Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: عملیات ترکیه در شمال سوریه تا خارج نشدن شبه نظامیان ادامه خواهد یافت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز سه شنبه طی سخنانی قبل از عزیمت به روسیه گفت: ایران، روسیه و ترکیه، طرف های سه گانه در مذاکرات سوچی هستند.
وی به عقب نشینی 800 تروریست از منطقه اشاره کرد و گفت حدود 1300 تروریست دیگر نیز در حال خارج شدن از منطقه هستند و ما اوضاع را از نزدیک پی گیری می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه آنها خواهان تشکیل "دولتی تروریستی" در شمال سوریه هستند، افزود: عملیات ترکیه در شمال سوریه تا عقب نشینی همه "تروریست ها" ادامه خواهد یافت.

وزارت دفاع ترکیه: حق دفاع مشروع برای ما محفوظ است
وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد که حق این کشور در دفاع مشروع از خود، در مقابل تعرض ها ، محفوظ و به قوت خود باقی است.
وزارت دفاع ترکیه امروز همچنین اعلام کرد : آمریکا در جریان لحظه به لحظه این تعرض ها قرار خواهد گرفت.

بشاراسد:اردوغان دزد است/نبرد ادلب همچنان جنگ اصلی است
رئیس جمهور سوریه پس از حضور در یکی از جبهه‌های نبرد در جنوب استان ادلب، همتای ترکیه‌ای را به باد انتقاد گرفت و گفت، نبرد ادلب همچنان اساسی‌ترین نبرد برای پایان دادن به آشوب و تروریسم در سوریه است.
«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز پس از حضور در یکی از جبهه‌های نبرد در جنوب استان ادلب، «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای را «دزد» توصیف و «نبرد ادلب»‌ را «اساسی‌ترین جنگ برای یکسره کردن کار تروریسم» در سوریه قلمداد کرد.
به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، اسد گفت:‌ اردوغان دزد است. (دیروز) کارخانه‌ها، گندم و نفت سوریه را دزدید و امروز مشغول دزدیدن خاک سوریه است... همه سرزمین سوریه یک اهمیت دارد اما ما طبق اولویت‌ها و وضعیت نظامی میدانی عمل می‌کنیم.
اسد با اشاره به اهمیت استان ادلب گفت:‌ادلب برای آنان [دشمن] ایستگاهی پیشاهنگ بود. چنین ایستگاهی عموما در خط مقدم است اما در چنین وضعیت، نبرد در شرق و نبرد در غرب برای پراکنده کردن [تمرکز و قدرت] ارتش عربی سوریه بود. ما همچنان معتقدیم که نبرد ادلب، اساسی‌ترین نبرد برای پایان دادن به آشوب و یکسره کردن کار تروریسم در مناطق مختلف سوریه است».
بشار اسد همچنین گفت: هنگامی که در معرض تجاوز یا سرقت قرار می‌گیریم، باید با هم باشیم و میان خود هماهنگی کنیم. اما برخی سوری‌ها این کار را نکردند، بخصوص در سال‌های نخست جنگ... به آنان گفتیم، روی خارج [و خارجی‌ها] حساب نکنید بلکه به ارتش، ملت و وطن تکیه کنید... و حالا هم روی آمریکا حساب باز کرده‌اند.
اسد بدون ذکر صریح نام شبه‌نظامیان کرد در شمال و شمال شرق کشورش گفت: بعد آنکه چند سال پرمدعا که مبارزه خواهند کرد و دفاع خواهند کرد، حالا دیدیم که ترکیه چطور مناطق وسیعی را اشغال کرد؛ مناطقی که طبق نقشه آمریکا می‌بایست تحت کنترل آنان می‌بود.
رئیس جمهور سوریه توضیح داد «اولین اقدامی که ما از آغاز تجاوز در شمال [سوریه] انجام شد، ارتباط با نیروهای سیاسی و نظامی مختلف میدانی بود. گفتیم حاضریم از هر گروهی که مقاومت کند، حمایت کنیم. این، تصمیمی سیاسی نیست بلکه وظیفه‌ای طبق قانون اساسی و وظیفه‌ای ملی است. اگر چنین نمی‌کردیم، شایسته [زندگی در این‌] وطن نمی‌بودیم».

استقبال مردم از ارتش سوریه در حسکه
یگان‌های ارتش سوریه برای تکمیل روند استقرار خود وارد چند روستا در غرب شهر تل تمر در شمال غرب استان الحسکه شدند
 به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ خبرنگار این شبکه گفت: یگان‌های ارتش سوریه وارد روستای الکوزلیه، البدران و الخزام در جنوب غرب شهرک تل تمر در غرب شهر تل تمر در شمال غرب استان الحسکه شدند. صبح امروز یگان‌های ارتش سوریه برای تکمیل روند استقرار خود به سمت حومه شمالی استان الحسکه حرکت کردند.
پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سوریه سانا، تصاویری از استقبال مردم از یگان‌های ارتش سوریه در حومه شمالی استان الحسکه منتشر کرد.

حمله خمپاره ای نیروهای ارتش ترکیه به روستایی در حومه رأس العین
تلویزیون الاخباریه سوریه از حمله خمپاره ای نیروهای ارتش ترکیه به روستای «خربه الشعیر» در حومه رأس العین خبر داد.

انفجار بمب در مسیر خودروی نظامی ترکیه
خبر‌ها از عملیات گسترده نیرو‌های مسلح ترکیه در منطقه با پشتیبانی سه بالگرد برای شناسائی و بازداشت عاملان این انفجار حکایت دارد.
بمب در مسیر یک خودروی نظامی ترکیه در استان قارص، دستکم هشت نظامی این کشور زخمی شدند.
این انفجار دیشب حوالی ساعت 22:30 به وقت محلی در شهرستان کاغزمان از توابع استان قارص رخ داد که طی آن پنج سرباز و سه محافظ محلی زخمی شدند.
خبر‌ها از عملیات گسترده نیرو‌های مسلح ترکیه در منطقه با پشتیبانی سه بالگرد برای شناسائی و بازداشت عاملان این انفجار حکایت دارد.

ممانعت ائتلاف آمریکا از تسلط نیروهای ارتش بر شرق سوریه
سرکرده گروه تروریستی «مغاویر الثوره» خبر داد که نیروهای ائتلاف آمریکا به بهانه حضور داعش، اجازه نمی‌دهند ارتش سوریه کنترل منطقه شرق این کشور را به دست گیرد.
گروه تروریستی «مغاویر الثوره» از نقش نظامیان تروریست آمریکایی در حمایت از داعش در شرق سوریه پرده برداشت.
مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش داد که به فایل صوتی متعلق به «مهند الطلاع» سرکرده فراری جیش مغاویر دست یافته است که در آن درباره موضع این گروه نسبت به وضعیت شمال شرق سوریه سخن می‌گوید.
الطلاع در این فایل می‌گوید که بیانیه مغاویر که دو هفته پیش درباره حضور عناصر داعش در زندان‌های شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک» صادر شده بود، «صرفا سیاسی» بود.
وی که قبلا ادعا کرده بود شبه‌نظامیان کُرد مأموریت حفاظت از زندان‌هایی را بر عهده ندارند که عناصر در آن حضور دارند، اکنون مدعی است که مأموریت این شبه‌نظامیان «جنگی-انقلابی» است که علیه داعش و ارتش سوریه است.
وی اعلام کرد که هدف از بیانیه مغاویر همچنین این بود که برگه زندانیان داعش از دست نیروهای دموکراتیک گرفته شود؛ زیرا این نیروها از این برگه در برابر آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه استفاده می‌کردند.
اطلاع با بیان اینکه فرماندهان نظامی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش از تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه، ناراحت هستند، در عین حال گفت که رهبران سیاسی هستند که این تصمیمات را اتخاذ می‌کنند.
این سرکرده تروریستی با اشاره به اینکه بخشی از اهداف فرماندهان ائتلاف آمریکا، ممانعت از تسلط ارتش سوریه بر منطقه (شرق و شمال شرق) است، فاش کرد، فرماندهان آمریکایی برای عدم خروج خود، حضور داعش را بهانه می‌کنند، ولی هدف اصلی آنان این است که ارتش سوریه کنترل این منطقه را به دست نگیرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد که «آنان (فرماندهان آمریکایی) می‌گویند داعش، ولی ما پی برده‌ایم و می‌دانیم که منظورشان چیست».
نظامیان آمریکا از چند روز پیش در حال خروج از سوریه و انتقال به عراق هستند؛ به گونه‌ای که طی چند روز گذشته هزار نظامی آمریکا وارد عراق شده است.
ناظران می‌گویند که این مسئله در راستای حمایت از عناصر داعش در داخل خاک عراق و سوریه است؛ زیرا پس از خروج نظامیان آمریکا از سوریه، 12 هزار داعشی زندانی از زندان‌های شبه‌نظامیان کُرد آزاد خواهند شد.

حمله ترکیه به سوریه محور اصلی مذاکرات پوتین و اردوغان در سوچی
مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه با هدف بررسی آخرین تحولات سوریه در اقامتگاه بوچاروف روچی ولادیمیر پوتین در شهر بندری سوچی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
پوتین در ابتدای مذاکرات، وضعیت مناطق مرزی سوریه و ترکیه را حساس خواند و مذاکره در این مورد را مهم و لازم ارزیابی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: روسیه و ترکیه بتوانند با توجه به روابط رو به رشد خود در سالهای اخیر، نقش خود را در حل‌وفصل همه مسائل ایفا کنند و پاسخی برای همه مسائل حتی پیچیده‌ترین موضوعات بیابند.
«دمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه درباره این دیدار به خبرنگاران گفت: مذاکرات مشروح و پیچیده خواهد بود و سریع پیش نخواهد رفت.
انتظار می‌رود موضوع اصلی این مذاکرات، وضعیت سوریه باتوجه به عملیات نظامی چشمه صلح باشد که ترکیه در شمال این کشور اجرا می‌کند.
این عملیات نظامی با توافق آتش بس 120 ساعته بین آنکارا و واشنگتن متوقف شده است و امروز مدت این توافق بسر آمد.
به گزارش ایرنا، اردوغان روز گذشته در آستانه سفر به روسیه اعلام کرد که آنکارا پس از مذاکرات با رئیس جمهوری روسیه تدابیری را اتخاذ خواهد کرد.
اردوغان این را نیز گفت که قصد دارد با همتای روسی خود در خصوص مرحله بعدی روند ایجاد محدوده امنیتی در شمال سوریه گفت وگو و تبادل نظر کند.

ترکیه برای حضور در سوریه باید از دمشق مجوز بگیرد
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد که ترکیه برای ادامه حضور در خاک سوریه باید از دمشق مجوز بگیرد، نه از مسکو.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه گفت این مجوز دولت سوریه است که باید در مورد حضور نیروهای خارجی از جمله نظامیان ترکیه‌ای در این کشور تصمیم‌گیری کند.
به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پسکوف گفت: «تنها مقام‌های سوری هستند که می‌توانند به ترکیه اجازه دهند که در این کشور حضور نظامی داشته باشد، نه ارتش روسیه.»
پسکوف همچنین گفت در دیدار امروز میان رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه مسئله مناقشات اخیر میان واشنگتن و آنکارا مورد بررسی قرار می‌گیرد. سخنگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیش‌بینی کرد که دیدار وی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه «طولانی و پیچیده» باشد. وی گفت پوتین می‌خواهد در دیدار با اردوغان از جزئیات طرح ترکیه در مورد سوریه اطلاع یابد.
سخنگوی کرملین در مورد پیشنهاد وزیر دفاع آلمان برای تشکیل یک «منطقه امنیتی» در مرز ترکیه و سوریه تحت نظارت نیروهای بین‌المللی هم اظهار نظر کرد و گفت: «این ایده جدیدی است که مطرح شده و باید مورد موشکافی قرار گیرد.»
روز دوشنبه «آنگرت کرامپ کارنبائور» وزیر دفاع آلمان از پیشنهاد این کشور برای تشکیل یک منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه خبر داد.
وی گفت این پیشنهاد را در نشست روز پنج‌شنبه وزرای دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به صورت رسمی مطرح می‌کند.
ترکیه از دو هفته پیش به بهانه «مقابله با تروریست‌ها» و «ایجاد منطقه‌ای امن برای اسکان آوارگان سوری» در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه عملیات نظامی آغاز کرده است. دمشق این عملیات را محکوم کرده و آن را اشغالگری خوانده است. با این حال، آنکارا شبه نظامیان کرد را تهدیدی برای خود خوانده و تأکید کرده که قصد دارد مناطق مرزی را از گروه‌های وابسته به «پ‌ک‌ک» پاکسازی کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد