Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«هایکو ماس» اذعان کرد که پیشنهاد «آنه گرت کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان مبنی بر ایجاد منطقه امن بین المللی در شمال سوریه موجب واکنش برخی همپیمانان اروپایی این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) در برلین افزود: در مورد این پیشنهاد سووالاتی را از برخی دوستان خود دریافت کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این حال تاکید کرد در این خصوص که باید یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه ایجاد شود، بحثی بین اروپایی ها وجود ندارد.

ماس روز گذشته (دوشنبه) خواستار ایجاد «منطقه امن بین المللی» در شمال سوریه با مشارکت ترکیه و روسیه با هدف «کاهش تنش» شد.

«کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان نیز گفت که در این خصوص با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هماهنگی صورت گرفته و طرح آن در نشست آتی وزیران دفاع ناتو که قرار است ۲۴ و ۲۵ ماه اکتبر (دوم و سوم آبان) در بروکسل برگزار شود به متحدان غربی ارائه خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این طرح، منطقه امن تحت نظارت جامعه جهانی با مشارکت ترکیه و روسیه با هدف کاهش تنش ایجاد می شود.

به گفته وزیر دفاع آلمان، طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای کاهش تنش ها مفید خواهد بود.

این در حالیست که این پیشنهاد مخالفت هایی را در پی داشته، از جمله «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته که این کشور در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه مشارکت نخواهد کرد.

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) نامید.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش داد، تخمین زده می شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه سوریه منطقه امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا "خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان گفت که امیدوار است پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان-ایران تکمیل شود و هیچ مانعی نباید این روند را متوقف کند.
خبرگزاری ای‌ان‌آی گزارش داد که آصف در گفت‌وگویی با شبکه جیو نیوز با اشاره به تحولات منطقه گفت که کشورهای منطقه باید به منظور صیانت از منافع خود در میان این آشفتگی و هیاهو و مداخله رو به افزایش قدرت‌های بزرگی مانند اتحادیه اروپا و آمریکا از طریق نیروهای نیابتی‌شان، از جمله در ارتباط با رژیم صهیونیستی، بازیگران و ذی‌نفعان منطقه باید با خط مشی مشترکی متحد شوند.

اظهارات وزیر دفاع پاکستان در پی سفر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان، دیدار او با مقامات بلندپایه این کشور و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های متعدد مطرح می‌شود.

او سفر رئیسی به پاکستان را "سفری موفقیت‌آمیز" و "پیشرفتی بزرگ" تلقی کرد.
سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، به ویژه، با توجه به خط لوله انتقال گاز میان دو کشور که به دلیل تنش‌های ژئوپولتیکی و تحریم‌های بین‌المللی متوقف شده بود، سفری مهم محسوب می‌شد.

آصف در ادامه، درباره آنچه به گفته او " فقدان ارزش‌ها" و "رفتار ریاکارانه" کشورهای غربی نسبت به رژیم صهیونیستی است، ابراز تاسف کرد.

آمریکا در پی سفر رئیسی به پاکستان، درباره هرگونه توافق کاری با ایران هشدار داده و از کشورها خواست که مراقب خطر احتمالی تحریم‌ها باشند.

با این حال، وزیر دفاع پاکستان گفت که ایران و پاکستان روابط دوستانه دیرینه‌ای دارند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899716

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد