Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت:

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید رجبی امروز _۳۰ مهرماه_ درنشست خبری به مناسبت برگزاری یادواره شهید زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان در خصوص ماموریت ها و وظیفه های سازمان بسیج ورزشکاران، اظهار کرد: ماموریت سازمان بسیج ورزشکاران موضوعات فرهنگی مانند عضوگیری از بین ورزشکاران، برگزاری حلقه های صالحین و اردوهای فرهنگی تربیتی، یادواره های شهدای ورزشکار و شناساندن آن ها به نسل جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان بسیج ورزشکاران در موضوعات فنی ورزش ورود نکرده است و تیم داری و برگزاری مسابقات مجموعه بسیج و سپاه پاسداران با سازمان تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) است.

رجبی افزود: در هر شهرستان یک کانون بسیج ورزشکاران داریم که وظیفه عضوگیری ورزشکاران را دارد. در حال حاضر حدود سی هزار عضو بسیج ورزشکار هستند. از ورزشکاران شاخص بسیج ورزشکاران می توان به خواهران منصوریان و سهراب مرادی اشاره کرد.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان در خصوص سنوات گذشته این سازمان، گفت: شاخص ورزش بسیج و یک ورزشکار مثل شهید محمد قورچانی برای سال ۹۱ و  شهید حسن غازی برای سال ۹۲ بود و امسال نیز در یکم آبان ماه یادواره شهید زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان برگزار می شود.

رجبی در خصوص یادواره شهید زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان، گفت: برگزاری این یادواره از سال ۹۶ با مسابقات مختلف ورزشی با نام شهید زرین شروع شد؛ تهیه توزیع و بروشورهای معرفی این شهید از همان سال آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه  قرار بود بزرگ داشت شهید زرین در اسفند ماه سال ۹۷ برگزار شود، ادامه داد: بنا به دلایلی از جمله مناسب نبودن زمان برگزاری، می خواستیم یادواره را در سوم خرداد ماه سال جاری برگزار کنیم که به دلیل مصادف شدن با ماه رمضان در نهایت این یادواره به اول آبان ماه در هفته ی تربیت بدنی موکول شد.

کتاب شهدای ورزشکار به زودی معرفی می شود

رجبی با اشاره به انتشار کتاب شهدای ورزشکار، تصریح کرد: در تمام نقاط استان نویسنده هایی مامور جمع آوری و ویراستاری اطلاعات شهدا ورزشکار استان اصفهان هستند و به زودی کتابی با عنوان شهدای ورزشکار به چاپ می رسد. برای جمع آوری اطلاعات شهدا در حدود ۴۰ تا ۵۰ ملیون هزینه کرده ایم.

رییس بسیج ورزشکاران استان اصفهان با اشاره به زندگی شهید عبدالرسول زرین، گفت: شهید زرین در سال ۱۳۲۰ در استان کهکیلویه و بویر احمد در شهرستان یاسوج متولد شد. شهید زرین در چهارسالگی پدر  و در شش سالگی مادر خود را از دست داد. او در سنین نوجوانی به اصفهان آمد و در سال ۴۲ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه دختر و چهار پسر است. زرین در یازدهم اسفند ماه ۶۲ با اصابت ترکش به شهادت رسید.

وی  در خصوص مهارت شهید زرین در تیراندازی، گفت: او از اقوام لر بود و فن و فنون تیر اندازی را به صورت ذاتی بلد بوده و آموزش ندیده بود. شهید زرین در جبهه تک تیر انداز لشکر امام حسین بود.

رجبی با اشاره به هم رزم بودن شهید زرین با شهید حسین خرازی، افزود: شهید خرازی لقب لشکر تک نفره را به او داده بود. شهید خرازی در باره ی حضور موثر شهید در عملیات ها گفته است که هرجا کار عملیات گره می خورد از شهید زرین می خواستیم گره از خط محور باز کند.

وی ادامه داد: عراقی‌ها به شهید عبد الرسول زرین، صیاد خمینی می‌گفتند و برای به شهادت رساندن او، عراق تک‌تیراندازان زیادی را به خدمت گرفته بود. در شب شهادت زرین در تمام خطوط عراقی‌ها با منور جشن گرفته بودند.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان در خصوص شلیک‌های موفق این شهید، بیان کرد: در فضای مجازی هفت‌صد شلیک موفق برای شهید زرین ثبت‌شده است؛ درصورتی‌که با مستنداتی که ما در دست داریم این شهید سه هزار شلیک موفق داشته است.

وی در خصوص ورزشکاران شهید اصفهان، گفت: شهید عبدالرسول زرین سابقه‌ی ورزشی مثل شهید محمد قورچانی و حسن غازی ندارد. در رشته‌ی تیراندازی ۳۶ رشته داریم که چند رشته با تخصص‌های شهید زرین همخوانی دارد. او بدون این‌که آموزش تک‌تیراندازی ببیند مستعد بوده و بعد از گذشت ۳۶ سال از شهادت شهید زرین مهارت و تخصص این شهید همچنان بازگو می‌شود.

بیشترین شهدا در رشته های رزمی تکواند و کاراته هستند

رجبی با اشاره به تفکیک شهدای  رشته‌های مختلف، تصریح کرد: بیشترین شهدا را در رشته‌های رزمی مانند رشته‌های تکواندو و کاراته داریم.

وی ادامه داد: نزدیک به پنج هزار شهید ورزشکار در کشور داریم که در حدود یک‌چهارم از این ورزشکاران از استان اصفهان هستند.

رجبی در  خصوص برگزاری یادواره شهید عبدالرسول زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار، گفت: این یادواره در یک آباه ماه در سالن همایش کوثر مجموعه بیست و دوی بهمن واقع در سه‌راه حکیم نظامی از ساعت ۱۸برگزار می‌شود که در این مراسم از خانواده‌ی شهید زرین تجلیل به عمل می‌آید.

وی در خصوص افراد حاضر در یادواره، افزود: این یادواره با حضور استاندار، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروهای انتظامی کشور با روایتگری  حسین یکتا و برنامه‌های نمایشی رزمی ورزشی برگزار می‌شود.

وی در خصوص همکاری باشگاه‌ها و سازمان‌ها برای برگزاری این یادواره بیان کرد: بسیاری از باشگاه های ورزشی استان مانند سپاهان و ذوب آهن و تعداد زیادی از اورگان ها مثل شهرداری برای برگزاری این مسابقات به ما کمک کردند.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان با اشاره به ساخت انیمیشن سه‌بعدی واقع‌گرایانه‌ی شهید زرین توسط مرکز فرهنگی سپاه استان اصفهان در سال گذشته، گفت: ساخت این انیمیشن در حدود هشتاد میلیون تومان هزینه داشت و توانست در دو مسابقه مقام اول را بگیرد.

کد خبر 394149

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بسیج سهراب مرادی خواهران منصوریان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم گفت: عدالت محوری سرلوحه امور ائمه اطهار به ویژه امام جعفر صاق (ع) بود و ایشان با همین رویکرد در مقابل حاکمان ظالمِ زمان ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • یادواره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند