Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:51:49 GMT

استاندارد حلقه واسط بین خریدار و تولیدکننده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۶۹۲۰

استاندارد حلقه واسط بین خریدار و تولیدکننده است

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله عسگری بعد از ظهر سه شنبه در جلسه گردهمایی روز جهانی استاندارد به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه به واسطه عدم رعایت استاندارد، کشور ما ضررهای زیادی در طول سال‌های گذشته متحمل شده است، تاکید کرد: پتانسیل‌های صادراتی استان در حدود ۴۰ هزار میلیارد دلار است و این‌ میزان کمتر از دو درصد صادرات را شامل می شود  که بخشی از این کاهش به دلیل این است که ما نتوانسته‌ایم به استانداردهای بین المللی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه برای تصرف بازارها نیاز به کار و مساعی همه بخش‌های دولت و بخش خصوصی و مجلس و دست‌اندرکاران صادرات است، افزود: در راستای تامین سلامت و امنیت مردم و جامعه باید رعایت استاندارد را همواره مد نظر قرار گیرد تا از مخاطرات جانی و مالی کاسته شود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه بی‌توجهی به مقوله استاندارد قطعا جامعه را با مخاطراتی مواجه خواهد کرد، ابراز داشن: امروز  باید اقداماتی انجام شود تا کل جامعه به مقوله استاندارد حساس شوند.

عسگری با بیان اینکه باید ‌مطالبه عمومی از سوی مردم باشد که اگر این مهم باشد ما موفق خواهیم بود و لذا موضوع فرهنگ سازی جامعه باید بیش از بیش  مورد توجه قرار گیرد، گفت: وجود استاندارد  به عنوان حلقه واسط بین خریدار و تولیدکننده اطمینان خاطر برای مصرف کنندگان جامعه و تولید کنندگان را تامین می کند.

وی افزود: از آنجا که آموزش در مقوله شناخت استاندارد حائز اهمیت است این آشنایی از پایه به کودکان و نوجوانان در نظام آموزشی  مد نظر قرار گرفته و از سوی  مهدهای کودک و مدارس به دانش آموزان آموزش‌های لازم صورت می‌گیرد و  این امر نشان از  حساسیت  جامعه به استاندارد است.

معاون استاندار سمنان گفت: هرجا فرآیندها قاعده محور نباشد و استانداردها تعریف شده نباشد، تعدی و تعرض و خسران وجود دارد، لذا هرجا قاعده و چهارچوب تعریف شده و استاندارد اجباری و تشویقی ایجاد شد تعدی و تعرض نیز کم شده و باعث می‌شود هم‌تولید کننده به امر تولید بپردازد و هم مصرف کننده با خیال راحت و با رضایت خاطر و اطمینان از کیفیت محصول از آن استفاده کند.

کد خبر 4753697

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان استاندارد اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین شهرکرد قزوین سانحه تصادف گرگان شیراز استانداری سمنان موکب مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما

به گزارش قدس آنلاین، سید روح الله لطیفی، سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران در خصوص مقاصد صادراتی خرما اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳۸۹ هزار و ۴۹۵ تن انواع خرما به ارزش ۳۴۵ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۲۲ دلار از کشورمان صادر شده که نسبت به سال قبل ۴ درصد در وزن و ۶.۷ درصد در ارزش با افزایش همراه بوده است.

وی افزود :۸۲ کشور، مقصد صادرات انواع خرمای ایرانی در سال ۱۴۰۲ بوده که هند با خرید ۹۰ هزار و ۲۳۷ تن، به ارزش ۸۴ میلیون و ۷۹۴ هزار دلار، مقصد نخست انواع خرمای ایرانی بود و پس از آن، پاکستان با خرید ۹۱ هزار و ۱۹۹ تن به ارزش ۷۲ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۷۶ دلار، ترکیه با خرید ۳۹ هزار و ۴۸ تن به ارزش ۳۶ میلیون و ۱۶۷ هزار دلار، قزاقستان با ۲۴ هزار و ۱۴۳ تن به ارزش ۱۸ میلیون و ۲۲ هزار دلار، چین با ۱۰ هزار و ۳۲۱ تن به ارزش ۱۱ میلیون و ۹۷۵ هزار دلار، عراق با هشت هزار و ۸۸۶ تن به ارزش ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار و روسیه با ۱۰ هزار و ۱۰۳ تن به ارزش ۹ میلیون و ۳۷۶ هزار دلار، مقاصد دوم تا هفتم صادرات انواع خرمای ایرانی در سال ۱۴۰۲ بودند.

مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازار سازمان تعاون روستایی ایران، در خصوص میزان صادرات انواع خرماهای ایرانی توضیح داد: خرمای مضافتی با ۱۵۹ هزار و ۵۰۱ تن به ارزش ۱۸۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۰۶ دلار، بیشترین میزان خرید را در بین خرماهای ایرانی در جهان داشته و ۶۵ کشور نیز به صورت مستقیم این خرما را از کشورمان در سال ۱۴۰۲ وارد کردند.

لطیفی در خصوص سایر خرماهای پر طرفدار ایرانی گفت: خرمای زاهدی با ۷۲ هزار و ۴۸۸ تن به ارزش ۴۳ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار، دومین خرمای پر فروش ایرانی بود که ۳۶ کشور خریدار آن بودند و پس از آن خرمای شاهانی با ۴۶ هزار و ۴۵۹ تن به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار، میهمان ۳۰ کشور بود.

وی افزود: خرمای کلوته با ۴۴ هزار و ۶۹۷ تن به ارزش ۳۰ میلیون و ۲۸۵ هزار دلار و صادرات به ۲۸ کشور، خرمای پیاروم با پنج هزار و ۸۶۶ تن به ارزش ۱۸ میلیون و ۶۵۵ هزار دلار و صادرات به ۳۱ کشور، خرمای استعمران با ۳۸ هزار و ۵۸۷ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۵۴ هزار دلار و صادرات به ۵۶ کشور، خرمای کبکاب با ۱۰ هزار و ۲۴۱ تن به ارزش ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار و صادرات به ۳۳ کشور، خرماهای سایر (فاقد کد تعرفه مستقل تعریف شده) با ۱۰ هزار و ۹۳۰ تن به ارزش ۶ میلیون و ۷۹۴ هزار دلار و صادرات به ۴۵ کشور، خرمای خاصویی با ۷۱۷.۵ تن به ارزش ۷۷۱ هزار و ۵۰۰ دلار و صادرات به ۱۲ کشور و خرمای برحی با ۸.۵ تن به ارزش ۱۵ هزار و ۳۰۶ دلار و صادرات به دو کشور به ترتیب از پرطرفدارترین خرماهای صادر شده در سال ۱۴۰۲ بودند.

مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازار سازمان تعاون روستایی، اشاره‌ای به نام همه کشورهای خریدار خرمای ایرانی داشت و گفت: اتریش، اردن، آرژانتین، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، آفریقای جنوبی، افغانستان، آلبانی، آلمان، امارات، اندونزی، انگلستان، اوکراین، اوگاندا، ایتالیا، ایسلند، بحرین، برزیل، بلاروس، بلژیک، بلغارستان، بنگلادش، بوسنی، پاکستان، پرو، تاجیکستان، تانزانیا، تایلند، تایوان، ترکمنستان، ترکیه، ترینیداد و توباگو، مالت، آذربایجان، چک، مولداوی، یوگسلاوی، چین، دانمارک، رومانی، ژاپن، سریلانکا، سنگاپور، سوریه، سومالی، سوئیس، سوئد، شیلی، صربستان، عراق، عمان، روسیه، فرانسه، فنلاند، فیلیپین، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کانادا، کره جنوبی، کرواسی، کلمبیا، کنیا، کویت، گرجستان، لبنان، لهستان، لیتوانی، مالدیو، مالزی، مجارستان، مغولستان، مکزیک، موریس، نروژ، نیوزیلند، هلند، هند، ونزوئلا و یونان، ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی در سال ۱۴۰۲ بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ببینید | سحابی مدیرعامل رایمند: قوانین نه تنها به نفع تولیدکننده نیست بلکه به ضرر آن است
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی