Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@15:42:18 GMT

عملیات اجرایی در مناطق سیل زده سرعت گرفته

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۸۸۴۵

‍‍‍‍‍‍

معاون بنیاد مسکن: عملیات اجرایی و ساخت و ساز در تمام استان های متاثر از سیل به سرعت در حال پیشرفت است و پیش بینی می شود در برنامه زمانبندی شده بازسازی ها به سرانجام برسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن در ارتباط تصویری با شبکه خبر گفت: تاکنون بیش از 178 هزار مورد به بانک معرفی شده اند که از این تعداد 127 هزار واحد عقد قرار داد شده است که 30 هزار واحد تسهیلات معیشتی و 140 هزار واحد تسهیلات مسکن و تعمیرات دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیان افزود: کار اجرایی تمام استان ها به سرعت در حال پیشرفت است. پیش بینی می شود در برنامه زمانبندی شده بازسازی مناطق سیل زده به سرانجام برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

معاون بنیاد مسکن درباره روند بازسازی در خوزستان گفت: تابستان به دلیل گرما امکان بتن ریزی و سقف زنی نبود وتاخیر به دلیل گرما بوده است ولی اکنون به دلیل شرایط جوی روند بازسازی سرعت گرفته است.

مهدیان در ادامه درباره دیوار ساحلی پلدختر  افزود: در پلدختر با سازه خاصی ساخته می شود که با طول 3 هزار متر در دو طرف رودخانه در حال انجام است. به  دلیل حجم بالای کار و طول کار انجام سازه تا پایان سال به طور خواهد انجامید و با تمهیدات وزیر نیرو اصلاح وضعیت رودخانه و لایروبی انجام می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان در ارتباط تصویری گفت: بخشی از تاسیسات آبرسانی روستاها که تحت تاثیر سلاب بودند برطرف شد و بخشی که باقی مانده در هفته های بعد برطرف خواهد شد. 

عبیات گفت: 23 هزار و 630 واحد در خسارات ارزیابی شده که از این تعداد 5 هزار و 114 واحد احداثی و18 هزار و 516 واحد تعمیراتی بوده است.

در مجموع در 17 هزار 863 واحد کار تعمیرات آغاز شده  و 16 هزار و 891 واحد نیز کار تعمیرات به پایان رسیده است. 

به دلیل محدودیت های گرمای شدید در تابستان در خوزستان کار تعویق داشت اما در مجموع در یکماه گذشته پیشرفت 35 درصدی در ساخت و ساز داشته ایم. 

در یک هفته گذشته مرحله آوار برداری 226 واحد، 485 واحد پی کنی شده است و 291 واحد آرماتور بندی و 194 مورد اسکلت بتنی داشتیم همچنین هزار و 156 واحد دیوار چینی داشتیم که ازاین تعداد  182واحد آن مربوط به یک هفته اخیر بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عبیات درباره تفاهم نامه شهرداری و استانداری اهواز گفت: در شهر اهواز فعالیت های مختلف لایروبی رودخانه و نی زدایی داریم که در حال پیشرفت است، برای معابر نیز در شهرداری بودجه خوبی اختصاص داده است همچنین کار اصلاح شبکه فاضلاب که براثر سیل ریزش ها و آبگرفتگی هایی داشت با سرعت در حال انجام است. 

موارد ضروری برای مقابله در فصل سیلاب از جمله 220 نقطه ریزشی در شبکه فاضلاب به سرعت در حال انجام و پیشرفت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عبیات درباره بازسازی و نوسازی مدارس نیز گفت: 104 مدرسه تحت تاثیر سیلاب بودند که فقط از این تعداد 8 مدرسه باقی مانده بود که تا نیمه آبان ماه کار بازسازی و نوسازی به پایان خواهد رسید.

میرمحمد غراوی معاون عمرانی استاندار گلستان در ارتباط تصویری گفت: در حال حاضر در شهرستان آق قلا 23 چادر و در گمیشان 3 فقره چادر داریم که صاحبان واحدها خودشان اقدام به ساخت کرده اند سعی ما این است که تمام چادرها را تا یکماه آینده جمع آوری کنیم و واحدها تحویل شود.

غراوی گفت: واحدهای احداثی تا پایان سال تحویل متقاضیان خواهد شد.  او افزود: عقد قرار داد 10 هزار و 380 واحد تعمیری با بانک ها تمام شده و مردم دیگر مشکلی از جهت واحدهای تعمیری ندارند. 

بر اساس آمار تا این لحظه از تعداد واحد های احداثی 3 هزار و 291 واحد آوار برداری شده، 6 هزار و 538 پی کنی، 4 هزار و 951 واحد فونداسیون  و 3 هزار و 780ستون و سقف و هزار و 427 واحد دیوار چینی و سفت کاری به پایان رسیده است و 592 واحد تحویل و به بهره برداری رسیده است.

او افزود: وام مرحله دوم مشارکتی است و نسبت به مرحله قبل متفاوت تر است که تا پایان سال تحویل خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گودرز امیری معاون عمرانی استاندار لرستان در ارتباط تصویری گفت: 127 نقطه در استان لرستان نیاز به احداث دیوار حفاطتی و لایروبی رودخانه ها دارد که 40 نقطه در حاشیه رودخانه کشکان واقع شده است اما اعتبار ابلاغ شده برای کل کار کافی نیست. کار در 13 نقطه حساس و حادثه خیز در حال انجام است که دیوار ساحلی قبل از شروع دوباره فصل سیلاب به پایان خواهد رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در استان لرستان ساخت واحدها و تعمیرات پیشرفت داشته است.از مجموع 46 هزار واحد ارزیابی شده، 35 هزار واحد خسارت دیده به بانک معرفی شده اند و از 20 هزار واحد تعمیری کار تعمیرات 18 هزار واحد تعیرات انجام شده است. در معمولان تعدادی از افراد هستند که زمین واگذار نشده است که زمین تامین شده و از این هفته امکان واگذاری انجام خواهد شد تا کار احداث ساختمان انجام شود. در سایر روستاها و شهرها نیز در محل سکونت افراد با مساعدت بنیاد مسکن مشکل تجاری سازی حل شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیل مناطق سیل زده مشکلات عملکردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

 در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل‌زده توزیع شد.

 محمدترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به‌صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تأکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل‌زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

 همچنین به‌صورت مستمر آب‌معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب‌معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

 گفتنی است وسایل موردنیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

 ترکمانه تأکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک‌رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است