Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد مرادمند ظهر سه شنبه در جلسه توسعه بخش کشاورزی در اردستان اظهار داشت: شهرستان اردستان یکی از شهرهای پر پتانسیل همراه با بهره برداران فهیم در بخش کشاورزی است.

وی افزود: شهرستان اردستان یک محدوده ای کوچک از جغرافیا است که پهنه بزرگی از تاریخ را در بخش کشاورزی در خود جای داده و قنوات اردستان خود گویای قدمت فعالیت بخش کشاورزی  در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در قالب برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت در چهارچوب سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برنامه هایی را با توجه به پتانسیل هر شهرستان تدوین کرده ایم که به زودی ابلاغ خواهد شد.

سلامت و امنیت غذایی یکی از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

وی با بیان اینکه سلامت و امنیت غذایی یکی از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی بوده و زیر مجموعه آن پروژه هایی تعریف شده است، تاکید کرد: اعتبارات زیادی را در حمایت از آبیاری نوین در سطح استان اصفهان در نظر گرفته ایم و اجرا می کنیم که اردستان  از شهرستانهای پیشرو در بحث جذب اعتبارات در این زمینه بوده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان در موضوع شبکه های آبرسانی بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال ودر موضوع آبیاری تحت فشار نیز ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد اما کار را تعطیل نکرده است تا در ادامه فعالیت کشاورزان خللی به وجود نیاید.

وی  با بیان اینکه بازسازی و بهسازی قنوات در سنوات گذشته اعتبار ملی نداشت، افزود: با پیگیری هایی که شد یکی دو سالی اعتبار برای این موضوع در نظر گرفتند اما تخصیص این اعتبارات ادامه دار نبود و در قالب تسهیلات ارائه می شد که با پیگیری های  مداوم و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بار دیگر این اعتبار به شکل بلاعوض در آمد

مرادمند تاکید داشت: شهرستان اردستان زنده به وجود قنات است و عمده منابع آبی آن از طریق قناتها تامین می شود  و بر این اساس اعتبار بیشاری برای قنوات آن تخصیص خواهیم داد.

کد خبر 4753400

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اصفهان امنیت غذایی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین سانحه تصادف گرگان شهرکرد شیراز موکب استانداری سمنان مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک پورقهرمانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در دیدار با هادی خرسندی، رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان مراغه با معرفی ظرفیت‌های کشاورزی، دامی و شیلات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: واحد مراغه با دارا بودن ۵۰ هکتار اراضی دیم، ۸ هکتار اراضی آبی، ۱۲ هکتار باغ و حدود ۳ هکتار مجتمع دام‌پروری آماده مشارکت در اجرای طرح‌های خلاقانه، دانش‌بنیان، فراسودمند و ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات است.
 
وی با ابراز خرسندی از وجود مرکز تحقیقات دیم در این شهرستان عنوان کرد: فعالیت چنین مراکزی با محور مدیریت جهاد کشاورزی در کنار مراکز آموزش عالی می‌تواند راهگشای اصلاح و بهینه‌سازی ارقام محصولات کشاورزی منطقه باشد.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه بیان کرد: سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی این واحد دانشگاهی با پشتوانه استادان در گروه کشاورزی و دام‌پروری با تکیه‌بر سند تحول و تعالی دانشگاه از دانش‌آموختگان این حوزه برای مشارکت در طرح‌های نوین این حوزه دعوت به همکاری کرد.

دانشگاه آزاد پل ارتباطی بین تولیدکنندگان علوم و فعالان حوزه کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه نیز با مؤثر خواندن وجود رشته‌های تحصیلی کشاورزی، باغبانی و دام‌پروری در دوره تحصیلات تکمیلی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی مراغه می‌تواند پل ارتباطی بین تولیدکنندگان علوم و فنون به‌روز این حوزه با کشاورزان و دامداران منطقه بوده و در ترویج یافته‌های جدید دانشمندان و محققان نقش مؤثری ایفا کند.
 
هادی خرسندی تعامل و بین دانشگاه، حوزه کشاورزی و صنعت را لازمه پیشرفت و توسعه شهرستان عنوان کرد و همکاری بیش‌ازپیش این حوزه‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل