Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشنهاد سایت گرداب برای مرتبطین با آمدنیوز/ نارضایتی اردوغان از مخالفت ایران با حضور نظامی ترکیه در سوریه/ تاکید روحانی بر ضرورت الکترونیکی کردن نظام مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی/ پول های غیرشفاف،؛ خط قرمز انتخابات/ نظراتی درباره طرح‌ انتقال آب از دریای خزر/ درخواست ایران برای مشارکت سازمان ملل در تحقیقات درباره نفتکش سابیتی/ پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، سی ام مهر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،‌ رئیس جمهور در جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی، با تاکید بر اینکه اخذ مالیات باید همراه با شفافیت باشد، تصریح کرد: مردم در یک فرایند شفاف سازی، باید بدانند که سهم مالیات در بودجه، برای خدمات و توسعه کشور هزینه می‌شود و فرهنگسازی و تعامل بیشتر با مردم، روند پرداخت مالیات را تسهیل می کند.روحانی بر ضرورت الکترونیکی کردن نظام مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی تاکید کرد.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم طی پیشنهادی آیین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را با همکاری نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز ملی فرش ایران) و سازمان برنامه و بودجه کشور، در ۱۱ ماده تدوین، برای طرح در هیئت وزیران ارائه نموده است.

همچنین معاون اول رییس جمهور  در جلسه هم اندیشی با علما و روحانیون با بیان اینکه دولت از نقدهای سازنده استقبال می کند، گفت: معتقد هستیم که ضعف ها باید به دولت گفته شود زیرا اگر دولت از اشکالات مطلع نباشد منابع کشور به هدر می رود اما اینکه یک سره خبر منفی و جعلی درباره عملکرد دولت تولید و منتشر شود به دور از انصاف است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه تاکنون کار سازماندهی شده در داخل کشور برای تحریم انتخابات نداشته‌ایم، گفت: همه گروه‌های سیاسی کشور، مشارکت در انتخابات را ترجیح خواهند داد. جمال عرف با بیان اینکه گروه‌های اصلاح‌طلب دغدغه تایید صلاحیت داوطلبان خود را دارند، اظهار کرد: اگر لازم باشد قطعا با شورای نگهبان رایزنی خواهیم داشت. در دوره‌های قبل انتخابات هم این کار انجام شده است که نتیجه هم داده است. وی همچنین ورود پول‌هایی با منبع غیرشفاف را از خطوط قرمز وزارت کشور و شورای نگهبان برای انتخابات، عنوان کرد.

حمیدرضا ترقی، دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر قرار باشد محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی از مشهد در انتخابات شرکت کنند، باید مرتب در این شهر برنامه داشته باشند، گفت: جلیلی حضوری در مشهد نداشته و رفت و آمد قالیباف به مشهد هم معمولی بوده و جلوه انتخاباتی ندارد.

بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت بررسی علمی و کارشناسی طرح‌ انتقال آب از دریای خزر، گفت که بحث انتقال آب از دریای خزر یا خلیج فارس به فلات مرکزی موضوعی نیست که منجر به خشکیدن این دریاها شود.

در همین ارتباط نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس با تاکید بر اینکه «در بحث انتقال آب خزر صرفا تامین آب صنایع در اولویت است و مسئله تامین آب شرب مطرح نیست»، گفت: مردم استان‌های شمالی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی را نمی‌پذیرند.

میرزایی عضو دیگر  کمیسیون انرژی مجلس هم با تاکید بر اینکه نباید نگاه سیاسی نسبت به طرح‌های کارشناسی انتقال آب داشته باشیم، گفت: بخش اعظمی از کشور ما خشک است و اگر ما به سمت طرح های کارشناسی برای توسعه کشور نرویم، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد خالی شدن مناطق خشک از جمعیت خواهیم بود.

