Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرقی با تاکید بر استقبال از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در راه آهن شرق، گفت: امسال حمل بارهای صادراتی از طریق راه آهن شرق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رضا شرقی» ظهر امروز ( 30 مهر) در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اظهار کرد: اداره كل راه آهن شرق به مركزيت شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی 39 ايستگاه باری و مسافری دارد و محدوده ریلی این اداره کل از ایستگاه جندق تا کاشمر و محور تربیت حیدریه، خواف و مرز ریلی شمتیغ را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره کل راه آهن شرق با بیان اینکه در این مدت راه آهن منطقه شرق مقام سوم تناژ بارگیری را کسب کرده، گفت: در سال جاری حمل بارهای صادراتی از طریق راه آهن شرق نسبت به مدت مشابه سال قبل 170 درصد رشد داشته است.

 

شرقی با بیان اینکه میانگین رشد بارگیری راه آهن شرق از سال 84 تا سال جاری 25 درصد است، ادامه داد: راه آهن شرق در کریدور مهم شمال به جنوب قرار گرفته و عمده سبد محصولات ترانزیتی آن شامل پنبه ، گوگرد، نفت کوره، مازوت، قیر، بنزین، گازوئیل، گاز، کود شیمیایی، شمش، مواد خوراکی روغن، اسید و ماشین آلات بوده است.

 

وی بیان کرد: سبد محصولات صادراتی راه آهن شرق نیز زغال سنگ به ترکیه ، سیمان به آسیای میانه ، کلینکر سیمان، گچ ، شکر، سنگ آهن، کاشی وآجر ومحصولات ساختمانی است.

 

سرپرست اداره کل راه آهن شرق با استقبال از ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بحث ریلی، گفت: توسعه زیرساخت های ایستگاهی و امکانات رفاهی مسافرین، توسعه راه آهن برقی، توسعه راه آهن سریع السیر، توسعه تجهیزات و ماشین آلات ریلی، توسعه سیستم ارتباطات، توسعه ناوگان حمل بار و مسافر، توسعه امکانات تعمیرات و نگهداری واگن ولکوموتیو، احداث پایانه های حمل و نقل ترکیبی ولجستیک بار و احداث خطوط جدید و دوخطه کردن از جمله محورهای 16 گانه  سرمایه گذاری در راه آهن اداره کل راه آهن شرق است.

 

شرقی با اشاره به بسته های حمایتی سرمایه گذاری در راه آهن، عنوان کرد: تثبیت حق دسترسی واگن های باری نو، پرداخت سهم درآمد صرفه جویی مصرف سوخت، خرید سالن های مسافری،  پرداخت حق دسترسی خطوط موجود در پروژه های دوخطه و استفاده ازماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیردر پروژه های  ریلی با ظرفیت برگشت سرمایه به سرمایه گذار از جمله این بسته های حمایتی است که سرمایه گذاران می توانند از آنها استفاده کنند.

 

وی در پایان به شناسایی کالاها ومحمولات ریل پسند استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: سیمان باقران، سیمان قاین، کارخانه لاستیک کویرتایر، نهاده های دامی وکشاورزی استان، معادن زغال سنگ، فلورین، سیلیس، منیزیم، تامین مواد اولیه کارخانه آهن اسفنجی قاینات، شهرک صنعتی فردوس، شهرک صنعتی بیرجند، بنتونیت، پارمیکو فردوس، کائولن، کاشی و سرامیک جزو کالاها و محمولات ریل پسند هستند که به دنبال جذب بار آن هستیم.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین زائران اربعین حسینی حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کانون های فرهنگی هنری مساجد راه آهن شرق سرمایه گذاری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

به گزارش خبرگزاری مهر، مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک ایران و چین، گفت: به طور کلی و در سال‌های گذشته بیش از ۳۳ درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین بازار کالای صادراتی ما چین است البته ترکیب صادراتی ما به همه کشورها بر اساس آمار گمرک بیش از ۸۰ درصد کالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ به غیر از صادرات ما به به عراق و افغانستان که تولیدی بوده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در یک گفت‌وگوی رادیویی، تاکید کرد: ۹۱ درصد کالای صادراتی ما به چین از فراورده‌های نفتی است که اصولاً در ترکیب صادرات مشکل داریم. در بازارهای بین‌المللی کیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر کیفی رقیب ندارد که بازار دست ایران است.

وی با بیان اینکه ۱۸ سال پیش با برگزاری سمینار فرصت‌ها و چالش‌های صادرات به چین را بررسی کردیم، خاطرنشان کرد: حدود ۵ سال پیش بر کالاهای ساخته شده با رفع موانع و اشکالات صادرات به چین کارهایی انجام شد تا با گرفتن مجوزها میگو و ماهی، انجیر، سیب و مرکبات، فرش و صنایع دستی، سفال همدان، لبنیات، پای مرغ و زعفران به عنوان کالای غذایی صادرات انجام شد.

این مسؤول افزود: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده که در سال‌های اخیر با پیدا کردن بازارهای متنوع در این کشور به سمت صادرات غیرنفتی پیش رفتیم.

حریری لیست کالای صادراتی ایران به چین را بسیار متنوع دانست و بیان کرد: سال گذشته ماشین آلات الیاف نانو و هایتک به چین صادر کردیم و درصدد پیدا کردن بازاری برای اقلام جدیدی مثل آبمیوه‌ها، کفش دست سوز و شیرینی و شکلات، در حوزه ظروف آشپزخانه پلیمری که تولیدات به روزی هم داریم، فروش پوشاک مردانه با برندهای معتبر متمرکز شدیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پایان تصریح کرد: همه کالاهای تولید کشور که در فرایند تولید میزان ارز آن کمتر از ۲۵ درصد هزینه کالا را داشته باشد و میزان رقابت بزرگی در بازار خواهد داشت را برای صادرات آماده کنیم.

کد خبر 6097279 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • «توسعه حمل و نقل ریلی - خاش» + فیلم
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران