Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید پازوکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت : اولین همایش علمی میراث عرفانی ایران زمین با حضور اندیشمندان و استادان حوزه و دانشگاه به نقد و بررسی آرا و اندیشه های  فقهی، عرفانی، کلامی و ادبی سلطان العارفین بایزید بسطامی خواهد پرداخت.

وی افزود : بنیاد فردوسی و بنیاد شمس تبریزی نیز در برگزاری این همایش همکاری دارند و  افرادی از جمله حجت الاسلام المسلمین دکتر سید طه مرقاتی خوئی و دیگر استادان برجسته به سخنرانی در باب سلطان العارفین خواهند پرداخت، همچنین بیش از ۲۰ مقاله در این همایش ارائه شده است که ۸ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود و تمامی مقالات در قالب کتاب به چاپ خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پازوکی افزود : بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی با نام انجمن حافظ دوستان از سال ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرد و پس از فعالیت های مختلف در حوزه پژوهش های  ادبی و عرفانی در سال ۱۳۹۸  به بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی تغییر نام داد تا با تاکید بر  معرفی اندیشه های این عارف بزرگ، به صورت علمی و تخصصی به فعالیت خود ادامه دهد.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز برنامه ای تحت عنوان «همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان» به همت بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی با حضور «اسین چلبی» از نوادگان مولانا، رییس بنیاد جهانی مولانا و همچنین هنرمندانی نظیر شهرام ناظری برگزار شد که با استقبال پژوهشگران و مولانا پژوهان همراه بود.  

وی خاطر نشان کرد : بازدید از آثار تاریخی شهر تاریخی بسطام به ویژه مجموعه فرهنگی تاریخی بایزید بسطامی  و برپایی نمایشگاه عکس حسن شهنما از جمله برنامه های جانبی این همایش علمی خواهد بود.

ابویزید طیفور بن عیسی بن آدم بن سروشان بسطامی معروف به بایزید بسطامی ملقب به سلطان العارفین، از بزرگ‌ترین عارفان ایران زمین در قرن سوم هجری و از بزرگان اهل تصوف بود که در سال‌های ۱۶۱ تا ۲۳۴ می‌زیست.

مجید پازوکی از مولانا پژوهان برجسته کشور سال گذشته نشان بین المللی مولانا را از اسین چلپی رییس بنیاد جهانی مولانا دریافت کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان میراث فرهنگی بسطام علمی همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،در هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه کرمان  گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: دوره اول این جشنواره در یزد و دور دوم آن به میزبانی قزوین طی سنوات قبل برگزار شده و سومین دوره آن در رقابت نهایی بین کرمان و شیراز شکل گرفت که سرانجام با ارزیابی شاخص‌ها، کرمان به عنوان میزبان این جشنواره با نقش آفرینی مسئولین استان و بخش خصوصی کرمان انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود ١٠ اثر ثبت جهانی در استان کرمان و سابقه تاریخی و میراث غنی این استان تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند تاثیر مهمی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای داشته باشد.

شاهرخی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره بزودی منتشر می‌شود و ٧٠ درصد تولید محتوا‌ها باید در محور‌های جشنواره ، مربوط به کرمان باشد.

او تشکیل شورای توسعه گردشگری استان کرمان را اتفاقی مهم ارزیابی کرد و گفت: دبیرخانه رویداد کرمان ١٤٠٤ نیز در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در معرفی آثار تاریخی و غنای فرهنگی کرمان بسیار مهم ارزیابی نمود و بر افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

شاهرخی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، برگزاری کنگره ملی تاریخ ملی شهرسازی ایران، برپایی سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت، برگزاری اختتامییه همایش ملی کتیبه سرباز و نیز رویداد ملی آیین ناملموس چوگان را از دیگر رویداد‌های مهم حوزه میراث فرهنگی استان در سال جدید اعلام کرد.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از ٢٩ اردیبهشت تا ٣ خرداد ماه برگزار و طی آن اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی ایران قرار دارند به موزه‌های کرمان از جمله باغ موزه هرندی منتقل و در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم