Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینکه برادر رییس‌جمهور محاکمه شود و به زندان برود، فی‌نفسه ارزشمند است و اعتبار نظام را در چشم مردم بالا می‌برد اما اینکه او مدت محکومیتش را نه در زندان که در خانه بگذراند همه رشته‌ها را پنبه می‌کند و همه آن اقدامات مثبت را زیر سوال می‌برد. چنین خبری- خاصه وقتی معلوم می‌شود که از اساس دروغ است- جز اینکه مردم را مایوس کند و اقدامات قوه قضاییه و دولت را نمایشی جلوه دهد، ارزش دیگری ندارد ضمن اینکه احتمال سیاسی بودن بلکه جناحی بودن چنین شایعه‌ای زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردبیر روزنامه اعتماد در سرمقاله این روزنامه نوشت: چند روز پیش خبر ساختند که فریدون نیامده، رفت. این خبر قبل از اینکه دولت را بدنام کند به ضرر قوه قضاییه بود و قبل از اینکه وضعیت زندان‌ها را زیر سوال ببرد، مردم را نسبت به مبارزه با فساد دچار تردید کرد. حقیقتا مردم از مبارزه با فساد خوشحالند و همین یک کار تا حدود زیادی توانسته است، تصویر قوه قضاییه را بلکه تصویر نظام را در ذهن و ضمیر مردم ترمیم کند.  خبر ساختند فریدون نیامده، رفت / بدنام کردن دولت به قیمت ضرر به قوه قضائیه تاکنون درباره مبارزه با فساد حرف زیاد زده‌ایم، شعار هم زیاد داده‌ایم. بالاتر از اینها خط و نشان زیاد کشیده‌ایم. 8 سال آزگار رییس‌جمهوری را بر صفحه تلویزیون دیدیم که می‌خواست لیست مفسدان اقتصادی را از جیبش دربیاورد که نیاورد. دیگر مقامات هم در مقام حرف زیاد با مفسده و مفسد مبارزه کرده‌اند. اما کار مهمی که آقای رییسی کرد همین بود که وارد عمل شد و بی‌ملاحظه سیاسی به قلع و قمع مفسدان پرداخت.   کار مهم رئیسی قلع و قمع مفسدان اقتصادی بدون ملاحظه سیاسی

نه تنها به مفاسد قوه قضاییه رسید بلکه فرشته چشم بسته عدالت را واداشت تا بی‌اعتنا به گرایش‌های سیاسی و جناحی از باقی ارکان حکومت حساب‌کشی کند و تا آنجا که قانون و شرع اجازه می‌دهند، مو از ماست مقامات بکشد. کور از خدا چه می‌خواهد جز دو چشم بینا، مردم هم از حکومت چه می‌خواهند جز برقراری عدالت؟ مبالغه نمی‌کنم اگر بگویم همین چند ماه مبارزه با فساد، امید اصلاح را به دل مردم برگرداند و چراغ خوش‌بینی و عدالت را در دل‌هاشان روشن کرد.

منتها در این میان ناامیدکنندگان هم بیکار ننشستند و تا توانستند در فرم و محتوای این نهضت ایجاد تردید کردند. گاهی دروغ جعل کردند، گاهی شایعه ساختند، گاهی راست و دروغ به هم آمیختند و... .

اینکه برادر رییس‌جمهور محاکمه شود و به زندان برود، فی‌نفسه ارزشمند است و اعتبار نظام را در چشم مردم بالا می‌برد اما اینکه او مدت محکومیتش را نه در زندان که در خانه بگذراند همه رشته‌ها را پنبه می‌کند و همه آن اقدامات مثبت را زیر سوال می‌برد. چنین خبری- خاصه وقتی معلوم می‌شود که از اساس دروغ است- جز اینکه مردم را مایوس کند و اقدامات قوه قضاییه و دولت را نمایشی جلوه دهد، ارزش دیگری ندارد ضمن اینکه احتمال سیاسی بودن بلکه جناحی بودن چنین شایعه‌ای زیاد است.

منتقدان دولت از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا حرف خود را بر کرسی بنشانند و تا آنجا که ممکن است، دولت را از چشم مردم بیندازند. اما غافلند که این کار، رقیب را نیز از چشم می‌اندازد و کار را بر همه ارکان نظام سخت می‌کند. علاوه بر این اصولا چنین شایعه‌ای بیش از آنکه علیه دولت باشد، علیه قوه قضاییه است بلکه علیه نظام. قبلا هم در بعضی کانال‌ها و سایت‌های مرتبط با منتقدان دولت دیدیم که به صرافت لو دادن اخبار پشت پرده افتادند و چنین وانمود کردند که رییس‌جمهور در پی تبرئه برادر خویش بوده و برای مقامات خط و نشان کشیده. گاهی حتی چیزهای بی‌ربطی را به هم پیوند زدند تا چنین شائبه‌ای از رفتار و گفتار روحانی بیرون بکشند و خشم مردم را برانگیزانند. ما همه سوار یک کشتی هستیم و سوراخ کردن این کشتی به ضرر همه است و باعث غرق شدن همه می‌شود. می‌خواهید به دولت نقد کنید، بکنید اما فامیل را بدنام نکنید و عرض همه را نبرید. مواظب باشید همان منش و روش آمدنیوز از آستین خودمان بیرون نیاید.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ضعیف را استاندار نکنید!

به گزارش «تابناک»، رضا غبیشاوی در عصرایران نوشت: وزیری که به دلیل ضعف و ناکارآمدی از سمت خود برکنار شده / کنار گذاشته شده نباید در سمت مهم دیگری منصوب شود و پاداش بگیرد. چنین فردی را از دایره مدیریت های مهم کنار می گذارند تا جلوی تکرار اشتباه گرفته شود.

به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین ۱۴۰۲) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان، در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد.  

تنها چند روز قبل از برکناری، مخبر معاون اول رئیس جمهوری، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و ۵ روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن‌های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند ۱۴۰۱، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم  طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می‌کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می‌شوند و در همه این موارد انتصاب آن‌ها به دیگر سمت‌ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه‌ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و ۳۰ سال درآن سابقه دارد.

قابل توجه اینکه ۲ وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد، اما بعد از ۱۶ ماه، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی، چون مازندران در کشوری، چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می‌طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

دیگر خبرها

  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو : اشک مردم را درآورده اید
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو: اشک مردم را درآورده اید