همچنین سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به ضرورت مبارزه به موقع با هجوم احتمالی ملخ‌ها، گفت: بارش‌های سال گذشته، سرزمین‌های جنوبی ایران را به محیطی مناسب برای هجوم ملخ‌ها تبدیل کرده است. تأخیر سابق سازمان حفظ نباتات هم موجب زاد و ولد ملخ‌های قبلی شده است. باید با ملخ‌ها به موقع مبارزه کنیم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰  مجلس نیز  با اشاره به نهایی شدن گزارش این کمیسیون درباره حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج گفت که براساس رای دادگاه بدوی، رییس سازمان هواپیمایی به دلیل عدم پاسخگویی به کمیسیون اصل ۹۰ به انفصال از خدمات دولتی و ۶ ماه زندان محکوم شده است. وی افزود: مستندات حاکی از این است که خلبان مقصر نبوده و این برای اولین بار است که خلبان مقصر اعلام نشده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا کارشناسان این سازمان در تحقیقات درباره حمله به نفتکش کشورمان حضور داشته باشند.

همچنین جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین نشست روئسای دستگاه‌های مقابله کننده با مواد مخدر آسیا و اقیانوسیه که در شهر بانکوک در حال برگزاری است به‌عنوان نایب رئیس اول این اجلاس انتخاب شد.

جلیل رحیمی جهان آبادی، رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم با تاکید بر این که موضع ایران در خصوص گفت و گو با عربستان همیشه موضعی عقلانی و مبتنی بر منافع منطقه بوده است، گفت: زمینه گفت و گو میان ایران و عربستان در حال فراهم شدن است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که از موضع تهران درخصوص عملیات نظامی ترکیه در سوریه ناراحت شده و انتظار حمایت از سوی ایران را داشته است. وی افزود: درحالیکه انتظار می‌رفت ایران از عملیات چشمه صلح حمایت کند اما برخلاف آن، ایران موضعی مخالف اتخاذ کرده است.

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد. در این جلسه رسیدگی، وکیل مدافع متهم فلاحتیان ادامه دفاعیاتش را بیان کرد و متهم اسماعیل احدی نیز تفهیم اتهام شد و دفاعیات خود را بیان کرد. سرانجام قاضی موحد با نزدیک شدن به اذان ظهر ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد.

دوازدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

صدور حکم بدوی برای جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی

اسماعیلی: حکم «زیباحالت منفرد» در دادگاه بدوی صادر شد

بعد از دستگیری «زم» دستگیری جدیدی انجام نشده است

شهرام جزایری به جرم کلاهبرداری به ۷ سال حبس محکوم شد

توضیح اسماعیلی درباره پرونده حسین فریدون

تاکید رییس قوه قضاییه بر مرزبندی بین جرایم سیاسی و امنیتی

***

سایت گرداب در بیانیه ای با اشاره به درخواست‌های مکرر از سازمان اطلاعات سپاه، از افرادی که با شبکه معاند آمد نیوز همکاری داشته اند، خواسته برای ابراز ندامت و تخفیف مجازات احتمالی با این سایت تماس برقرار کنند.

روح‌الله زم؛ بهانه‌ای برای تسویه حساب

«عجیب است در حالی که هنوز رسانه‌های خارج از کشور در شوک چگونگی گرفتار شدن زم هستند، اما عده‌ای در داخل به سرعت از شوک بیرون آمده‌اند و آنقدر همه چیز برایشان واضح و مبرهن است که به جاده خاکی زده‌اند و در حال خودزنی هستند. ای کاش دست کم می‌گذاشتند چند صباحی از این بازی رسانه‌ای لذت می‌بردیم بعد وارد حاشیه‌ها می شدند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات 98 طرح انتقال آب خزر روح الله زم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد

وزرای امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درود‌های گرم روسای جمهور دو کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران دو کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دو وزیر همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق روسای دو کشور تبادل هیات‌ها میان موسسات دینی دو کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفتگو‌های دینی را مفید و موثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفتگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیرو‌های مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اسراییل تشکر کرد 

آقای سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد همواره برای گفتگو و تماس بین مصر و ایران بعنوان دو کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین دو کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اسراییل، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین گردد.

سامح شکری مجددا حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیدواری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه بشود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران