Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@10:49:46 GMT

عرضه فرآورده‌های اصلی نفت در بورس

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۶۱۰۴

عرضه فرآورده‌های اصلی نفت در بورس

 علی حسینی گفت: با هماهنگی خوبی که با سه شرکت اصلی تابعه وزارت نفت یعنی شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام شده است، مجموعه‌ای از فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی عرضه و خریداران صادراتی نیز تاکنون استقبال خوبی از این عرضه‌ها داشته‌اند.

 وی در ادامه با اشاره به افزایش حجم این عرضه در بورس گفت: برای مثال گاز مایع یا ال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی. جی که در گذشته فقط از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی عرضه می‌شد، از این به بعد شرکت ملی گاز ایران نیز ال. پی. جی خود را از طریق بورس عرضه خواهد کرد.

مدیرعامل بورس انرژی ایران اضافه کرد: هفته آینده ۱۳ هزار تن گاز مایع از طرف شرکت ملی گاز در بورس عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در گذشته گازوئیل از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در بورس عرضه می‌شد، اما با توجه به استقبالی که شکل گرفت و دستوری که وزیر نفت صادر کرد، گازوئیل نیز از طریق شرکت ملی نفت ایران به زودی برای مقاصد دریایی از مسیر بورس عرضه خواهد شد تا هم خریدارانی که مایل به تحویل دریایی هستند بتوانند از این فرصت استفاده کنند و هم به لحاظ حجم عرضه‌ها بتوان توسعه‌های خوبی در این بازار انجام داد.

حسینی توضیح داد: همانطور که خریداران علاقه‌مند هستند، باید بتوانند در بورس و در یک محیط شفاف خرید خود را انجام دهند؛ برای حفظ حقوق کشور و عرضه کنندگان نیز باید راهکار‌های مناسبی داشت. به همین دلیل در مقررات بورس این مهم به درستی پیش‌بینی شده که خریداران برای اینکه در رقابت شرکت و بعد‌ها بتوانند تعهدات خود را انجام دهند، باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز کنند.

وی فرآورده‌های نفتی را مربوط به تمام ملت ایران دانست و افزود: براین اساس، همه موظفند از این فرآورده‌ها صیانت کنند، بنابراین ضرورت دارد در مقررات از خریداران نیز پیش پرداخت گرفته شود.

مدیرعامل بورس انرژی ایران دریافت پیش پرداخت را امری درست، قانونی و در جهت حمایت و صیانت از حقوق مردم و دولت عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: باید این باور را بین تصمیم گیران، مردم و رسانه‌ها ایجاد کرد که عرضه‌هایی که از طریق بورس انجام می‌شود با توجه به رقابتی بودن و شفافیت، منافع مردم و کشور را بیشتر تامین می‌کند.

حسینی گفت: این موضوع همچنین کمک خواهد کرد تا به تدریج هم خریداران بیشتری به این جرگه ملحق شوند و هم عرضه کنندگان که اغلب دولتی هستند و گاهی کار‌ها را به کندی پیش می‌برند، سعی کنند سرعت بیشتری به کار‌ها دهند؛ از اینرو مهمترین مانع در این مسیر «ذهنی» است تا اینکه «عملیاتی و تکنیکی» باشد

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نفت بورس گازمایع فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «مصطفی رجبی مشهدی» از تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: بر اساس وعده، ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق و هم‌اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز پنج هزار میلیارد تومان برای دومین بار تزریق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه این اقدام یکی از گام‌های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم؛ همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

وی بیان کرد: به همین منظور ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند؛ البته در هفته گذشته سهم نیروگاه‌های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

 

دیگر خبرها

  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا