.

استاندار قم،‌ با بیان اینکه زمینه رقابتی و زیرساخت‌های مناسبی در حوزه گاز، آب و زمین در شهرک‌های صنعتی قم ایجاد شده است،‌ ادامه داد: درحال حاضر برخی شهرک‌های  صنعتی از نظر زیرساخت برق مشکلاتی مواجه هستند ضمن اینکه با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب سرمایه گذاران جدید به قم، توسعه این زیرساخت بسیار ضروری است.

وی با ابراز امیدواری از تحقق وعده‌های وزارت نیرو برای توسعه زیرساخت های برق قم ادامه داد: توسعه زیرساخت ها برق شهرک های صنعتی به ویژه شهرک های صنعتی شکوهیه و الغدیر و ‌محمودآباد قم حمایت و پشتیبانی وزارت نیرو ضروری است.

سرمست تاکید کرد: درصورت تحقق وعده‌های مسئولان وزارت نیرو، مشکل برق شهرک‌های صنعتی قم به صورت اساسی برطرف می‌شود.

پنج طرح صنعت برق قم با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال روز سه شنبه با حضور همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو در قم افتتاح و کلنگ زنی شد.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، ۱۲ درصد برق قم را مشترکین بالای یک مگاوات مصرف می‌کنند ضمن اینکه ۳۰ مگاوات برای تأمین برق واحدهای صنعتی جدید در قم نیاز است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همایون حائری قم شهرک های صنعتی وزارت نیرو بهرام سرمست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است