Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:55:58 GMT

مجوز ایجاد ۲ مرکز توانبخشی در بانه صادر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۸۲۰۶

مجوز ایجاد ۲ مرکز توانبخشی در بانه صادر شد

محمد امین زاده عصرسه شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس بهزیستی شهرستان بانه اظهار داشت: از پنج سهمیه استانی مرکز توانبخشی سازمان بهزیستی مجوز ۲ مرکز با تلاش و پیگیری های نماینده شهرستان و مسئولین استانی در بانه صادر شد.

وی گفت: امسال یک مرکز چند معلولیتی روزانه راه اندازی شد و مجوز یک مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن شبانه و روزی صادر شده که با انجام مقدمات و تعیین مکان مناسب راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین زاده با اشاره به افزایش پرونده های توانبخشی بانه افزود: در سال‌های قبل حدود ۸۷۰ پرونده در حوزه توانبخشی و جود داشته که با تلاش های مسئولین شهرستانی و استانی هم اکنون پرونده های توان بخشی به یک هزار و ۶۰۰ پرونده افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در گذشته انتقال بیماران روانی مزمن به مراکز خارج از شهرستان با مشکلات زیادی همراه بود، گفت: در بانه تنها یک مرکز توان بخشی وجود داشته و ایجاد این مرکزها بسیاری از نیازهای معلولین را تامین می کند و با راه اندازی این مراکز همه بیماران و معلولین به خدمات توانبخشی دسترسی دارند.

سرپرست فرمانداری بانه گقت: انجمن معلولین بانه فعالیت خود را در ۲ سال اخیر با حضور توانجویان فعال در بانه آغاز کرد و اجرای ۲ طرح اشتغالزایی از مهمترین خدمات این مراکز است و همچنین برای زنان خود سرپرست و سرپرست خانوار نیز یک طرح شرکت تعاونی اشتغالزایی ایجاد کردند.

مدیر کل سازمان بهزیستی کردستان نیز در ااین جلسه گفت: استان کردستان ۱۳۰ هزار نفر را تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان حمایتی بهره می شوند.

صباح قریشی افزود: مدجویان بهزیستی در سنین مختلف قرار دارند و خدمات متنوع و متناسب آنها ارائه شود.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی کردستان پنج سال متوالی در جشنواره شهید رجایی به عنوان سازمان برتر انتخاب شد که این موفقیت حاصل تلاش همکاران سازمان است.

در این آیین از خدمات تافگه حسن پور به مدت ۲۱ ماه تکریم و لقمان صدیقی از کارمندان سازمان بهزیستی بانه به عنوان سرپرست این سازمان منصوب شد.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت د ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی کردستان بانه سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی