Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - میلاد عبداللهی؛ رفتارهای هیجانی معامله‌گران و به تبع آن افت و خیزهای محسوس چند روز اخیر شاخص کل سبب شد تا بازار سهام روزهای پرنوسانی را به خود ببیند؛بسیاری از کارشناسان این مهم را نه یک اصلاح بلکه ریزش  و توقف آن را منوط به حمایت فعالان بازار و دور بودن از رفتارهای هیجانی دانستند.

 در همین راستا ولید هلالات کارشناس بازار نسبت به آخرین وضعیت بازار سهام و پیش‌بینی روزهای آتی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار داشت: گرچه اصلاح کنونی برای همه قابل انتظار بود، ولی این مهم با شتاب بالایی شروع شد و هرچه زمان بیشتری پیش رفت فشار عرضه‌ها نیز افزایش یافت؛ بیاد گفت زمانی که این اتفاق می‌افتد( بالا رفتن فشار فروش)  اصلاح تبدیل به ریزش خواهد شد، با این اوصاف بازار سهام طی دو هفته اخیر یک ریزش را تجربه کرد و از سویی دیگر برخی نمادها با فشار فروش محسوس مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در حال حاضر ما دو اتفاق را پیش رو خواهیم داشت: یکی انتشار گزار‌ش‌های شش ماهه که بسیاری از آن‌ها نشان می‌دهد عملکرد شرکت‌ها درتابستان امسال نسبت به سال گذشته، بهبود یافته است یا به عبارت دقیق‌تر کلیت بازار تابستان خوبی را پشت سر گذاشت و سود شرکت‌ها رو به افزایش است؛ از طرف دیگر طی دوهفته گذشته قیمت‌ها شرکت‌ها هم بین 10 تا 30 درصد افت کرده است، بنابراین می‌توان گفت در شرایط کنونی ما شاهد یک افت و در سمت دیگر شاهد یک رشد سود هستیم. کنار هم قراردادن این دو نشان می‌دهد که P/E اکثر گروه‌ها به حالت نرمال همیشگی رسیده و می‌توان نتیجه گرفت بازار سهام در مقطع فعلی به نقطه حمایت از لحاظ بنیادی رسیده است، به علاوه تقسیم سود مجامع شرکت‌ها نیز رقمی حدود25  تا 30 هزار واحد بر شاخص اثرگذار بوده است، 

وی در پایان با اعلام اینکه دیگر نمی‌توان شاهد ریزش محسوس در گروه‌ها معاملاتی بود، گفت: گرچه موضوع رشد و ثبت رکوردهای متوالی را نمی‌توان به درستی پیش‌بینی کرد اما به نظر بازار سرمایه در نقطه‌ای است که باید حمایت شود و افت بیشتر آن منوط به ترس و التهاب میان معامله‌گران خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شاخص سهام سرمایه رشد سهام بازار سرمایه بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انسیه خزعلی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص زنان سرپرست خانوار در صف انتظار حمایت نوشت:

«امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری...

بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها، امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.»

کد خبر 747164

دیگر خبرها

  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا