Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاهیان به همراه اقشار مختلف مردم الجزایر در سی و پنجمین سه شنبه پیاپی در الجزیره و شهرهای مختلف الجزایر تظاهرات کردند. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجزایری الخبر الیومی، استادان، دانشجویان ، کارکنان دانشگاه ها در کنار اقشار مختلف مردم الجزایر امروز در پایتخت و شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند و با سردادن شعارهایی خواستار برکناری تمام عناصر وابسته به نظام عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق این کشور از قدرت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات ساعت 10 صبح به وقت الجزیره از مقابل دانشگاه ها شروع شد و اقشار مختلف مردم در طول مسیر به صفوف دانشگاهیان می پیوستند. تظاهرات کنندگان می خواستند در مقابل مجلس قانونگذاری الجزایر تجمع کنند اما نیروهای امنیتی از این کار جلوگیری کردند، به همین سبب تظاهرکنندگان به سمت میدان شهداء حرکت کردند.

نیروهای امنیتی حضور گسترده ای در میدان شهداء الجزیره داشتند. با وجود این، تظاهرات دانشگاهیان و مردم الجزایر بدون هیچ گونه درگیری پایان یافت.

فعالیت سیاسی نظامیان الجزایری ممنوع شد

دانشگاهیان و روشنفکران الجزایری معتقدند وجود عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه در قدرت سبب می شود تا این نظام باز تولید شود، لذا پیش از برگزاری هرگونه انتخابات در کشور باید عناصر مزبور از صحنه سیاست و قدرت حذف شوند تا انقلاب به اهداف خود برسد. در مقابل، احزاب و شخصت های سیاسی قرار دارند که معتقدند ساختار دولت باید حفظ شود چرا که در غیر این صورت، الجزایر دچار آشوب و هرج و مرج خواهد شد. بنابراین،  انتخابات باید در چارجوب قانون اساسی کنونی برگزار شود.

بر همین اساس،  رئیس جمهور موقت الجزابر 12 دسامبر ( 15 آذر ماه ) را به عنوان روز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است و تاکنون 145 نفر درخواست نامزدی در این انتخابات را به کمیته ملی و مستقل انتخابات این کشور ارائه کرده اند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط الجزایر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الجزایر الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان

رئیس اتاق بازرگانی الجزایر در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران از دستگاه شتاب‌دهنده خطی پزشکی امید بازدید کرد. تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده و ایران چهارمین کشور در جهان است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فناکمال حمنی؛ رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در رأس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود اما قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالا تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم شد.

به گفته وی، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان آمادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایران جزو 10 کشور سازنده دستگاه "شتاب‌دهنده خطی درمان سرطان" شد

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین دستگاه هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان‌دهنده قدرت ایرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکونام به دنبال چهارمین برد پیاپی مقابل تراکتور
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان