Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@18:13:11 GMT

پوتین اوضاع سوریه را «دشوار» توصیف کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۴۷۱

پوتین اوضاع سوریه را «دشوار» توصیف کرد

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه در حال حاضر شرایطی «دشوار» در سوریه حاکم است، گفت امیدوار است روابط خوب مسکو و آنکارا بتواند به حل وضعیت کنونی کمک کند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه با «دشوار» و «حساس» خواندن وضعیت سوریه، گفت امیدوار است روابط خوب میان مسکو و آنکارا به آرام شدن اوضاع کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پوتین در آستانه دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، گفت: «اوضاع سوریه دشوار و حساس است و همه ما این را می‌دانیم.»

بیشتر بخوانید: حملات چراغ خاموش سعودی علیه یمن بشار اسد : نبرد اصلی ما پایان دادن به تروریسم در تمام سوریه است

او گفت امیدوار است سطح بالای روابط میان روسیه و ترکیه بتواند به یافتن راه‌حلی برای وضعیت فعلی کمک کند.

پیش از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی پوتین گفته بود که در دیدار امروز میان رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه مسئله مناقشات اخیر میان واشنگتن و آنکارا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پسکوف پیش‌بینی کرد که دیدار پوتین با اردوغان «طولانی و پیچیده» باشد. وی گفت پوتین می‌خواهد در دیدار با اردوغان از جزئیات طرح ترکیه در مورد سوریه اطلاع یابد.

ترکیه از دو هفته پیش به بهانه «مقابله با تروریست‌ها» و «ایجاد منطقه‌ای امن برای اسکان آوارگان سوری» در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه عملیات نظامی آغاز کرده است. دمشق این عملیات را محکوم کرده و آن را اشغالگری خوانده است. با این حال، آنکارا شبه نظامیان کرد را تهدیدی برای خود خوانده و تأکید کرده که قصد دارد مناطق مرزی را از گروه‌های وابسته به «پ‌ک‌ک» پاکسازی کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان سوریه ترکیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فالح الفیاض رئیس هیئت حشد شعبی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد که طی آن راههای تقویت همکاری دوجانبه میان سوریه و عراق را بررسی کردند.

 

اسد تاکید کرد ایستادگی و توانمندی ارتشهای سوریه و عراق پایه و عامل اساسی در تحقق پیروزی ها علیه تروریستها و حامیانشان بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این دیدار راههای تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه های مبارزه با تروریسم و هماهنگی فعال در خصوص کنترل مرزها و پیگرد گروههای افراطی و بقایای آنها که همچنان برای هدف قرار دادن امنیت سوریه و عراق تلاش می کنند، بررسی شد.

اسد گفت تروریسم، کشتار و خونریزی را در هر نقطه از جهان در پیش گرفته است، حامیان تروریسم در عراق و سوریه همان حامیان تروریسم در اماکن دیگر هستند، هر چند اسم و عنوان آن گروههای تروریستی متعدد باشد.

دیگر خبرها

  • پیام دوباره کیم جونگ اون به ولادیمیر پوتین
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق