Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی چهارمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" از حضور ۱۸۰ نفر از اندیشمندان کشورهای مختلف دنیا و نیز تجلیل از فرماندهان جبهه مقاومت در این اجلاسیه خبر داد. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، محمد سالاریان‌زاده،‌ دبیر اجرایی در نشست خبری چهارمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" که در محل مجتمع فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی) برگزار شد، درباره جزئیات این همایش گفت: چهارمین اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت" با محوریت کشمیر، یمن، بحرین، نیجریه و لبنان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 180 نفر از اندیشمندان کشورهای مختلف دنیا از جمله پاکستان، هند، عربستان، عراق، سوریه، افغانستان، انگلیس، روسیه، ترکیه، لیبی، آرژانتین، آمریکا، بحرین، کلمبیا، آفریقای جنوبی، عمان، آذربایجان، ‌آفریقای جنوبی، کویت، نروژ، قطر، اردن، تایلند، چین، اندونزی، مالزی و تانزانیا در این مراسم دعوت شدند. برخی رهبران جبهه مقاومت، سفیر یمن، معاون بین الملل انصارالله یمن، نماینده جنبش النجبای از مهمانان این اجلاسیه‌اند. همچنین در این مراسم شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و سه تن از دختران شیخ زکزاکی حضور دارند.  

وی افزود: این مراسم با همکاری و حمایت آستان قدس رضوی، مجمع جهانی اهل‌بیت، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سپاه پاسداران، بنیاد فرهنگی امام رضا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. همچنین مانند سالهای گذشته از هشت نفر از برگزیدگان جبهه مقاومت و فعالان عرصه نظامی و اقتصادی تجلیل می‌شود. تجلیل از هشت تن از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

محمدحسن شجاعی‌فر، نماینده رسمی جنبش اسلامی نیجریه و شیخ زکزاکی در پاسخ به این سؤال که تفاوت این اجلاسیه با سایر اجلاسیه‌های بین المللی داخلی چیست، گفت: مجامع بین‌المللی مثل تقریب مذاهب اسلامی یک حرکت جهانی و بین المذاهبی است، اما محوریت اجلاسیه "مجاهدان در غربت" با رویکرد شیعی صورت می‌گیرد، یعنی کسانی که پذیرفتند زیر پرچم ولایت حرکت کنند. ما بارها شاهد بودیم هرکجا زیر این پرچم مبارزه‌ای صورت گرفته، با پیروزی همراه بوده است. هرچند از ظرفیت سایر مذاهب اسلامی در این همایش دعوت به عمل آمده است.

وی درباره قالب برگزاری این اجلاسیه گفت: نشست‌های مردمی جنبه تبلیغی دارد و کمتر به جنبه علمی آن پرداخته می‌شود، منتها به تدریج به سوی همایش‌های علمی حرکت می‌کنیم تا بتوانیم جذب مقالات علمی هم داشته باشیم. از این جهت به موازات آن، سمینارهای علمی هم خواهیم داشت.

محمد تهرانی‌مقدم، دبیر چهارمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت با اشاره به اینکه نمی‌توانیم دربرابر مشکلات دیگر مسلمانان بی‌تفاوت باشیم، گفت: پیشتر فتنه اسرائیلی از نیل تا فرات مطرح بود و امروز آن را در قالب طرحی دیگر به نام خاورمیانه بزرگ بیان می‌کنند؛ پس ما اگر اقدام نمی‌کردیم باید در مرزهای خود با داعش مبارزه می‌کردیم.

وی افزود: این امنیت و اقتدار نتیجه حرکت مقاومت است؛ در واقع جبهه مقابله با دشمن را به سمت اصلی آن یعنی اسرائیل و حامیان طرح خاورمیانه بزرگ بردیم و اجازه ندادیم دشمن به مرزهای ما نزدیک شود. یکی از نمادهای مقاومت ما در دنیا همین توان نظامی ماست.

دبیر چهارمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت با بیان خاطره‌ای از سید حسن نصرالله در دیدار با خانواده شهید تهرانی مقدم گفت: ایشان گفته بود قبل از پیروزی انقلاب، عناصر متدین، حزب‌الله و مقاومت هیچ امید، حرکت و جنبشی نداشتند و قصد داشتند با چهارمین ارتش قدرتمند وقت دنیا یعنی اسرائیل مقابله کنند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، کالبد جدیدی به حرکت مقاومت دمیده شد.

تهرانی مقدم ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی، اسرائیل به لبنان حمله کرد و تا بیروت پیش آمد؛ حافظ اسد پادگانی نزدیک مرز لبنان در سوریه به ما داد و ما به عنوان ام‌القرای شیعه در دنیا مسئولیت جدیدی پیدا کردیم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی باعث شد بسیاری از نیروهای مقاومت در کشورهای اسلامی با شیوه‌های مقاومت انقلاب آشنا شده و هسته‌‎های مقاومت را در جهان اسلام توسعه دهند.

ترور شیخ زکزاکی در هند با هوشیاری همسرش خنثی شد

به گزارش تسنیم، اجلاسیه بین‌المللی "مجاهدان در غربت"، به منظور تبیین و گرامیداشت حماسه آفرینی مسلمانان یمن، بحرین، نیجریه، لبنان و کشمیر، ششم آبان همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود. این مراسم به صورت زنده ازشبکه‌های سراسری و بین المللی بخش می‌شود.

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37,38/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد مقاومتی جبهه مقاومت اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی جبهه مقاومت اسلامی اقتصاد مقاومتی جبهه مقاومت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم غزه رویدادی بی‌سابقه است

امام جمعه شهرستان نایین گفت: یکی از پیامدهای مهم عملیات وعده‌ صادق، پیامدهای اجتماعی و فرهنگی آن است و امروز حوادث دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم مظلوم غزه و انزجارشان از رژیم کودک‌کش صهیونیستی گواه این مهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین اظهار کرد: عملیات ترکیبی وعده صادق دارای ابعاد گسترده و چند لایه برای ایران، منطقه و جهان بود.

وی افزود: این عملیات نتایج مهمی را در پی داشته که از جهات سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی آثار مهم و مثبتی به جای گذاشته و توطئه‌های بزرگ دشمنان اسلام را نقشه بر آب کرده است.

امام جمعه شهرستان نائین با اشاره به شکست برنامه‌های بزرگ اقتصادی دشمن برای انزوای ایران در جبهه اقتصادی عنوان کرد: عملیات وعده صادق نشان داد که منطق مقاومت و هجوم بر دشمن نه تنها تنش‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد بلکه باعث ثبات اقتصادی نیز می‌شود و وقتی که امنیت در کشور حاصل باشد و سرمایه گذاران بدانند که امنیت در کشور حضور دارد، با سرمایه گذاری خود باعث ثبات اقتصاد می‌شوند.

رویکرد فرهنگی وعده صادق، ایران را در جهان الگو کرد

حجت‌الاسلام مطهرخو با اشاره به اعلام حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم مظلوم غزه و انزجار از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: یکی از پیامدهای مهم این عملیات، پیامدهای اجتماعی و فرهنگی آن است و امروز حوادث دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و حمایت دانشجویان در سراسر دنیا از مردم مظلوم غزه و انزجارشان از رژیم کودک‌کش و نسل‌کش صهیونیستی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این حرکتی که دانشجویان جهان در حال رقم زدن آن هستند، یک رویداد بی‌سابقه است و کسانی که با حمایت دشمن، جنبش زن، زندگی و آزادی را در ایران هدایت می‌کردند اکنون شاهد ظلم به مقام زن در کشورهای مهد آزادی هستند.

امام جمعه شهرستان نائین افزود: ۱۰ سال پیش رهبر انقلاب نامه‌ای به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند و از آن‌ها خواستند که شناخت مستقیم و بی‌واسطه از اسلام به دست آوردند و فرمودند که اجازه ندهید با چهره پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بی‌طرفانه را از شما سلب کنند.

حجت‌الاسلام مطهرخو تاکید کرد: این بیداری امروز در بین دانشجویان جهان اتفاق افتاده اما رویکرد فرهنگی مهم عملیات وعده صادق، ایران را در جهان الگو کرد و موج ظلم ستیزی، استقلال طلبی، اسلام خواهی و حجاب خواهی زنان غرب به راه افتاده‌اند.

وی با بیان اینکه دختران و زنان با شرف ایرانی نشان دادند که با رعایت حجاب اسلامی می‌توانند به قله‌های موفقیت برسند، گفت: این تفکر و نقشه بیش از ۲۰۰ ساله غرب را برای از بین بردن حیای زن و نابود کردن شخصیت و هویت زن را نابود کرد و دشمن برای همین از جمهوری اسلامی عصبانی است.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: در یک رویکرد فطری و اسلامی، دختران غربی به حجاب روی می‌آوردند و از منجلاب تفکر غرب برمی‌گردند و به حجاب و حیای اسلامی و به اسلام پناه می‌آوردند و این انقلاب خمینی (ره) که به تمام دنیا صادر می‌شود و وعده صادق به این مهم کمک کرد.

حجت‌الاسلام مطهرخو ضمن تشکر از اجرای طرح نور نیروی انتظامی تاکید کرد: با مظاهر علنی فساد در جامعه و با کانون‌های شیوع و گسترش فساد باید به جد مقابله کرد.

وی با اشاره به کانون‌های فساد در جامعه گفت: قانون عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی که مصوبات آن نیز لازم‌الاجرا است، حدود ۲۰ سال در حد نوشتار باقی مانده و هیچکدام از ۲۷ دستگاه اجرایی کشور وظیفه خود را در قبال این قانون به درستی انجام ندادند و عفاف حجاب قانون جدیدی نمی‌خواهد و باید همان قانون‌هایی که وضع شده اجرا شود.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: هیچکس نیز قانون را از ۲۵ دستگاه اجرایی کشور مطالبه نمی‌کند و بار این مهم بر دوش نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر افتاده است که برخی اوقات با حواشی نیز روبه‌رو می‌شوند و ای کاش مجلس، وزرای مربوطه را احضار و از آنان سوال می‌پرسیدند.

حجت‌الاسلام مطهرخو افزود: امروز نیروی انتظامی نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند و تمام مردم موظف هستند که ضمن امر به معروف و نهی از منکر با این نیرو همکاری کنند.

کد خبر 750327

دیگر خبرها

  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها
  • حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم غزه رویدادی بی‌سابقه است
  • روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت افزوده می شود
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • رونمایی از جبهه جدید مقاومت + فیلم
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • تجلیل از فرماندهان ومعلمان جهادی در ارومیه
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • نامه ویکتور فرانکل (روانپزشک اتریشی) به معلمین سراسر دنیا (فیلم)