Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به پیشنهاد وزیر دفاع این کشور برای ایجاد منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه گفت، برلین با همپیمانان اروپایی خود در این مورد اختلاف نظری ندارد.

«هایکو ماس» اذعان کرد که پیشنهاد «آنه گرت کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان مبنی بر ایجاد منطقه امن بین المللی در شمال سوریه موجب واکنش برخی همپیمانان اروپایی این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) در برلین افزود: در مورد این پیشنهاد سووالاتی را از برخی دوستان خود دریافت کرده ایم.

وی با این حال تاکید کرد در این خصوص که باید یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه ایجاد شود، بحثی بین اروپایی ها وجود ندارد.

ماس روز گذشته (دوشنبه) خواستار ایجاد «منطقه امن بین المللی» در شمال سوریه با مشارکت ترکیه و روسیه با هدف «کاهش تنش» شد.

«کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان نیز گفت که در این خصوص با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هماهنگی صورت گرفته و طرح آن در نشست آتی وزیران دفاع ناتو که قرار است ۲۴ و ۲۵ ماه اکتبر (دوم و سوم آبان) در بروکسل برگزار شود به متحدان غربی ارائه خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این طرح، منطقه امن تحت نظارت جامعه جهانی با مشارکت ترکیه و روسیه با هدف کاهش تنش ایجاد می شود.

به گفته وزیر دفاع آلمان، طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای کاهش تنش ها مفید خواهد بود.

این در حالیست که این پیشنهاد مخالفت هایی را در پی داشته، از جمله «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته که این کشور در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه مشارکت نخواهد کرد.

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) نامید.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش داد، تخمین زده می شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند تا محوریت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست بگیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه مانند آکواس در تلاش هستند تا نظام امنیتی در منطقه را به نظامی با محوریت آمریکا تبدیل کنند.

وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، هشدار داد: در مورد این منطقه نیز شاهد تلاش های نظامند برای اصلاح نظام امنیتی منطقه از «آسه آن» محور به آمریکا محور هستیم. این کار با تقویت ساختارهای نظامی-سیاسی واشنگتن محور مانند آکواس انجام می شود.

کد خبر 6089114

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی