Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال کشورمان در حالی امشب سه شنبه به مصاف کویت رفت که پیش از این بازی حذف تیم ملی ایران از این رقابت‌ها قطعی شده بود، طبق قوانین هندبال زمانی که تیم‌ها وضعیت یکسانی در جدول رده بندی دارند، ابتدا بازی‌های رو در رو و سپس تفاضل آن‌ها محاسبه می‌شود، البته اگر به طور مثال ۳ تیم اوضاع و شرایط یکسانی داشته باشند، تفاضل این ۳ تیم تنها در مقابل یکدیگر محاسبه می‌شود، از آن جا تیم ملی کشورمان در صورت برد مقابل کویت ۴ امتیازی می‌شد و پیش از آن هم بحرین و کره جنوبی ۴ امتیازی بودند میان این ۳ تیم ابتدا بازی رو در رو محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تیم ایران در این صورت کره جنوبی را برده بود و به بحرین باخته بود، بحرینی‌ها هم ایران را برده بودند و به کره جنوبی باخته بودند و کره جنوبی هم مقابل ایران یک شکست و مقابل بحرین یک پیروزی داشت. تا اینجا همه چیز برابر بود، اما تفاضل بحرین +۱، تفاضل کره جنوبی ۰ و تفاضل تیم ملی کشورمان -۲ بود و به همین دلیل تیم‌های بحرین و کره جنوبی به مرحله بعد می‌رفتند.

البته بازی تیم‌های کره جنوبی و بحرین نکات عجیبی داشت و تیم ملی بحرین بازی را خیلی عجیب و با تفاضلی عجیب‌تر که تنها موجب حذف ایران می‌شد واگذار کرد، شاید به دلیل همین اتفاقات بود که تیم کشورمان مقابل  کویت انگیزه کافی را نداشت، با این حال نمایش بازیکنان ایرانی عالی بود و تیم ملی کشورمان توانست در پایان این بازی سخت و نزدیک با نتیجه ۳۶ -۳۶ به تساوی برسد، البته گل سالم ایران هم در آخر گرفته نشد تا بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.  

با این حال شرایط آن طور که بحرینی‌ها می‌خواستند پیش نرفت. آن‌ها امیدوار بودند با صدرنشینی از این گروه صعود کنند و به مصاف تیم دوم گروه نخست یعنی عربستان بروند و کار آسانی برای رسیدن به فینال داشته باشند، تساوی ایران اگرچه باعث شد تا شرایط صعود به  محاسبه بازی‌های رو در رو و تفاضل کشیده نشدهو ایران نتواند ۳ امتیازی شود، اما باعث شد تا معادلات بحرینی‌ها برهم بخورد، این تیم با جایگاه دومی صعود کند و با قرعه‌ای رو به رو که از ابتدا نمی‌خواست آن اتفاق بیافتند و آن هم رویا رویی با قطر بود. حالا آن‌ها کار سختی دارند و بعید است بتوانند فینالیست شوند.  

بیشتر بخوانید:

تیم ملی هندبال ایران ۳۶ _ کویت ۳۶ / گل سالم شاگردان حبیبی دیده نشد / هندبالیست‌ها از صعود بازماندند

کارشناس هندبال: نمی‌دانم داور چرا گل سالممان را نپذیرفت/ عملکرد تیم در رقابت های انتخابی المپیک مثبت بود

تیم ملی هندبال بحرین ۲۹ - ایران ۲۶ / تیم دوم آسیا به سختی از سد شاگردان حبیبی گذشت 

انتهای پیام/ 

کار سخت بحرین مقابل قطر میزبان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون هندبال تیم ملی هندبال ایران المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان

دیدار برگشت دو تیم یوکوهاما مارینوس ژاپنی و اولسان اچ دی کره جنوبی در توکیو بعد از برد ١ بر صفر کره‌ای‌ها در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرق از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود که با قضاوت علیرضا فغانی برگزار شد.

به گزارش ورزش سه، این دیدار که در وقت قانونی با نتیجه ٣ بر ٢ به سود میزبان ژاپنی به پایان رسید تا در مجموع دو تیم ٣ بر ٣ مساوی شوند. در دو وقت اضافه هم دنبال شد تا ضربات مرگ‌بار یا به اصطلاح پنجاه به پنجاه پنالتی تیم صعود کننده به فینال و حریف العین امارات را مشخص کند.

جالب اینکه بر خلاف تصور این دیدار ١٢٠ دقیقه طول نکشید و دو تیم ١٤٠ دقیقه برابر هم صف‌آرایی کردند چون علیرضا فغانی دو وقت هفت دقیقه، یک سه دقیقه در کنار یک دقیقه وقت تلف شده را در چهار وقت ٤٥ دقیقه‌ای و ١٥ دقیقه‌ای معمول محاسبه کرد.

نکته دیگر اینکه این بازی تراژیک ١٤٠ دقیقه زیر باران شدید برگزار شد و علیرضا فغانی با ١٦ کیلومتر دوندگی و نزدیکی به تمام صحنه‌ها و هر جا که توپ وجود داشت یک‌بار دیگر آمادگی بالای بدنی خود را در ٤٦ سالگی به نمایش گذاشت تا کم کم بار دیگر برای تحقق رویای قضاوت فینال جام جهانی در سال ٢٠٢٦ خودی نشان دهد.

از سوی دیگر شاهکار فغانی در این دیدار بار دیگر او را در دنیای فوتبال سر زبان‌ها انداخت، اخراج بدون مماشات بازیکن میزبان با کارت قرمز مستقیم در حالی‌که تیم ژاپنی ٣ بر ١ از حریف کره‌ای و در مجموع دو بازی ٣ بر ٢ پیش بود در دقیقه ٣٩ که کره‌ای‌ها صاحب ضربه پنالتی شده بودند دل و جراتی می‌خواست که این داور ایرانی الاصل نشان داده از پس آن در هر بازی ممکنی به راحتی بر می‌آید.

دلیل اخراج کامیجیمای ژاپنی دقیقا در لحظه خطای پنالتی گرفتن موقعیت آشکار پنالتی توسط این بازیکن از سوی علیرضا فغانی تشخیص داده شد که کارت قرمز مستقیم طبق قانون جریمه آن اعلام شده است.

فغانی در ١٤٠ دقیقه بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان شرق آسیا تنها سه بار از کارت خود استفاده کرد که یک کارت قرمز مستقیم به بازیکن تیم میزبان و دو کارت زرد هم به مربیان روی نیمکت این تیم ژاپنی بود که در ضربات پنالتی توانست به فینال ٢٠٢٤ باشگاه‌های قاره کهن راه یابد.

همچنین علیرضا فغانی به‌درستی سه گل را در این دیدار مردود اعلام کرد و یک‌بار نیز به دلیل عملکرد کمک خود در عدم تشخیص آفساید از VAR کمک گرفت که تشخیصش دخالت بازیکن در بازی حریف بود.

علیرضا فغانی که عملکرد بسیاز خوبی از نگاه کارشناسان در این بازی پرهیجان و حساس به نمایش گذاشت روز شنبه نیز در استرالیا دیدار مهم دو تیم "ملبورن سیتی" و "وسترن سیتی" از هفته آخر لیگ این کشور را سوت خواهد زد تا رقابت‌های داخلی این کشور بعد از این بازی با شش تیم برتر مرحله نهایی ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • ناکامی شمشیرباز اپه ایران در گرفتن سهمیه المپیک پاریس
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهیمه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • خلاصه بازی ایران (5) 3-3 (4) ازبکستان (نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا - 2024)
  • پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!
  • خلاصه بازی حساس تیم ملی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی
  • رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس